С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 23 юли 2019, 11:05, 2086 прочитания

Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX

Катастрофите в Етиопия и Индонезия вече се отразяват на американския производител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Загубите на американския производител Boeing от спирането на поръчките за модела 737 MAX възлизат на около 4.9 млрд. долара. В края на миналата седмица компанията предупреди инвеститорите за щетите до момента, които са в резултат на двете катастрофи със 737 MAX, пише Reuters.

Причината


Boeing е изправена пред една от най-тежките кризи в историята си, тъй като поръчките на най-бързо продавания ѝ модел намаляват. Това ще доведе до понижение на приходите на компанията с 5.6 млрд. долара през второто тримесечие, твърдят от компанията. Официалните данни за второто тримесечие ще бъдат публикувани на 24 юли.

Въпреки това акциите на Boeing поскъпнаха с 2%, което анализаторът на Morgan Stanley Раджийв Лалуани определя като знак, че инвеститорите са доволни от цената и производствените планове на Boeing.

Какво казват мениджърите



Производителят смята събитията за удар върху репутацията на компанията.
"Ние предприемаме стъпки, чрез които да управляваме ликвидността си и да подобрим гъвкавостта и баланса. Работим по справянето с тези предизвикателства", каза главният финансов директор на Boeing Грег Смит.

Главният изпълнителен директор - Денис Мюленбург, написа в Twitter, че компанията запазва фокуса си върху безопасното връщане на 737 MAX във въздуха. "Това, че MAX остава на земята, е значително предизвикателство за нашите клиенти, компании и вериги за доставки", пише още той.

Приземени самолети

Приземяването на 737 MAX изпрати шокови вълни до индустрията и спря пускането на нов самолет на Boeing – подобния на 737 MAX - NMA. Бордът едва ли ще даде зелена светлина на проекта, докато не получи пълна картина на финансовата ситуация, причинена от сегашната кризата, твърдят източници на Reuters.

От компанията също така казаха, че разходите за производство на самолетите са се увеличили с 1.7 млрд. долара през второто тримесечие поради удължения срок за сглобяване.

Производството

Boeing намали броя на самолетите, които произвеждат месечно в заводите си в Сиатъл от 52 на 42 след втората катастрофа със 737 MAX в Етиопия. Това се наложи, защото доставките, които осигуряваха свежо финансиране за компанията, намаляваха. Компанията обяви, че иска да увеличи производството на 737 MAX до 57 месечно през 2020 г.

Когато през април отчете резултатите си от първото тримесечие, Boeing се отказа от финансовия си план за 2019 г. Заради двете катастрофи авиопроизводителят е изправен пред голям брой разследвания от страна на регулаторите по света, както и от Министерството на правосъдието на САЩ.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 11 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 11816 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Шипинг индустрията се притеснява от блокиране на преминаването през Ормузкия проток

Компаниите се подготвят за прекъсването на достъпа до един от най-важните водни пътища в света

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10