С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 юли 2019, 11:05, 1869 прочитания

Alibaba допусна до платформата си и малки американски компании

Това е част от усилията на китайската компания да се справи с по-малкото приходи, последствията от търговската война и конкуренцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският гигант за електронна търговия Alibaba ще позволи на малки американски търговци да продават на платформата му. Целта е да се създаде B2B (бизнес към бизнес) пазар и да се противопоставят на конкурентни платформи за електронна търговия като Amazon, пише Reuters.

Причината


Решението на Alibaba идва на фона на по-малкото приходи, последствията от търговската война и все по-голямата конкуренция от платформи като наскоро създадената Pinduoduo.

B2B онлайн търговията се оценява на 23.9 трлн. долара според Комисията за международна търговия на САЩ. Онлайн търговията между търговци и потребители пък се оценява на 3.8 трлн. долара.

Промяната



Малките американските търговци, които преди можеха само да купуват от онлайн платформата, сега ще имат възможност да разширят своя бизнес в страни, обслужвани от Alibaba като Индия, Бразилия и Канада. Приблизително една трета от купувачите от Alibaba.com са американци, а повече от 95% от продавачите са от Китай. Стремежът на китайския гигант е да привлече американски производители, продавачи на едро и дистрибутори.

Американските продавачи трябва да платят членска такса от около 2000 долара, за да получат онлайн магазините си в Alibaba.com и за покриване на всички маркетингови и рекламни разходи, твърдят от компанията. За сравнение, Amazon също таксува продавачите месечно или за всеки артикул.

Преди месец компанията пусна уебсайт на английски език - Tmall Global, който е насочен към международните търговци. Целта е по този начин да увеличи международните марки до 40 хил. през следващите три години.

Реакциите

"Не мисля, че Alibaba се опитва да се възползва финансово в близко бъдеще, но това отваря напълно нов пазар за техния бизнес B2B", каза анализаторът на Daiwa Джон Чой.

САЩ са първият пазар, върху който компанията фокусира глобализацията на доставките си, казва Джон Каплан, ръководител на северноамериканския B2B отдел на Alibaba Group. Той допълва, че Alibaba има "много ясен стремеж и към другите пазари".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сбогом, Lafka Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

28 фев 2020, 627 прочитания

Супермаркет у дома Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

28 фев 2020, 569 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лондонската фондова борса ще придобие Refinitiv за 27 млрд. долара

Сделката веднага ще превърне LSE в глобален конкурент на империята за пазарни анализи на Майкъл Блумбърг

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10