С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 юли 2019, 15:40, 1606 прочитания

Spotify увеличава приходите и абонатите

Шведската компания за музикален стрийминг услуги свива и загубата си през второто тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската компания за музикален стрийминг Spotify Technology отчете по-добри финансови резултати през второто тримесечие, след като е успяла да си осигури повече платени абонати за премиум услугата ѝ.

Повече платени абонати


Дружеството обяви, че вече има 108 млн. премиум абонати, което е 30% повече на годишна база, но е малко под очакванията на анализаторите от 108.5 млн. Приходите от премиум абонати, които осигуряват около 90% от общите постъпления, са се покачили до 1.5 млрд. евро през периода.

Месечно активните клиенти, които включват потребителите на безплатната версия, са нараснали с 29% до 232 млн. и са над очакванията за 227.7 млн. на Refinitiv. Spotify очаква през третото тримесечие този брой да достигне между 240 и 245 млн.

След като пусна музикалната си услуга преди повече от десет години, Spotify успя в голяма степен да промени начина, по който хората слушат музика. Компанията обаче все още не може да се пребори с конкуренция от Apple и други играчи.



Приходите през второто тримесечие са нараснали до 1.67 млрд. евро при 1.27 млрд. година по-рано. Резултатът е над прогнозите за 1.64 млрд. евро според Refinitiv.

Нетната загуба е намаляла значително - до 76 млн. евро, или 0.42 евро на акция, в сравнение с 394 млн. евро, или 2.20 евро на акция, година по-рано. Предвижданията обаче бяха за по-добър резултат – загуба от 0.32 евро на акция.

Подкаст бизнесът се развива

Подкаст аудиторията на Spotify се увеличава с 50% през тримесечието и почти се е удвоила от началото на годината. Това показва, че инвестицията на компанията в този сегмент започва да се изплаща, пише The Wall Street Journal. По-рано тази година Spotify придоби мрежата за подкастинг Gimlet Media, както и Anchor, която прави софтуер за създаване, публикуване и осигуряване на приходи от подкасти. Шведската фирма придоби и друга подкаст мрежа - Parcast.

При придобиването на Gimlet компанията заяви, че очаква да инвестира около 500 млн. долара в своя бизнес с подкасти, а изпълнителният директор Даниел Ек прогнозира, че 20% от всички слушания в платформата в крайна сметка ще идват от подкасти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 929 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 913 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мината в Челопеч е с по-ниски приходи за полугодието

Канадската DPM вече отчита резултатите и на компанията си в Крумовград

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език