Spotify увеличава приходите и абонатите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Spotify увеличава приходите и абонатите

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек разширява бизнеса на компанията

Spotify увеличава приходите и абонатите

Шведската компания за музикален стрийминг услуги свива и загубата си през второто тримесечие

2783 прочитания

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек разширява бизнеса на компанията

© Reuters


Шведската компания за музикален стрийминг Spotify Technology отчете по-добри финансови резултати през второто тримесечие, след като е успяла да си осигури повече платени абонати за премиум услугата ѝ.

Повече платени абонати

Дружеството обяви, че вече има 108 млн. премиум абонати, което е 30% повече на годишна база, но е малко под очакванията на анализаторите от 108.5 млн. Приходите от премиум абонати, които осигуряват около 90% от общите постъпления, са се покачили до 1.5 млрд. евро през периода.

Месечно активните клиенти, които включват потребителите на безплатната версия, са нараснали с 29% до 232 млн. и са над очакванията за 227.7 млн. на Refinitiv. Spotify очаква през третото тримесечие този брой да достигне между 240 и 245 млн.

След като пусна музикалната си услуга преди повече от десет години, Spotify успя в голяма степен да промени начина, по който хората слушат музика. Компанията обаче все още не може да се пребори с конкуренция от Apple и други играчи.

Приходите през второто тримесечие са нараснали до 1.67 млрд. евро при 1.27 млрд. година по-рано. Резултатът е над прогнозите за 1.64 млрд. евро според Refinitiv.

Нетната загуба е намаляла значително - до 76 млн. евро, или 0.42 евро на акция, в сравнение с 394 млн. евро, или 2.20 евро на акция, година по-рано. Предвижданията обаче бяха за по-добър резултат – загуба от 0.32 евро на акция.

Подкаст бизнесът се развива

Подкаст аудиторията на Spotify се увеличава с 50% през тримесечието и почти се е удвоила от началото на годината. Това показва, че инвестицията на компанията в този сегмент започва да се изплаща, пише The Wall Street Journal. По-рано тази година Spotify придоби мрежата за подкастинг Gimlet Media, както и Anchor, която прави софтуер за създаване, публикуване и осигуряване на приходи от подкасти. Шведската фирма придоби и друга подкаст мрежа - Parcast.

При придобиването на Gimlet компанията заяви, че очаква да инвестира около 500 млн. долара в своя бизнес с подкасти, а изпълнителният директор Даниел Ек прогнозира, че 20% от всички слушания в платформата в крайна сметка ще идват от подкасти.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK