С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 6 авг 2019, 15:37, 9964 прочитания

T Market наема магазините на пловдивската хранителна верига "Триумф"

Сделката за 11-те обекта трябва да изчака одобрение от КЗК. И означава край на семейната верига

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Максима България" - собственик на веригата T Market, ще наеме дългосрочно магазините на пловдивската верига "Триумф", след като се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, стана ясно от официално прессъобщение. Това е втора голяма сделка за "Максима България", която през пpoлeттa нa 2016 пpидoби 12 oбeĸтa нa излязлaтa oт пaзapa Реnnу Маrkеt. Сделката означава закриване на бранда "Триумф" и край на най-голямата пловдивска верига за храни.

Семейно решение


"Триумф" е семейна търговска верига за храни, напитки и тютюневи изделия в Пловдив. Първият обект е открит през 2000-та година, а днес магазините са 11, разположени във всички квартали на града. Заетите са около 1000.

Три дружества притежават и управляват "Триумф": "Ваничи 2008" - собственост на Иван Тодоров Кесов, "Маркоци" - на Костадин Иванов Кесов (3 магазина) и "Топ тенис" – на Тодор Иванов Кесов (2 магазина). И трите компании са работили на печалба през 2018 г., показват резултатите в Търговския регистър, но въпреки това собствениците са решили да излязат от този бизнес.

"Това е много трудно решение. През последните 10 години "Триумф" е в непрекъсната експанзия, а това е изморително и в човешки план и не може да продължава непрекъснато. Получихме оферта от "Максима България", която е добра за нас. Запознахме се с тяхната работа и политика и преценихме, че са коректен и отговорен партньор. Смятаме, че магазините трябва да бъдат отдадени под наем, когато са на върха", коментираха за "Капитал" от мениджърския екип на "Триумф".



Фамилията Кесови от миналата година влезе в туристическия сектор, като закупи и ремонтира бившия хотел "Екзотик" до пловдивското село Марково. Общо приходите на трите дружества, които оперират веригата, са 86 млн. лв., но във "Ваничи" се отчитат и оборотите от хотела.

Магазините "Триумф" ще бъдат обновени и ребрандирани като T Market. "Вече имаше събрание със служителите и от "Максима България" заявиха готовност да оставят всички на работа, но е въпрос на преговори", посочиха още от "Триумф". "Ще преговаряме със служителите, за да останат на работа", уточниха за "Капитал" от "Максима България".

73 обекта досега

"Максима България", която е шестата по големина хранителна верига, оперира 73 магазина T Market в 38 града в цялата страна. През 2018 компанията отчете 260 млн. лв. приходи. Това е поредна година, в която дружеството отбеляза двуцифрен ръст на приходите – 17% в сравнение с 2017. Изминалата 2018 е първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA (печалбата преди данъци, лихви и амортизации) – 1.56 млн. лв.

През 2018 "Максима България" обнови три супермаркета и откри девет нови обекта – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. През миналата година българското дружество инвестира 2 млн. лв. в магазин T Market в Студентски град в столицата. Компанията въведе и първите каси на самообслужване във веригата в магазина си в кв. "Мусагеница" в София.

Литовският холдинг

"Максима България" е част от Maxima Grupė, която е с фокус търговия на дребно в Прибалтика и е собственик на вериги в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. През 2019 общият брой на магазините в петте държави надхвърля 1100, а служителите са над 40 000.

Литовската Maxima Grupė предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Холдингът планира да заложи на бърза международна експанзия. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите — с 2% годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 539 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 631 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Джеф Безос е продал акции на Аmazon за 2.8 млрд. долара миналата седмица

Това е рекордна сделка за основателя на компанията, който е казвал в миналото, че ще продава в пакети по около 1 млрд. долара

Още от Капитал
Търговците на храни: План за нова силна година

Мениджърите на шестте най-големи вериги в сектора за резултатите и инвестициите през изтеклата и за започналата 2020 г.

Новите фабрики на България

През 2019 г. бяха обявени близо 500 млн. лв. повече инвестиции от предишната година

Шумната хазартна война

Доскорошните бизнес партньори на Васил Божков - фамилията Найденови, се опитват да се разделят с него. Разводът ще пренареди бизнес за стотици милиони

Как ще изглежда светът през 2050 г.

Уроци от предишни опити, за да гледаме далеч напред

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10