Amazon преговаря за сериозен дял в индийската ритейл верига Reliance Retail
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon преговаря за сериозен дял в индийската ритейл верига Reliance Retail

Ползите от подобна сделка са големи както за Amazon, така и за Reliance

Amazon преговаря за сериозен дял в индийската ритейл верига Reliance Retail

Подобна сделка би осигурила на технологичния гигант достъп до мрежата на най-големия мобилен оператор в Индия - Jio

1872 прочитания

Ползите от подобна сделка са големи както за Amazon, така и за Reliance

© Carlos Jasso


Американския е-гигант Amazon води преговори за придобиването на 28% от най-голямата ритейл верига в Индия Reliance Retail. Тя е част от индийския мултинационален конгломерат Reliance Industries, който управлява и успешен бизнес в сферата на енергетиката.

Преди да започне разговори с Amazon, индийската компания, която се управлява от най-богатия мъж в държавата - Мукеш Амбани, водеше преговори и с китайската Alibaba, съобщава Reuters. До сделка обаче не се е стигнало заради различните оценки, които двете компании са дали, коментира източник на агенцията. Reliance ще засили ритейл бизнеса си, ако си партнира с компания със силно онлайн присъствие, казва още той.

Въпреки това е съвсем възможно Amazon и Reliance да не успеят да сключат сделка, пише Economic Times. И двете компании са отказали да коментират намеренията си.

"Част от политиката ни е да не коментираме медийни спекулации и слухове", завяват от Reliance.

Всички печелят

Ползите от подобна сделка обаче са големи както за Amazon, така и за Reliance. Индийската ритейл верига може да използва глобалния опит на Amazon в областта на технологиите, доставките и логистиката, след като цели да продава хранителни стоки през най-голямата по абонати телеком мрежа в страната - Jio.

Силното онлайн присъствие на компанията, ръководена от Джеф Безос, също така би могло да помогне на Reliance да закрепи бизнеса си с потребители и частни търговски марки, твърдят ритейл консултанти.

5.53 млрд. долара са приходите на Reliance Retail за тримесечието до юни

От друга страна, най-голямата полза за Amazon ще бъде достъпът до платформата Jio, както и работата с над 10 600 магазина в Индия. Връзката с Амбани също е важна, след като политиката на държавата е до голяма степен свързана с бизнеса на Reliance.

Мечтаният пазар

"Има и ползи извън самата ритейл търговия", казва Авинд Сингал, който е председател на консултантската Technopak Advisors. "Винаги когато е необходима някаква политическа намеса, партньорството с Reliance със сигурност ще бъде голямо предимство", добавя той.

Базираната в Сиатъл Amazon се състезаваше с управляваната от Walmart Flipkart за надмощие на нарастващия в страната пазар на електронна търговия, който според очакванията на експерти от Deloitte ще се утрои, достигайки сумата 84 млрд. долара между 2017 г. и 2021 г.

И двата американски гиганта предлагат лоялни програми за потребители, както и оферти с кредитни карти, които привличат все повече клиенти в Индия, където се намира един от най-важните разрастващи се бизнес сектори.

Планът на Amazon е да пробие в бизнеса с доставка на храна в Индия тази година, съобщи Reuters по-рано тази седмица. В четвъртък акциите на Reliance Industries понижиха цената си с 1.1% по време на дневната борсова търговия в Мумбай.

Американския е-гигант Amazon води преговори за придобиването на 28% от най-голямата ритейл верига в Индия Reliance Retail. Тя е част от индийския мултинационален конгломерат Reliance Industries, който управлява и успешен бизнес в сферата на енергетиката.

Преди да започне разговори с Amazon, индийската компания, която се управлява от най-богатия мъж в държавата - Мукеш Амбани, водеше преговори и с китайската Alibaba, съобщава Reuters. До сделка обаче не се е стигнало заради различните оценки, които двете компании са дали, коментира източник на агенцията. Reliance ще засили ритейл бизнеса си, ако си партнира с компания със силно онлайн присъствие, казва още той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK