T Market наема магазините на пловдивската хранителна верига "Триумф"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

T Market наема магазините на пловдивската хранителна верига "Триумф"

Максима България

T Market наема магазините на пловдивската хранителна верига "Триумф"

Сделката за 11-те обекта трябва да изчака одобрение от КЗК. И означава край на семейната верига

Мара Георгиева
14510 прочитания

Максима България

© Максима България


"Максима България" - собственик на веригата T Market, ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", след като се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, стана ясно от официално прессъобщение. Това е втора голяма сделка за "Максима България", която през пpoлeттa нa 2016 пpидoби 12 oбeĸтa нa излязлaтa oт пaзapa Реnnу Маrkеt. Сделката означава закриване на бранда "Триумф" и край на най-голямата пловдивска верига за храни.

Семейно решение

"Триумф" е семейна търговска верига за храни, напитки и тютюневи изделия в Пловдив. Първият обект е открит през 2000-та година, а днес магазините са 11, разположени във всички квартали на града. Заетите са около 1000.

Три дружества притежават и управляват "Триумф": "Ваничи 2008" - собственост на Иван Тодоров Кесов, "Маркоци" - на Костадин Иванов Кесов (3 магазина) и "Топ тенис" – на Тодор Иванов Кесов (2 магазина). И трите компании са работили на печалба през 2018 г., показват резултатите в Търговския регистър, но въпреки това собствениците са решили да излязат от този бизнес.

"Това е много трудно решение. През последните 10 години "Триумф" е в непрекъсната експанзия, а това е изморително и в човешки план и не може да продължава непрекъснато. Получихме оферта от "Максима България", която е добра за нас. Запознахме се с тяхната работа и политика и преценихме, че са коректен и отговорен партньор. Смятаме, че магазините трябва да бъдат отдадени под наем, когато са на върха", коментираха за "Капитал" от мениджърския екип на "Триумф".

Фамилията Кесови от миналата година влезе в туристическия сектор, като закупи и ремонтира бившия хотел "Екзотик" до пловдивското село Марково. Общо приходите на трите дружества, които оперират веригата, са 86 млн. лв., но във "Ваничи" се отчитат и оборотите от хотела.

Магазините "Триумф" ще бъдат обновени и ребрандирани като T Market. "Вече имаше събрание със служителите и от "Максима България" заявиха готовност да оставят всички на работа, но е въпрос на преговори", посочиха още от "Триумф". "Ще преговаряме със служителите, за да останат на работа", уточниха за "Капитал" от "Максима България".

73 обекта досега

"Максима България", която е шестата по големина хранителна верига, оперира 73 магазина T Market в 38 града в цялата страна. През 2018 компанията отчете 260 млн. лв. приходи. Това е поредна година, в която дружеството отбеляза двуцифрен ръст на приходите – 17% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.

През 2018 "Максима България" обнови три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. През миналата година българското дружество инвестира 2 млн. лв. в магазин T Market в Студентски град в столицата. Компанията въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.

Литовският холдинг

"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е с фокус търговия на дребно в Прибалтика и е собственик на вериги в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. През 2019 общият брой на магазините в петте държави надхвърля 1100, а служителите са над 40 000.

Литовската Maxima Grupė предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Холдингът планира да заложи на бърза международна експанзия. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите — с 2% годишно.

"Максима България" - собственик на веригата T Market, ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", след като се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, стана ясно от официално прессъобщение. Това е втора голяма сделка за "Максима България", която през пpoлeттa нa 2016 пpидoби 12 oбeĸтa нa излязлaтa oт пaзapa Реnnу Маrkеt. Сделката означава закриване на бранда "Триумф" и край на най-голямата пловдивска верига за храни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Триумф бързо се усетиха, че все по-трудно ще се намират нискоквалифицирани работници на супермаркет заплати. Чест им прави, че имат добър усет като бизнесмени.

    Т-маркет правилно са напипали стратегията за по-малко служители, но е важното и магазините да са добре снабдени и подредени. Вижда се отчетливо, че не могат да се преборят нито с Фантастико, нито с Кауфланд.

  • 2
    kas. avatar :-|
    kas.

    Личният ми опит като клиент с Т-маркет е отрицателен. И ако няма промяна... може и да се наложи да сменям магазина.
    По отношение на бизнес решението, сделката е добра. Особено за собствениците на "Триумф".

  • 3
    gcu1567298584620063 avatar :-|
    Dimitar Dimitrov

    Бях чул, че семейството, собственици на Триумф, са били под натиск от страна на хората, стоящи зад веригата Т-Маркет и са получавали смъртни заплахи от тях.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK