С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 авг 2019, 17:24, 1490 прочитания

Vivendi преговаря за продажбата на 10% от Universal на Tencent

Френската медийна група търси разширяване в Азия и монетизиране на растящия интерес към различни стрийминг услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френският медиен гигант Vivendi преговаря за продажбата на 10% от музикалния си лейбъл Universal Music Group (UMG) на китайския технологичен конгломерат Tencent в опит да разшири присъствието си в Азия. UMG e най-голямата музикална компания в света, следвана от Sony Music Entertainment и Warner Music, а в портфолиото й са артисти като Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар.

Медийната група на милиардера Венсан Болоре съобщи във вторник, че сделката би дала на UMG предварителна оценка от 30 млрд. евро, както и че Tencent ще имат опция да придобият още 10% от капитала. След обявяването на новината акциите на Vivendi се повишиха със 7%, пише Reuters.


Експанзия в Азия

Евентуална сделка с Tencent би подкрепила присъствието на Vivendi на силно регулирания китайски пазар, като би се вписала добре с подразделението Tencent Music Entertainment на китайската група.

"Оценката изглежда добра, а напредъкът по сделката за UMG е положителна новина", коментира пред Reuters Грегъри Муур, фонд мениджър в Keren Finance, в чието портфолио има и акции на Vivendi.



Миналия месец главният изпълнителен директор на френската медийна група Арно дю Пюифонтен обяви, че постъпленията от продажбата на до 50% от UMG ще бъдат използвани за бъдещи придобивания и "значителни" обратни изкупувания на акции, припомня агенцията. Vivendi търси начини за монетизиране на растящото търсене на различни стрийминг услуги, което през последните няколко години допринася съществено за печалбите на UMG. В портфолиото на лейбъла са и действащи изпълнители и групи като Еминем и "Металика", както и каталозите на вече неактивни, но все още изключително доходоносни имена като "Бийтълс" и АББА.

Продажба в развитие

От Vivendi обявиха, че ще продадат част от UMG още преди година, но реално не бяха постигнали голям напредък в процеса допреди месец, когато съобщиха, че са избрали инвестиционни банки, с които да започнат формална процедура за продажба на миноритарен дял. Очакванията са тя да бъде финализирана до началото на следващата година, пише Reuters.

Във вторник от Vivendi съобщиха още, че продължават процеса по продажба на допълнителни миноритарни пакети от UMG и на други партньори. По оценки на инвестиционни банкери целият бизнес струва между 17 и 44 млрд. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България 1 DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 2671 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 957 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple започна да предлага своя виртуална кредитна карта

Тя е разработена съвместно с Goldman Sachs и ще е достъпна за всички потребители с операционната система iOS 12.4 или по-нова версия

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг