Uber влиза на пазара на товарни превози в Германия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber влиза на пазара на товарни превози в Германия

Германия е втората европейска държава, в която Uber Freight ще функционира. Услугата се предлага в 48 щата в САЩ.

Uber влиза на пазара на товарни превози в Германия

Американската компания вече предлага такива услуги в Холандия

2395 прочитания

Германия е втората европейска държава, в която Uber Freight ще функционира. Услугата се предлага в 48 щата в САЩ.

© Reuters


Американската компания Uber пусна платформа за товарни превози в Германия, конкурирайки се с местните фирми на европейски пазар, оценяван на 500 млрд. долара годишно, пише Reuters.

Uber Freight

Германия ще бъде втората европейска държава, в която платформата Uber Freight действа след Холандия, където се появи в края на март тази година. В САЩ Uber Freight функционира в 48 щата, като генерира повече от 125 млн. долара приходи за едно тримесечие.

Uber се сблъска с огромна съпротива от таксиметрови компании, политици и регулатори при опита си да навлезе в Германия на пазара на споделено пътувания. Американската компания обаче получи зелена светлина за Uber Freight.

Изпълнителният директор на Uber Дара Хосровшахи се консултира с германските власти и индустрията, за да спечели подкрепа за своя товарен бизнес, каза Даниел Бучковски, ръководител на проекта за разширяване на Uber Freight в Европа.

Местните конкуренти и Uber

Uber ще се конкурира с местните компании, включително с берлинския стартъп Sennder, който си е осигурил частно финансиране от 70 млн. долара и има пазарна оценка от 300 млн. долара. Освен това компанията вече има широко присъствие в Европа.

Друг конкурент е Flexport, платформа за пълно обслужване, базирана в Сан Франциско, която получи 1 млрд. долара от инвеститори, сред които и японската Softbank.

Базираните в Обединеното кралство Zencargo и FreightHub също привлякоха нови инвеститори и са важен конкурент на американската компания.

Бучковски обаче вижда предимствата на Uber Freight в световен мащаб. "Като глобална компания ние имаме широка продуктова линия, която постоянно обновяваме и създаваме нови продукти и функции, които поддържат целия пазар", каза той.

Подобряване на индустрията

Платформите за товарни превози имат за цел да дигитализират индустрията, която все още е доминирана от фирми с 10 или по-малко камиона и да подобрят ефективността, защото камионите пътуват празни през 21% от маршрутите. Други приходи могат да дойдат от проследяването на пратките в реално време и автоматизацията на плащанията в индустрията, защото фирмите за товарен превоз често губят седмици в набавянето на фактури.

"Ключът към получаването на големи приходи от тази индустрия е това да разберем как да използваме тези километри, в които камионът пътува празен", каза Николаус Шефенакер, съосновател на Sennder.

Той каза още, че с разширяването на мрежата е по-лесно да се моделират и прогнозират потоците на трафик, за да се гарантира, че ще бъдат намерени подходящите камиони на подходящата цена. Въпреки че секторът на товарните превози е препълнен, пазарът е сегментиран и Sennder вижда ясна възможност в т.нар. full-truck пътувания.

"Пазарът е толкова огромен, че мисля, че много компании могат да съжителстват. Това е и начинът, по който мислим за Uber Freight", каза Шефенакер пред Reuters.

Какво е отличава Uber Freight от останалите услуги на компанията?

За разлика от приложението на Uber или платформата им за доставката на храна Uber Freight ще работи като посредник на пазара. Освен това ще бъдат въведени общи цени. Uber Freight ще печели от маржа между цената, платена от компанията, която изпраща дадената стока, и заплащането на шофьора на камиона.

Трудностите

Uber трябва да адаптира своя бизнес модел в една по- различна среда. За разлика от САЩ, където те почти нямат конкуренти, в Европа пазарът е доминиран от много семейни компании. Фирмите за товарен превоз са изправени пред различни предизвикателства, едно от които са екологичните регулации, с които индустрията, разчитаща почти изцяло на дизелово гориво, трябва да се справи.

Освен това секторът се нуждае от нови служители, като Световната банка оценява, че две трети от германските шофьори ще се пенсионират през следващото десетилетие, заплашвайки с недостиг на персонал, който да превозва повече от 70% от товарите.

Американската компания Uber пусна платформа за товарни превози в Германия, конкурирайки се с местните фирми на европейски пазар, оценяван на 500 млрд. долара годишно, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.