С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 авг 2019, 13:00, 2981 прочитания

Производителят на Ray-Ban купува GrandVision за 8 млрд. долара

След сделката EssilorLuxottica затвърждава позицията си на глобалния пазар на очила и рамки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френско-италианската компания EssilorLuxottica купува холандския си конкурент GrandVision за 7.3 млрд. евро (8.1 млрд. долара). Така компанията за слънчевите очила Ray-Ban и Vision Express се обединяват под една марка, пише Bloomberg. Самата Essilor купи италианската Luxottica, произвеждаща Ray-Ban, преди две години и половина за 22.8 млрд. евро.

Сделката


Френско-италианската компания ще плати най-малко по 28 евро за акция за приблизително 77% от дела на инвестиционното дружество HAL, което държи GrandVision и е собственост на холандския милиардер Ван дер Ворм. Цената е с 33% по-висока от тази, на която се търгуваха книжата, ден преди да се появи информация, че двете компании водят преговори. Тогава компанията се оценяваше общо на 5 млрд. евро.

EssilorLuxottica обяви, че цената на акциите може да се повиши до 28.42 евро, ако придобиването приключи до 12 месеца. Анализаторите обаче смятат, че това ще се случи след между година или две.

След приключването на сделката EssilorLuxottica ще отправи предложения и към останалите акционери. Компания съобщи, че ще използва мостово финансиране от 8 млрд. евро за сделката.



Защо е важна сделката за EssilorLuxottica

EssilorLuxottica притежава марките Lenscrafters и Pearle Vision в САЩ, а след сделката с GrandVision компанията ще затвърди глобалното си влияние на пазара на рамки и очила. След приключването ѝ, френско-италианската компания ще придобие повече от 7000 магазина в над 40 държави, като в някои от тях се продават марки като Brilleland и For Eyes.

Освен това компанията ще се опита да пребори с конкуренцията с по-ниски цени, ще заложи също и на онлайн търговията.

След сделката акциите на EssilorLuxottica се повишиха с 4.3% в Париж, а тези на GrandVision - с 5.4% в Амстердам, пише Bloomberg.

EssilorLuxottica отчете увеличаване на печалбите през първото полувреме, с което надмина очакванията на анализаторите.

Проблемите в луксозната компания

Сделката се случи непосредствено след спор за поста на нов главен изпълнителен директор на компанията, която е създадена след обединението между френската Essilor и италианската Luxottica. Той беше между председателя на компанията Леонардо дел Векио и заместник-председателя Хуберт Саниерес и беше съпътстван със съдебни дела. През май обаче акционерите стигнаха до компромисен вариант и решиха да се откажат от делата и да изберат нов изпълнителен директор до 2020 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 151 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 722 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon преговаря за сериозен дял в индийската ритейл верига Reliance Retail

Подобна сделка би осигурила на технологичния гигант достъп до мрежата на най-големия мобилен оператор в Индия - Jio

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10