С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 31 юли 2019, 14:57, 15682 прочитания

Служители на "Лев инс" протестираха пред "Капитал" заради статия

Компанията атакува журналистите за това, че съобщават факти. Вместо подкрепа от институциите медиата получава единствено нарастващ натиск и репресия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Служители на "Лев инс", предвождани от двама от изпълнителните си директори и трима адвокати, излязоха на протест пред редакцията на "Капитал" в сряда сутрин. Още в 10.30 ч. мястото бе отцепено от полиция, а половин час по-късно на улицата се събраха около 50 души. Пред сградата бяха паркирани автомобили на компанията и улицата беше преградена. Скандирания нямаше, но се получи нещо като пресконференция на улицата пред камерите на "Пик", "Канал 3" и други медии от орбитата на депутата от ДПС Делян Пеевски.

Акцията се провежда два дни след като в редакцията бе получено писмо от изпълнителния директор на застрахователното дружество Мария Масларова-Гъркова, в което тя възразява срещу статия от 26 юли, озаглавена "И застраховането вече се оказа проблем за чакалнята на еврозоната". Масларова-Гъркова бе поканена на среща в "Капитал" на същия ден, но не отговори на изпратения имейл.


В статията се описва продължаващият да стои проблем на застрахователния сектор със системата за изплащане на обезщетения в чужбина "Зелена карта". Според източници на "Капитал" той е бил повод за посещение на председателя на EIOPA (Европейският орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване) Габриел Бернардино през миналата седмица. Официално за визитата потвърдиха от Комисията за финансов надзор (КФН), откъдето посочиха, че повод за срещата в София е било обсъждането на спешни мерки в небанковия сектор, нужни за присъединяването на България към Валутния механизъм ERM II.
Позиция на "Капитал" по повод протеста на "Лев инс" пред редакцията

През над 25-годишната история на "Капитал" сме виждали почти всичко, но протестът на служители на застрахователното дружество "Лев инс" пред офисите на редакцията е нещо уникално и изключително симптоматично.


Прoтестът на "Лев инс" е уникален, защото по същество е срещу позиция на Европейската централна банка (ЕЦБ) и застрахователния регулатор на съюза EIOPA за заздравяване на надзорните функции в банковия и небанков сектор във връзка с потенциалното членство на България в Банковия съюз и еврото.

С две думи, Европа иска да се убеди, че българските регулатори държат изкъсо банките и застрахователите и те разполагат с достатъчно капитал и резерви да обслужват рисковете, които са поели, и не застрашават интересите на вложителите и застрахованите лица.

В случая с "Лев инс" дружеството е продало застраховки "Зелена карта" в Италия, а отказва плащания по някои щети, като твърди, че е било източено и измамено от местен партньор. Казусът е известен от години и доведе до това България да бъде вкарана в безпрецедентна процедура по мониторинг и да бъде заплашена с изключване от споразумението "Зелена карта" поради това, че неин застраховател не изпълнява задълженията си по него. "Капитал" е писал многократно по темата (вижте тук и тук), но досега българският регулатор КФН отказваше да предприеме действия по въпроса. През миналата седмица въпросът за необходими мерки е бил поставен остро от ръководителя на EIOPA пред КФН в контекста на кандидатурата ни за еврозоната и оттам последва съобщение за предстоящи "спешни действия". За това "Капитал" разказа тук.

Протестът срещу "Капитал" по същество е за това, че отново е приносителят на "лошите" новини - следи темата отблизо и предупреждава българския застрахователен пазар за възможните последици.

Ако България бъде извадена от споразумението "Зелена карта", освен репутационен шамар, ще засегне всички пътувания на български автомобили в страните извън евросъюза. Част от мисията на "Капитал" е да защитава интересите на инвеститорите, вложителите и застрахованите лица. През годините - много често преди и въпреки регулаторите, сме сигнализирали за очевидни нередности. Достатъчно е да споменем за пирамидите и източването на банките от 90-те години на миналия век, аферата КТБ, крипто- и исторически пирамиди от новото поколение в наши дни. Темата "Зелена карта" не прави изключение, защото е от подобен мащаб и засяга милиони български граждани.

Протестът на застрахователна компания пред редакцията на "Капитал" е симптом за нещо страшно. Институциите и регулаторите са абдикирали напълно от вменената им по закон отговорност да защитават парите и интересите на данъкоплатците. Поради това много често една или няколко медии се оказват единствената преграда пред своеволията и неспазването на правилата в ущърб на интересите на вложители и застраховани. Така беше при сагата КТБ, така е със "Зелената карта". Вместо подкрепа от институциите екипът на "Капитал" и фирмата издател получават единствено нарастващ натиск и репресия от тези, които уж трябва да се грижат за спазване на правилата и законите.

Злобното публично говорене срещу "Капитал" и останалите независими медии от страна на прокуратурата, правителството, БНБ (по времето на Иван Искров) и КФН (по времето на Стоян Мавродиев), подстрекава всички като "Лев инс" да опитват да си решат проблема не по същество, а като атакуват медиите, които информират обществото за него.

Казусът със "Зелена карта" възникна преди две години, когато две застрахователни дружества - "Далл Богг: живот и здраве" и "Лев инс" бяха посочени от Съвета на бюрата като неплащащи и бавещи изплащането на обезщетения по катастрофи със застраховани от тях автомобили в чужбина. След предприети мерки от страна на институциите започна работа по изчистване на висящите задължения, но по информация в бранша от поне пет различни източника "Лев инс" продължава да има неплатени щети. Причината за това, която винаги е била посочвана в публикациите на "Капитал" по темата, включително и в конкретната статия, е, че застрахователят счита, че е източван от свои кореспонденти в чужбина и оспорва тези щети.

В писмото си до "Капитал" изпълнителният директор на "Лев инс" изразява изненада, че не е била потърсена за коментар. Когато медията изпрати въпроси до застрахователя в понеделник, оттам не върнаха отговор, за да обяснят позицията си. Гъркова настоява, че статията е резултат от целенасочена активна стратегия срещу компанията и я приема като призив за политически натиск и разправа с "Лев инс".

По време на престоя си пред редакцията на "Капитал" от "Лев инс" обясниха, че прокуратурата и институциите не обръщат внимание на техните сигнали за вероятно измами в чужбина и че ако платят обезщетенията по тях, това ще "източи национален капитал" и ще "застраши цялата финансова система на България", като категорично отказаха да назоват размера на проблема.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем Германската Würth Elektronik ще изгради нов завод за електрокомпоненти в Белозем

Компанията има възможност за строителство на още две подобни халета в бъдеще

22 авг 2019, 970 прочитания

Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект Intel създаде първия си чип с изкуствен интелект

Компанията постигна целта си да разработи продукт, използващ изкуствения интелект

22 авг 2019, 611 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spotify увеличава приходите и абонатите

Шведската компания за музикален стрийминг услуги свива и загубата си през второто тримесечие

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма