С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 6 авг 2019, 15:37, 4484 прочитания

T Market наема магазините на пловдивската хранителна верига "Триумф"

Сделката за 11-те обекта трябва да изчака одобрение от КЗК. И означава край на семейната верига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Максима България" - собственик на веригата T Market, ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", след като се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, стана ясно от официално прессъобщение. Това е втора голяма сделка за "Максима България", която през пpoлeттa нa 2016 пpидoби 12 oбeĸтa нa излязлaтa oт пaзapa Реnnу Маrkеt. Сделката означава закриване на бранда "Триумф" и край на най-голямата пловдивска верига за храни.

Семейно решение


"Триумф" е семейна търговска верига за храни, напитки и тютюневи изделия в Пловдив. Първият обект е открит през 2000-та година, а днес магазините са 11, разположени във всички квартали на града. Заетите са около 1000.

Три дружества притежават и управляват "Триумф": "Ваничи 2008" - собственост на Иван Тодоров Кесов, "Маркоци" - на Костадин Иванов Кесов (3 магазина) и "Топ тенис" – на Тодор Иванов Кесов (2 магазина). И трите компании са работили на печалба през 2018 г., показват резултатите в Търговския регистър, но въпреки това собствениците са решили да излязат от този бизнес.

"Това е много трудно решение. През последните 10 години "Триумф" е в непрекъсната експанзия, а това е изморително и в човешки план и не може да продължава непрекъснато. Получихме оферта от "Максима България", която е добра за нас. Запознахме се с тяхната работа и политика и преценихме, че са коректен и отговорен партньор. Смятаме, че магазините трябва да бъдат отдадени под наем, когато са на върха", коментираха за "Капитал" от мениджърския екип на "Триумф".



Фамилията Кесови от миналата година влезе в туристическия сектор, като закупи и ремонтира бившия хотел "Екзотик" до пловдивското село Марково. Общо приходите на трите дружества, които оперират веригата, са 86 млн. лв., но във "Ваничи" се отчитат и оборотите от хотела.

Магазините "Триумф" ще бъдат обновени и ребрандирани като T Market. "Вече имаше събрание със служителите и от "Максима България" заявиха готовност да оставят всички на работа, но е въпрос на преговори", посочиха още от "Триумф". "Ще преговаряме със служителите, за да останат на работа", уточниха за "Капитал" от "Максима България".

73 обекта досега

"Максима България", която е шестата по големина хранителна верига, оперира 73 магазина T Market в 38 града в цялата страна. През 2018 компанията отчете 260 млн. лв. приходи. Това е поредна година, в която дружеството отбеляза двуцифрен ръст на приходите – 17% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.

През 2018 "Максима България" обнови три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. През миналата година българското дружество инвестира 2 млн. лв. в магазин T Market в Студентски град в столицата. Компанията въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.

Литовският холдинг

"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е с фокус търговия на дребно в Прибалтика и е собственик на вериги в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. През 2019 общият брой на магазините в петте държави надхвърля 1100, а служителите са над 40 000.

Литовската Maxima Grupė предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Холдингът планира да заложи на бърза международна експанзия. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите — с 2% годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите 1 Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 813 прочитания

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 719 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Джеф Безос е продал акции на Аmazon за 2.8 млрд. долара миналата седмица

Това е рекордна сделка за основателя на компанията, който е казвал в миналото, че ще продава в пакети по около 1 млрд. долара

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА