Foxconn иска да продаде голям завод в Китай заради търговската война
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Foxconn иска да продаде голям завод в Китай заради търговската война

Foxconn, официално известна като Hon Hai Precision Industry, води преговори с банки за намиране на купувач на предприятието за течнокристални дисплеи (LCD), което се строи в момента в южния китайски град Гуанджоу

Foxconn иска да продаде голям завод в Китай заради търговската война

Предприятието струва около 8.8 млрд. долара и произвежда дисплеи

4451 прочитания

Foxconn, официално известна като Hon Hai Precision Industry, води преговори с банки за намиране на купувач на предприятието за течнокристални дисплеи (LCD), което се строи в момента в южния китайски град Гуанджоу

© Reuters


Тайванската компания за електроника Foxconn проучва възможностите за продажба на нов, все още незавършен, завод за дисплеи в Китай на стойност приблизително 8.8 млрд. долара, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Основната причина за решението е намаляващото търсене на този тип продукти на фона на засилващата се търговска война между САЩ и Китай.

Мерките

Foxconn, официално известна като Hon Hai Precision Industry, води преговори с банки за намиране на купувач на предприятието за течнокристални дисплеи (LCD), която се строи в момента в южния китайски град Гуанджоу. Опитът за продажба идва в деликатен момент за Foxconn, която има както големи инвестиции в Китай, така и дълъг списък от американски клиенти, сред които и Apple. Компанията е принудена да прави все по-сложни маневри заради продължаващата търговска война между Вашингтон и Пекин.

Разговорите на Foxconn с потенциални купувачи все още са в начален етап и не е ясна точната цена на т.нар. Gen-10.5 предприятие, специализирано в LCD панелите с голям размер. Според източниците това не е "лесна продажба и може да отнеме известно време", като добавиха, че тя не е сигурна. В изявление тайванската компания каза, че "няма да реагира на слухове и пазарни спекулации".

Президентът на САЩ Доналд Тръмп рязко повиши залозите в търговската война с Китай и разтърси световните финансови пазари, след като в четвъртък обеща да наложи 10% мито върху останалия досега необмитен китайски внос на стойност 300 млрд. долара, считано от 1 септември.

Ефектите от търговската война

Търговската война наруши глобалните вериги за доставки в технологичния сектор, като принуди и Foxconn да преразгледа своите. Този факт наред със забавянето на търсенето на телевизори и монитори с големи екрани подтикна ръководството на тайванската компания да потърси купувач на завода си в Китай. Хора, близки до производителя на електроника, смятат, че той няма нужда от предприятието поради факта, че съществуващите все още не работят с пълен капацитет. Друг източник, пожелал анонимност, коментира пред Reuters, че новият завод няма да бъде пуснат в експлоатация до началото на октомври, което го прави по-малко привлекателен за купувачите.

Foxconn обяви, че ще строи завод в Гуанджоу през 2016 г. Чрез тази инвестиция компанията искаше да отговори на очакваното растящо търсене на телевизори и монитори с по-големи екрани в Азия, както и на засилващата се конкуренция от други производители като BOE Technology.

Глобалната индустрия за производство на дисплеи се бори с пренасищането на доставките и понижаването на печалбите поради преустановените продажби на телевизори и смартфони наред с увеличаващото се търговско напрежение, което може да повиши цените на продуктите и да намали потребителското търсене.

Тайванската компания за електроника Foxconn проучва възможностите за продажба на нов, все още незавършен, завод за дисплеи в Китай на стойност приблизително 8.8 млрд. долара, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Основната причина за решението е намаляващото търсене на този тип продукти на фона на засилващата се търговска война между САЩ и Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.