За първи път Amazon не постигна прогнозната си печалба
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За първи път Amazon не постигна прогнозната си печалба

Печалбата е нараснала до 2.6 млрд. долара през тримесечието, което обаче е по-малко от 2.8 млрд. долара, които прогнозираха анализаторите.

За първи път Amazon не постигна прогнозната си печалба

Причината са по-високите разходи за еднодневна доставка, с която компанията иска да пребори конкуренцията

2901 прочитания

Печалбата е нараснала до 2.6 млрд. долара през тримесечието, което обаче е по-малко от 2.8 млрд. долара, които прогнозираха анализаторите.

© Reuters


За първи път от две години насам Amazon не постигна прогнозната си печалба. Очаква се това да продължи и през текущото тримесечие, тъй като компанията увеличава разходите си за еднодневна доставка, с което цели да увеличи броя на поръчките, пише Reuters.

Стратегията на компанията за бързи еднодневни доставки активизира растежа на приходите през второто тримесечие, но струваше повече, отколкото Amazon очакваше и поради това компанията не достигна прогнозата за печалба на Wall Street. Това сложи и край на рекордните тримесечни печалби, пише Financial Times.

Резултатите

Компанията инвестира в различни проекти от складове и центрове за данни до физически магазини и телевизионна и филмова продукция. "Ясно е, че Amazon е в инвестиционен режим", казва Гейн Мюнстер, анализатор в Loup Ventures. "Инвеститорите трябва да бъдат задържани за продължителен период, тъй като Amazon продължава да въвежда бързите доставки в САЩ и на международните пазари."

Инвестициите в тези проекти и в еднодневната доставка започват да се изплащат - приходите са нараснали с 20% до 63.4 млрд. долара през второто тримесечие, пише Reuters.

Печалбата е нараснала до 2.6 млрд. долара през тримесечието, което обаче е по-малко от 2.8 млрд. долара, които прогнозираха анализаторите. Оперативните разходи са скочили с около 21%. Това е в резултат на натиска за намаляване на времето за доставка, което е стратегията на компанията за преодоляване на конкурентите като Walmart, която предлага двудневна доставка без абонаментна такса. Освен това акциите на компанията се понижиха с повече от 1%.

По-бързо!

Засега Amazon предлага еднодневната си доставка за повече от 10 милиона артикула, което е само една малка част от стоте милиона стоки, които се продават само за два дни в САЩ.

Разходите за бързата доставка надвишиха 800 млн. долара - сумата, която Amazon очакваше, каза в интервю финансовият директор на компанията Брайън Олсавски.

Разходите за доставка на Amazon са се увеличили с 36% до 8.1 млрд. долара. Общите оперативни разходи са скочили с 21 на сто до 60.3 млрд. долара. Оперативният марж се е свил до 4.9% от 7.4% през първото тримесечие и 5.6% през второто тримесечие на 2018 година.

Въпреки това поръчките се увеличават. "Клиентите реагират на възможността за еднодневна доставка в Prime - получихме много положителни отзиви и видяхме ускоряване на растежа на продажбите", казва Джеф Безос, основател и главен изпълнителен директор на Amazon.

Prime, приходите и разходите

Amazon е привлякла повече от 100 милиона платени абонати в Prime, след като пусна оригинални телевизионни предавания, внедряването във все повече продукти на гласовия асистент Alexa, както и бързата доставка на много стоки, включително и хранителни чрез дъщерното ѝ дружество Whole Foods Market.

Въпреки новите 100 милиона абонати в Prime, търговията на дребно в САЩ, най-големият източник на приходи на Amazon, продажбите са се увеличили с 20% до 38.7 млрд. долара. Това е по-бързо от темповете на растеж от предходните две тримесечия, но е под 44% за същото тримесечие на 2018 г. Оперативната печалба падна с 15% до 1.56 млрд. долара.

Приходите от Amazon Web Services, се повишиха с 37% до 8.4 млрд. долара, но за първи път растежът е под 40%. Оперативната печалба нарасна с 29% до 2.1 млрд. долара. Международните приходи нараснаха с 12% до 16.4 млрд. долара, но оперативните загуби се увеличиха до 601 млн. долара от 494 млн. долара миналата година, пише Financial Times.

Какво предстои?

За третото тримесечие Amazon прогнозира оперативна печалба в размер между 2.1 и 3.1 млрд. долара, което е много по-малко от очакваните от анализаторите 4.4 млрд. долара.

Amazon прогнозира, че нетните продажби през третото тримесечие ще нараснат с между 17% и 24% до между 66 и 70 млрд. долара. Анализаторите на Wall Street прогнозират приходи от 67.4 млрд. долара

Заедно с други големи технологични компании, Amazon е под все по-голям контрол от регулаторите в ЕС и САЩ. По време на интервю в четвъртък, Олсавски отказа да каже дали Amazon е получил уведомление дали компанията се разследва от FTC или други агенции на САЩ.

За първи път от две години насам Amazon не постигна прогнозната си печалба. Очаква се това да продължи и през текущото тримесечие, тъй като компанията увеличава разходите си за еднодневна доставка, с което цели да увеличи броя на поръчките, пише Reuters.

Стратегията на компанията за бързи еднодневни доставки активизира растежа на приходите през второто тримесечие, но струваше повече, отколкото Amazon очакваше и поради това компанията не достигна прогнозата за печалба на Wall Street. Това сложи и край на рекордните тримесечни печалби, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK