Vivendi преговаря за продажбата на 10% от Universal на Tencent

Френската медийна група търси разширяване в Азия и монетизиране на растящия интерес към различни стрийминг услуги

Френският медиен гигант Vivendi преговаря за продажбата на 10% от музикалния си лейбъл Universal Music Group (UMG) на китайския технологичен конгломерат Tencent в опит да разшири присъствието си в Азия. UMG e най-голямата музикална компания в света, следвана от Sony Music Entertainment и Warner Music, а в портфолиото й са артисти като Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар.

Медийната група на милиардера Венсан Болоре съобщи във вторник, че сделката би дала на UMG предварителна оценка от 30 млрд. евро, както и че Tencent ще имат опция да придобият още 10% от капитала. След обявяването на новината акциите на Vivendi се повишиха със 7%, пише Reuters.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове