Скъпото гориво и конкуренцията свиха печалбата на Lufthansa

Ръководството на германската авиокомпания цели да подобри представянето

За да повиши приходите, Lufthansa обмисля да се преструктурира в корпоративен холдинг, с което цели да подобри рентабилността си и да си върне подкрепата на инвеститорите
За да повиши приходите, Lufthansa обмисля да се преструктурира в корпоративен холдинг, с което цели да подобри рентабилността си и да си върне подкрепата на инвеститорите    ©  Lufthansa
За да повиши приходите, Lufthansa обмисля да се преструктурира в корпоративен холдинг, с което цели да подобри рентабилността си и да си върне подкрепата на инвеститорите
За да повиши приходите, Lufthansa обмисля да се преструктурира в корпоративен холдинг, с което цели да подобри рентабилността си и да си върне подкрепата на инвеститорите    ©  Lufthansa

Печалбата на германската авиокомпания Lufthansa се е понижила през второто тримесечие поради нарастващата конкуренция, по-слабото търсене и скъпото гориво. Ръководството прогнозира, че цялата 2019 г. ще бъде предизвикателство за бизнеса, пише Financial Times.

Кризата в цифри

Германският авиопревозвач съобщи във вторник, че коригираната печалба за периода от април до юни се е понижила с 25% до 754 млн. евро преди плащането на данъците и лихвите. За сравнение, миналата година регистрираната печалба е била 1 млрд. евро, пише Reuters. Оперативният марж преди данъчното облагане (EBIT) пада от 10.8 на 7.8%.

Нискотарифната Eurowings, собственост на Lufthansa, придоби част от самолетите и полетите на фалиралата Air Berlin, което донесе нови разходи за компанията в размер на 16 млн. евро.

Освен това акциите на Lufthansa паднаха около 30% от края на януари досега.

Причините

Улрик Свенсон - финансов директор на Lufthansa, каза пред Financial Times: "Нашите доходи спадат и това е следствие от силната конкуренция в Европа и значителните свръхкапацитети, особено по маршрутите на къси разстояния извън Германия и Австрия".

Друга причина за спада в приходите е увеличаването на цената на горивото. Разходите за гориво през второто тримесечие са с 255 млн. евро повече на годишна база.

Какво предприе компанията

Свенсон каза, че стратегията за повишаване на приходите на компанията е максимално свиване на разходите и увеличаване на гъвкавостта. Той допълва, че планът за дъщерната Eurowings, който беше представен през юни, ще направи нискотарифната компания печеливша.

Част от мерките са свиването на разходите на Eurowings с 15% до 2022 г. Освен това компанията ще се съсредоточи върху полетите на къси разстояния.

Какво предстои

Германският всекидневник Handelsblatt съобщи в понеделник, че Lufthansa обмисля да се преструктурира в корпоративен холдинг, с което цели да подобри рентабилността си и да си върне подкрепата на инвеститорите.

До края на годината компанията очаква коригиран марж преди данъчното облагане между 5.5% и 6.5%.

Анализатори твърдят, че инвеститорите ще останат предпазливи до края на годината въпреки пиковия летен период.

Джералд Кху, анализатор от Liberum, каза пред Financial Times, че европейският пазар за полети на кратки разстояния е засегнат от голямата конкуренция и все по-малкото търсене. Въпреки това обаче той смята, че нито Lufthansa, нито Ryanair са склонни да направят отстъпки в цените, в резултат на което и печалбите им спадат. За сравнение, печалбата на Ryanair за тримесечието се понижиха с 21%.

Още от Капитал