Alibaba допусна до платформата си и малки американски компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba допусна до платформата си и малки американски компании

Reuters

Alibaba допусна до платформата си и малки американски компании

Това е част от усилията на китайската компания да се справи с по-малкото приходи, последствията от търговската война и конкуренцията

2127 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайският гигант за електронна търговия Alibaba ще позволи на малки американски търговци да продават на платформата му. Целта е да се създаде B2B (бизнес към бизнес) пазар и да се противопоставят на конкурентни платформи за електронна търговия като Amazon, пише Reuters.

Причината

Решението на Alibaba идва на фона на по-малкото приходи, последствията от търговската война и все по-голямата конкуренция от платформи като наскоро създадената Pinduoduo.

B2B онлайн търговията се оценява на 23.9 трлн. долара според Комисията за международна търговия на САЩ. Онлайн търговията между търговци и потребители пък се оценява на 3.8 трлн. долара.

Промяната

Малките американските търговци, които преди можеха само да купуват от онлайн платформата, сега ще имат възможност да разширят своя бизнес в страни, обслужвани от Alibaba като Индия, Бразилия и Канада. Приблизително една трета от купувачите от Alibaba.com са американци, а повече от 95% от продавачите са от Китай. Стремежът на китайския гигант е да привлече американски производители, продавачи на едро и дистрибутори.

Американските продавачи трябва да платят членска такса от около 2000 долара, за да получат онлайн магазините си в Alibaba.com и за покриване на всички маркетингови и рекламни разходи, твърдят от компанията. За сравнение, Amazon също таксува продавачите месечно или за всеки артикул.

Преди месец компанията пусна уебсайт на английски език - Tmall Global, който е насочен към международните търговци. Целта е по този начин да увеличи международните марки до 40 хил. през следващите три години.

Реакциите

"Не мисля, че Alibaba се опитва да се възползва финансово в близко бъдеще, но това отваря напълно нов пазар за техния бизнес B2B", каза анализаторът на Daiwa Джон Чой.

САЩ са първият пазар, върху който компанията фокусира глобализацията на доставките си, казва Джон Каплан, ръководител на северноамериканския B2B отдел на Alibaba Group. Той допълва, че Alibaba има "много ясен стремеж и към другите пазари".

Китайският гигант за електронна търговия Alibaba ще позволи на малки американски търговци да продават на платформата му. Целта е да се създаде B2B (бизнес към бизнес) пазар и да се противопоставят на конкурентни платформи за електронна търговия като Amazon, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK