Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2019, 11:17, 1908 прочитания

Daimler обещава да намали разходите след загуба от 1.56 млрд. евро през второто тримесечие

Основните причини за лошото представяне са високите разходи за изтегляне на автомобили с дефектни въздушни възглавници и Дизелгейт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската компания отчита първа тримесечна загуба от 2009 г.
Германският автомобилен производител Daimler заяви, че ще намали разходите, след като отчете загуба от 1.56 млрд. евро през второто тримесечие на годината. Oсновните причини за лошото представяне са еднократни плащания в размер на 4.2 млрд. евро, свързани с уреждане на проблеми с дизелови автомобили и изтегляния на коли от марката Takata заради проблеми с въздушните възглавници, съобщава Reuters. Само през тази година производителят на Mercedes е намалил прогнозата си за печалба четири пъти. Daimler ще предостави подробности за потенциални съкращения на разходите и новата си стратегия на 14 ноември.

Представянето


Загубата за тримесечие е първата от 2009 г. и е нестабилен старт за новия главен изпълнителен директор Ола Калениус. Той пое управлението от Дитер Цече на 22 май и оттогава бeше принуден да направи две предупреждения за по-ниска печалба. С обявяването на загубата компанията намали и перспективите си за продажби на автомобилите Mercedes-Benz. През второто тримесечие на предходната година компанията отчете печалба от 2.6 млрд. евро.

Производителят на автомобили успя да увеличи приходите си до 42.6 млрд. евро. Това е ръст от 5% спрямо същия период на предходната година, въпреки че продажбите на автомобили са се понижили с малко над 1%. Daimler е продал малко под 822 хил. коли през второто тримесечие.

"Това е най-ниският резултат на Daimler от финансовата криза насам – повишаването на ефективността на компанията няма да бъде бързо", коментира анализаторът от Bernstein Макс Уоърбъртън. "Преразглеждаме продуктово си портфолио, за да гарантираме бъдещия си успех", каза Каелениус в сряда.



Компанията от Щутгарт е обект на разследване в Германия и САЩ и е изправена пред граждански дела в САЩ във връзка с дизеловите емисии на нейните автомобили. Daimler трябва да се справя и с увеличени разходи за изтегляне на автомобили с дефектни въздушни възглавници от доставчика Takata. Такива загуби понесоха и други автомобилни производители.

Компанията заяви, че очаква значително подобрение в резултатите си през второто полугодие. Въпреки това Daimler вече обяви, че годишната печалба ще бъде значително под миналогодишната. Конкурентът Aston Martin също обяви съкращения на разходите, а акциите му паднаха, след като компанията понижи прогнозата си за оперативната печалба заради забавянето на търсенето.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 271 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 842 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toyota създава автономни миниавтомобили за олимпиадата в Токио

Японската компания използва изкуствен интелект за миниколите, с които ще се превозват спортни принадлежности

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10