Spotify увеличава приходите и абонатите

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек разширява бизнеса на компанията

Spotify увеличава приходите и абонатите

Шведската компания за музикален стрийминг услуги свива и загубата си през второто тримесечие

3905 прочитания

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек разширява бизнеса на компанията

© Reuters


Шведската компания за музикален стрийминг Spotify Technology отчете по-добри финансови резултати през второто тримесечие, след като е успяла да си осигури повече платени абонати за премиум услугата ѝ.

Повече платени абонати

Дружеството обяви, че вече има 108 млн. премиум абонати, което е 30% повече на годишна база, но е малко под очакванията на анализаторите от 108.5 млн. Приходите от премиум абонати, които осигуряват около 90% от общите постъпления, са се покачили до 1.5 млрд. евро през периода.

Месечно активните клиенти, които включват потребителите на безплатната версия, са нараснали с 29% до 232 млн. и са над очакванията за 227.7 млн. на Refinitiv. Spotify очаква през третото тримесечие този брой да достигне между 240 и 245 млн.

След като пусна музикалната си услуга преди повече от десет години, Spotify успя в голяма степен да промени начина, по който хората слушат музика. Компанията обаче все още не може да се пребори с конкуренция от Apple и други играчи.

Приходите през второто тримесечие са нараснали до 1.67 млрд. евро при 1.27 млрд. година по-рано. Резултатът е над прогнозите за 1.64 млрд. евро според Refinitiv.

Нетната загуба е намаляла значително - до 76 млн. евро, или 0.42 евро на акция, в сравнение с 394 млн. евро, или 2.20 евро на акция, година по-рано. Предвижданията обаче бяха за по-добър резултат – загуба от 0.32 евро на акция.

Подкаст бизнесът се развива

Подкаст аудиторията на Spotify се увеличава с 50% през тримесечието и почти се е удвоила от началото на годината. Това показва, че инвестицията на компанията в този сегмент започва да се изплаща, пише The Wall Street Journal. По-рано тази година Spotify придоби мрежата за подкастинг Gimlet Media, както и Anchor, която прави софтуер за създаване, публикуване и осигуряване на приходи от подкасти. Шведската фирма придоби и друга подкаст мрежа - Parcast.

При придобиването на Gimlet компанията заяви, че очаква да инвестира около 500 млн. долара в своя бизнес с подкасти, а изпълнителният директор Даниел Ек прогнозира, че 20% от всички слушания в платформата в крайна сметка ще идват от подкасти.

Шведската компания за музикален стрийминг Spotify Technology отчете по-добри финансови резултати през второто тримесечие, след като е успяла да си осигури повече платени абонати за премиум услугата ѝ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход