Nissan съкращава 9% от персонала си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan съкращава 9% от персонала си

Главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Саикава представи разочароващите резултати на компанията.

Nissan съкращава 9% от персонала си

Японската компания отчете срив от 99% на оперативната печалба и ще свие производството си

2195 прочитания

Главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Саикава представи разочароващите резултати на компанията.

© Reuters


Японската автомобилна компания Nissan обяви драстични мерки за преструктуриране, за да подобри представянето си. До 2022 г. ще бъдат съкратени 12 500 работници, което представлява 9% от персонала и е далеч над планираните през май 4800. Също така ще бъде намалено производството в опит да се овладеят разходите на фона на слабите продажби и щетите от скандала около бившия главен изпълнителен директор Карлос Гон, съобщава Reuters.

Срив на печалбата

Компанията, която е вторият по големина японски автомобилостроител, обяви и срив на оперативната печалба с 98.5% през първото тримесечие на финансовата година. Финансовият резултат е намалял до 1.6 млрд. йени (14.8 млн. долара), като година по-рано той е бил 109.14 млрд. йени. Осреднените очаквания на анализаторите бяха за 39.52 млрд. йени.

Ден по-рано новината съобщи японският вестник Nikkei, а компанията разпространи изявление, в което се казва, че "в общи линии вярна".

Слабата печалба, която е най-ниската от близо десет години, отслабва позициите на японския производител в глобалния съюз между него, френската Renault и японската Mitsubishi Motors.

Приходите са спаднали с 13% до 2.37 трлн. йени (близо 22 млрд. долара), което е най-голямото понижение от финансовата криза. Продажбите на автомобили са се свили с 6% и за периода са били 1.23 млн. автомобила за тримесечието, което е спад от 6%. Японската компания продължава да изпитва трудности на ключовия пазар в Северна Америка - в САЩ намалението на продажбите е 15% през юни и 8.3% за полугодието. Доставките в Китай, който е най-големият пазар на концерна, спадат само с 0.3% през първите шест месеца.

Ръководството запази прогнозата си за годишна печалба от 230 млрд. йени за цялата финансова година, която ще продължи до март 2020 г. Това ще бъде най-слабият резултат от над едно десетилетие и с 28% по-малко от печалбата за предходната финансова година.

"Краят на ерата Гон"

Новите мерки за преструктуриране идват в момент, в който Хирото Саикава, главен изпълнителен директор на Nissan, се опитва да преодолее последствията от ареста и свалянето на бившия си председател Карлос Гон. През май Саикава обеща да сложи край на епохата на Гон. Тогава той съобщи за плана за съкращаване на 4 800 работни места и намаляване на глобалното си производство с 10%.

Регионите, които ще бъдат засегнати от съкращаването на работните места, не са ясни, казва източник на Financial Times, въпреки че планът на новия главен изпълнителен директор се отнася за Северна Америка. Инвеститорите призовават Nissan да предприеме по-смели стъпки за справяне с кризата с печалбите в САЩ.

Какво се случва със заводите на Nissan?

Най-големият завод на Nissan в Обединеното кралство - този в Съндърланд, тази година прекрати производството на два модела, в резултат на малкия брой продажби в европейските държави.

Съндърланд е един от най-добре управляваните заводи на Nissan, но несигурността по отношение на Brexit повдигна много въпроси за бъдещето му.

Nissan, който има около 139 000 служители по света, предупреди през май, че оперативната му печалба ще падне до най-ниското ниво от десетилетие насам.

Саикава твърди, че кризата е в резултат на управлението на Гон и все по-малкото продажби в САЩ -е основният пазар на компанията. Анализаторите обаче твърдят, че инвеститорите са все по-разочаровани от бавния темп на възстановяване при Саикава.

Другите автомобилни производители

Кризата в Nissan се случи в момент, в който световната автомобилна индустрия се сблъсква с новите регулации в САЩ, Китай и Европа.

През юни Ford обяви, че ще съкрати 12 000 работни места в Европа и ще пусне нови модели, за да го възобнови печалбата в региона.

Японската автомобилна компания Nissan обяви драстични мерки за преструктуриране, за да подобри представянето си. До 2022 г. ще бъдат съкратени 12 500 работници, което представлява 9% от персонала и е далеч над планираните през май 4800. Също така ще бъде намалено производството в опит да се овладеят разходите на фона на слабите продажби и щетите от скандала около бившия главен изпълнителен директор Карлос Гон, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK