Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX

Десетки самолети 737 MAX край Сиатъл в очакване компанията да разреши проблемите си.

Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX

Катастрофите в Етиопия и Индонезия вече се отразяват на американския производител

2375 прочитания

Десетки самолети 737 MAX край Сиатъл в очакване компанията да разреши проблемите си.

© Reuters


Загубите на американския производител Boeing от спирането на поръчките за модела 737 MAX възлизат на около 4.9 млрд. долара. В края на миналата седмица компанията предупреди инвеститорите за щетите до момента, които са в резултат на двете катастрофи със 737 MAX, пише Reuters.

Причината

Boeing е изправена пред една от най-тежките кризи в историята си, тъй като поръчките на най-бързо продавания ѝ модел намаляват. Това ще доведе до понижение на приходите на компанията с 5.6 млрд. долара през второто тримесечие, твърдят от компанията. Официалните данни за второто тримесечие ще бъдат публикувани на 24 юли.

Въпреки това акциите на Boeing поскъпнаха с 2%, което анализаторът на Morgan Stanley Раджийв Лалуани определя като знак, че инвеститорите са доволни от цената и производствените планове на Boeing.

Какво казват мениджърите

Производителят смята събитията за удар върху репутацията на компанията.

"Ние предприемаме стъпки, чрез които да управляваме ликвидността си и да подобрим гъвкавостта и баланса. Работим по справянето с тези предизвикателства", каза главният финансов директор на Boeing Грег Смит.

Главният изпълнителен директор - Денис Мюленбург, написа в Twitter, че компанията запазва фокуса си върху безопасното връщане на 737 MAX във въздуха. "Това, че MAX остава на земята, е значително предизвикателство за нашите клиенти, компании и вериги за доставки", пише още той.

Приземени самолети

Приземяването на 737 MAX изпрати шокови вълни до индустрията и спря пускането на нов самолет на Boeing – подобния на 737 MAX - NMA. Бордът едва ли ще даде зелена светлина на проекта, докато не получи пълна картина на финансовата ситуация, причинена от сегашната кризата, твърдят източници на Reuters.

От компанията също така казаха, че разходите за производство на самолетите са се увеличили с 1.7 млрд. долара през второто тримесечие поради удължения срок за сглобяване.

Производството

Boeing намали броя на самолетите, които произвеждат месечно в заводите си в Сиатъл от 52 на 42 след втората катастрофа със 737 MAX в Етиопия. Това се наложи, защото доставките, които осигуряваха свежо финансиране за компанията, намаляваха. Компанията обяви, че иска да увеличи производството на 737 MAX до 57 месечно през 2020 г.

Когато през април отчете резултатите си от първото тримесечие, Boeing се отказа от финансовия си план за 2019 г. Заради двете катастрофи авиопроизводителят е изправен пред голям брой разследвания от страна на регулаторите по света, както и от Министерството на правосъдието на САЩ.

Загубите на американския производител Boeing от спирането на поръчките за модела 737 MAX възлизат на около 4.9 млрд. долара. В края на миналата седмица компанията предупреди инвеститорите за щетите до момента, които са в резултат на двете катастрофи със 737 MAX, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Боинг показаха, как не се отработва корпоративен скандал. Не знам кой им даде тоя съвет- да се държат нагло и да казват, че няма сериозен проблем. После Оранжевия им каза, че са велики и ще смачкат Аърбъс, като той ще помогне с глоби. После крах- нито една поръчка за модела. Аз не знам, ама ако продължават, ще поставят лошо име на цялата марка, а не само на дадения лош модел самолет.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    И всичко заради алчността резервния датчик да не е безплатен.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK