С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 авг 2019, 12:10, 2024 прочитания

В интернет се кълнем

Кои са най-актуалните тенденции в онлайн пространството според доклада на Мери Мийкър за развитието на мрежата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китай изпреварва Европа и САЩ, интернет се намира на кръстопът, а смартфоните продължават да увеличават значението си. Това са основните акценти в тазгодишния доклад за развитието и тенденциите в онлайн средата, представен от Мери Мийкър, основател на Bond Capital и бивш партньор в американския фонд за рискови инвестиции Kleiner Perkins Caufield Byers. Изследването на наричаната "кралица на интернет" е сред най-пълноценните в сектора и всяка година е следено под лупа от специалисти и компании. Първото издание на доклада излиза през далечната 1995 г. – тогава то се фокусира върху това как да използваме интернет и възможностите за публикуване на музика в мрежата. Днес, близо четвърт век по-късно, знаем, че дигиталните технологии оформят икономиката, засягат основните човешки свободи и имат възможността да влияят на доверието както в правителствата, така и в компаниите.

Годишният доклад се основава на анализа на данните за дейността в интернет и социалните медии на над 5000 корпорации от цял свят. Резултатите показват, че хората купуват по-малко смартфони, но прекарват повече време онлайн. Бизнесите от Китай се разрастват, а хората все повече пазаруват онлайн. И още много, много тенденции. Ето някои от най-интересните изводи и значението им за света на бизнеса:

Повече от половината хора на Земята вече са в интернет


За първи път в историята на мрежата повече от половината от световното население се идентифицира като потребител на Интернет. Докладът установява, че през 2018 г. приблизително 3.8 млрд. души, или 51% от населението на Земята, са били онлайн. Това е значителен ръст спрямо 2017 г., когато свързани с мрежата са били 3.6 млрд. души, или 49% от световното население. Този факт е едновременно предизвикателство и възможност за компаниите.

Броят на тези, на които предстои да се включат в мрежата, става все по-малък. От една страна, това означава, че на още близо 50% от хората може да бъде осигурен достъп до мрежата. Със сигурност обаче това ще се случва много по-трудно и по-бавно отпреди – през 2018 г. растежът на новите потребители на интернет се забавя до 7%, докато е бил над 10% между 2010 и 2013 г. Смартфоните остават най-лесният начин за навлизане в онлайн света за хората извън него, но за втора поредна година доставките им бележат спад. Въпреки този факт обаче интернет остава страхотна възможност. Азиатско-тихоокеанският регион изглежда особено обещаващ, що се отнася до бъдещия растеж на мрежата – там са локализирани 53% от глобалните потребители на интернет, докато едва 48% от населението са онлайн. В Китай например са разположени 21% от всички потребители на интернет.


Напред към собствени канали



В интернет липсва свежа аудитория – крайно време е компаниите да се съсредоточат върху мобилни и собствени канали за комуникация. Онлайн присъствието расте, но това не означава, че публиката на различните бизнеси се увеличава. За постигането на тази цел трябва да се увеличат разходите за реклама и да се повиши качеството на съдържанието на брандовете, смята Мийкър. В момент, в който потребителите се опитват да ограничат времето си онлайн, компаниите трябва да са сигурни, че внасят достатъчно стойност в съдържанието си. Собствените стрийминг услуги например помагат на компаниите да увеличат броя на потребителите си и да заявят присъствие на нови пазари. Същевременно хората стават все по-мобилни и съдържанието трябва да се консумира по-лесно на мобилни устройства.

Сигурността преди всичко

Мийкър отбелязва в доклада си, че хората стават все по-загрижени за поверителността на личните си данни. Повече от година след влизането в сила на GDPR виждаме нови усилия в посока на сигурността – както от страна на националните правителства, така и от компании като Apple, Facebook и компанията майка на Google Alphabet. Притесненията на потребителите се проявяват най-вече под формата на променящото се поведение – те все по-често използват VPN (virtual private network), криптиращи софтуери и ад блокъри. През първото тримесечие на годината 87% от глобалния уеб трафик е бил криптиран, което е значителен ръст от резултата отпреди три години – 53%. Потребители все още са склонни да споделят данните си, особено ако това подобрява тяхното преживяване – 83% от тях са готови да направят това пасивно, а 74% са склонни активно да споделят данните си с брандовете в замяна на персонализирано преживяване.

Първо опитай

Най-ефективният начин да убедите потребителите е да им позволите да опитат вашия продукт, смята Мийкър. По-засилената конкуренция за публика, която не расте толкова бързо, колкото пазара, е сред големите предизвикателства пред компаниите. Те могат да се справят с тях, използвайки т. нар freemium модел. Според 42% от потребителите безплатният период на ползване е най-добрият начин те да бъдат убедени да опитат нов продукт. Въпреки това налагането на този модел крие и своите рискове – компаниите трябва добре да контролират разходите си и да успеят да убедят потребителите да продължат да използват продукта им. Не всички успяват да се справят с това – докато близо една трета от потребителите на Slack плащат, за да използват приложението за съобщения, Dropbox получава пари от по-малко от 3% от своите юзъри.

Повече време на смартфона, отколкото пред телевизора

За първи път американците са прекарали повече време на мобилните си устройства, отколкото гледайки телевизия. Прогнозни стойности за 2019 г. показват, че възрастните хора прекарват средно 226 минути дневно на своите мобилни телефони, и "едва" 216 минути, гледайки телевизия. За сравнение – преди 10 години американците са гледали средно 266 минути телевизия дневно, докато на мобилните си телефони са прекарвали само двадесет минути.

Възходът на интерактивния гейминг

Мултиплейър видеоигрите като Fortnite, които имат над 250 млн. активни потребители месечно, повечето от които на възраст под 17 години, стават все по-сходни с мрежите на социалните медии. Това е подкрепено и от растежа на платформи като тази за стрийминг на видеоигри Twitch и приложението за комуникация Discord. "Геймингът сега проправя пътя, но в крайна сметка ще мигрира и в други социални аспекти – чрез този тип дигитализиране на пространството се създава нова възможност за социализация", коментира основателят и креативен директор на агенцията за социални медии VonShine Industries Джош фон Шайнер. Самата Мийкър предвижда, че мултиплейър кросплатформените игри са новите социални мрежи.

Повече визуализации

Все по-голям брой хора използват изображения за комуникация – повече от 50% от всички постове в социалната мрежа Twitter включват изображения. Потребителите правят повече снимки от всякога, а платформи като Instagram значително подкрепят този нов стил на дигитална комуникация. "Текстът става все по-малко привлекателният начин на комуникация – колкото по-визуални стават комуникационните платформи, толкова по-добри истории можем да разказваме като рекламодатели", коментира Джош фон Шайнер.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 771 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 1054 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ескадрила от жалби за летище София

И четиримата загубили кандидати обжалват избора на концесионер на летище София. Основните критики са срещу субективността в техническите оценки

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10