С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 юли 2019, 11:05, 1563 прочитания

Alibaba допусна до платформата си и малки американски компании

Това е част от усилията на китайската компания да се справи с по-малкото приходи, последствията от търговската война и конкуренцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант за електронна търговия Alibaba ще позволи на малки американски търговци да продават на платформата му. Целта е да се създаде B2B (бизнес към бизнес) пазар и да се противопоставят на конкурентни платформи за електронна търговия като Amazon, пише Reuters.

Причината


Решението на Alibaba идва на фона на по-малкото приходи, последствията от търговската война и все по-голямата конкуренция от платформи като наскоро създадената Pinduoduo.

B2B онлайн търговията се оценява на 23.9 трлн. долара според Комисията за международна търговия на САЩ. Онлайн търговията между търговци и потребители пък се оценява на 3.8 трлн. долара.

Промяната



Малките американските търговци, които преди можеха само да купуват от онлайн платформата, сега ще имат възможност да разширят своя бизнес в страни, обслужвани от Alibaba като Индия, Бразилия и Канада. Приблизително една трета от купувачите от Alibaba.com са американци, а повече от 95% от продавачите са от Китай. Стремежът на китайския гигант е да привлече американски производители, продавачи на едро и дистрибутори.

Американските продавачи трябва да платят членска такса от около 2000 долара, за да получат онлайн магазините си в Alibaba.com и за покриване на всички маркетингови и рекламни разходи, твърдят от компанията. За сравнение, Amazon също таксува продавачите месечно или за всеки артикул.

Преди месец компанията пусна уебсайт на английски език - Tmall Global, който е насочен към международните търговци. Целта е по този начин да увеличи международните марки до 40 хил. през следващите три години.

Реакциите

"Не мисля, че Alibaba се опитва да се възползва финансово в близко бъдеще, но това отваря напълно нов пазар за техния бизнес B2B", каза анализаторът на Daiwa Джон Чой.

САЩ са първият пазар, върху който компанията фокусира глобализацията на доставките си, казва Джон Каплан, ръководител на северноамериканския B2B отдел на Alibaba Group. Той допълва, че Alibaba има "много ясен стремеж и към другите пазари".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1701 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1287 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лондонската фондова борса ще придобие Refinitiv за 27 млрд. долара

Сделката веднага ще превърне LSE в глобален конкурент на империята за пазарни анализи на Майкъл Блумбърг

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев