Uber разочарова инвеститорите със загуба над 5 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber разочарова инвеститорите със загуба над 5 млрд. долара

Reuters

Uber разочарова инвеститорите със загуба над 5 млрд. долара

Това е първото тримесечие, през което компанията се търгува на борсата

3485 прочитания

Reuters

© Reuters


Лидерът при споделените пътувания Uber отчете рекордна загуба в размер на 5.2 млрд. долара за тримесечието до края на юни, съобщава Reuters. Това е най-голямата загуба в историята на компанията и означава, че тя е губила по близо 57 млн. долара всеки ден през периода. Лошото представяне засили съмненията на инвеститорите, че Uber скоро ще излезе на печалба, а след новината акциите й се сринаха с 6%.

Причините

Основнaтa причинa за рекордната загуба e практиката на компанията да компенсира служителите си с акции. Плащанията на дивиденти по акции на служителите са допринесли за загуби от 3.9 млрд. долара. Aĸo тoзи paзxoд бъдe изĸлючeн, зaгyбaтa e в размер на "едва" 1.3 млрд. долара, което все още е с близо 30% повече от тази, отчетена през предходното тримесечие.

Общите приходи на компанията за споделени пътувания се покачиха с 14% до 3.17 млрд. долара за второто тримесечие, което е под очакванията на анализаторите за приходи от 3.36 млрд. долара.

Постъпленията от основния бизнес на Uber са нараснали с едва 2% на годишна база до 2.35 млрд. долара. Услугата за доставка на храна Uber Eats отбелязва ръст в приходите от 72% до 595 млн. долара. Месечните активни потребители на компанията в световен мащаб са се увеличи до 99 млн. души. Те бяха 93 млн. души в края на първото тримесечие и 76 млн. души година по-рано.

"Въпреки че ще продължим да инвестираме агресивно в растеж, искаме и този растеж да бъде здрав. През това тримесечие постигнахме напредък в тази посока", каза в изявление главният финансов директор Нелсън Чай.

Силна конкуренция

Резултатите на компанията са показателни за трудностите, които тя изпитва в борбата с конкуренцията навсякъде по света. Uber беше принудена да вдигне заплатите на шофьорите с цел да привлече още служители. Платформата за споделено пътуване все още изплаща високи субсидии към шофьорите и ползвателите на услугата, които бяха ключови за разрастването на бизнес модела преди десетилетие. Същевременно Lyft, главният конкурент на Uber на американския пазар, очаква загуба, по-ниска от предварително обявената. Главният финансов директор на компанията Нелсън Чай отбеляза, че "започва да се наблюдава по-слабо агресивна ценова политика от страна на конкурентите".

Освен със засилена конкуренция Uber и Lyft се борят със силен регулаторен натиск, предимно в Европа, където много страни забраниха на компанията да оперира. Поради тази причина Uber се пренасочи към доставките на храна, където подобни регулации няма.

Лидерът при споделените пътувания Uber отчете рекордна загуба в размер на 5.2 млрд. долара за тримесечието до края на юни, съобщава Reuters. Това е най-голямата загуба в историята на компанията и означава, че тя е губила по близо 57 млн. долара всеки ден през периода. Лошото представяне засили съмненията на инвеститорите, че Uber скоро ще излезе на печалба, а след новината акциите й се сринаха с 6%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.