С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 юли 2019, 16:41, 1543 прочитания

Съдът в Никозия откри производство по ликвидация на застрахователя Olympic

Това дава възможност и на ощетените български клиенти да претендират за компенсации, но едва ли ще има лавина от искове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съдът в Кипър е открил производство по ликвидация на застрахователната компания "Олимпик", чийто основен бизнес бе продажбата на застраховки "Гражданска отговорност" в България. Фалитът й през пролетта на миналата година засегна хиляди шофьори и им нанесе финансови щети. Към сметката се добавят и претенциите по катастрофи, причинени от клиенти на "Олимпик" преди обявяването на фалита. Случаят породи гражданско недоволство, провокира политическо напрежение и стана повод за оставки в Комисията за финансов надзор (КФН).

С откриването на съдебната процедура сега се дава възможност за предявяване на претенции за компенсации. Предвид несъстоятелността на "Олимпик" шансовете за възстановяване на щети са скромни, още повече че институциите в България не показват готовност да потърсят отговорност от кипърската страна на по-високо равнище.


Без големи надежди

Делото за ликвидацията на Olympic Insurance, която извършваше дейност у нас чрез "ЗК "Олимпик - клон България", е открито с днешна дата в съда в Никозия. Назначени са двама постоянни ликвидатори, информира Комисията за финансов надзор (КФН). Съдебната процедура е важна предвид откритата възможност за предявяване на претенции и включване на кредитори, измежду които ще се разпредели онова, което се събере в масата на несъстоятелността.

Когато "Олимпик" фалира преди една година, това засегна близо 200 хил. хиляди шофьори в България. За повечето от тях загубите бяха дребни - между 3 и 78 лв., а за по-ограничен кръг клиенти щетата бе между 100 и 192 лв. Тъй като сумите са малки, а потенциалните разходи по завеждане на претенция към съда в Никозия са високи, е трудно да се очаква лавина от индивидуални искове на ощетени български потребители.



В същото време със сигурност има разноски по катастрофи, причинени от водачи, застраховани от "Олимпик" преди фалита, като до този момент не е известен размерът им, както и има ли разбирателство между институциите в двете страни към кого могат да бъдат заведени те. Българският Гаранционен фонд, който покрива щети от незастраховани водачи, не носи отговорност за такива случаи, а Обезпечителният фонд, който покрива риска от фалит на застрахователи, се задейства само при излизане от бизнеса на български компании.

По тази линия институциите в България бяха обещали, че разглеждат опция за търсене на отговорност от кипърския Гаранционен фонд, но така и не бе съобщено за постигане на някакъв напредък по този въпрос. Освен това се оказа, че има нормативни пропуски, които обезсилват усилията на България в тази насока. Те могат да се преодолеят чрез сключване на двустранни споразумения между националните гаранционни фондове, които разписват конкретни действия и отговорности в случаи като този с кипърския застраховател. Година по-късно в публичното пространство няма индикации за предприети подобни мерки на институционално равнище.

В последващо прессъобщение от КФН информираха за предприетите от тях стъпки след откриване на делото за ликвидация. От него стана ясно, че председателят на регулатора Бойко Атанасов е изпратил официално писмено искане до кипърския надзорен орган, отговорен за застраховането, за предоставяне на информация относно процеса по ликвидация, както и за всякакви подробности, които може да са от полза на засегнатите лица в България. Посочва се, че от ликвидаторите в Кипър се очаква да уведомят всички кредитори в България за възможностите да предяват вземане.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена) Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена)

Компанията спря всички резервации на полети и почивки по света, след като не успя да се договори за спасителния си план

23 сеп 2019, 3590 прочитания

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2444 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"С Piranha 5 войниците се фокусират изцяло върху мисията си"

Оливер Дюр, вицепрезидент "Бронирани колесни машини", General Dynamics European Land Systems, и изпълнителен директор на GDELS-Mowag

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит