Dacia ще затрудни Renault да спазва европейските стандарти за вредните емисии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Dacia ще затрудни Renault да спазва европейските стандарти за вредните емисии

Dacia може да представи свой хибриден SUV модел, за да докаже, че действа в посока намаляване на емисиите, твърдят източници

Dacia ще затрудни Renault да спазва европейските стандарти за вредните емисии

Румънската компания, която е част от френската група, вероятно ще се сблъска с глоби на стойност 671 млн. евро през следващите две години

3136 прочитания

Dacia може да представи свой хибриден SUV модел, за да докаже, че действа в посока намаляване на емисиите, твърдят източници

© Reuters


Румънската компания Dacia - част от френската Renault, е известна с по-големите си и по-евтини превозни средства. Това е и причината да е една от най-бързо развиващите се компании в групата. Изглежда обаче, че заради начина си на развитие компанията може да се изправи пред повече проблеми отколкото позитиви, след като се сблъсква с правилата за вредните емисии в Европейския съюз (ЕС), разказва Bloomberg.

Според оценката на анализаторите от Evercore ISI Dacia е трябвало да съобрази модела си от 2018 г. с целите на ЕС, преди да го пусне на пазара. Сега на компанията може да ѝ се наложи да обновява различните си модели, за да ги пригоди към новите правила, а "това би могло да навреди на рентабилността", въпреки че Renault има реномето на компания, която спазва по-успешно регулациите в сравнение с конкурентите си. Това пише в своя бележка към инвеститорите анализаторът от Jefferies Филип Хучо.

Ще има глоби

Новите стандарти са предизвикателство за Renault, която се опитва да укрепи алианса си с японската Nissan, докато в същото време се сблъсква с намаляващото търсене на автомобили в Европа. Това беше и причината миналия месец компанията да намали прогнозата си за резултатите за 2019 г.

От 2020 г. производството на автомобилните компании трябва да отговаря на новите лимити за въглеродни емисии, в противен случай са заплашени от глоби. Според един от възможните сценарии на Jefferies, който приема, че забавянето в продажбите на автомобили ще продължи, глобите на Renault поради частично неспазване на правилата ще достигнат 450 млн. евро, което е 17% от предвидената печалба за следващата година.

По принцип колите с бранда Renault отделят по-малко въглероден диоксид заради по-чистите технологии, които използват, отколкото тези на Dacia. Но санкциите важат за всички автомобили на производителя.

Dacia може да представи свой хибриден SUV модел, за да докаже, че действа в посока намаляване на емисиите, твърдят източници на Bloomberg. Оливър Мургет, който е директор на продажбите в Renault, обяснява, че "Dacia едва ли ще остане по-назад от общите тенденции за производство на електрически автомобили".

Румънската марка е част от Renault от 1999 г. и винаги е допринасяла за добрите резултати на френския производител. Най-евтиният ѝ модел, който не разполага с електрически механизъм за стъклата и радио, се предлага само в два цвята и започва от около 8000 евро в Западна Европа. А това е под цените, които конкурентите ѝ Fiat и Peugeot предлагат за подобни модели.

Успех в Румъния

Според главния изпълнителен директор на производителя на Peugeot - PSA, румънският производител е "златна кокошка". Основана през 1966 г. в тогавашната комунистическа държава, Dacia разполага с две производствени бази в Румъния и Северна Африка. А продажбите ѝ формират почти една пета от общите на Renault.

Сериозните инвестиции в хибридни и електрически технологии обаче могат да навредят на маржовете на компанията. Анализаторът в Evercore ISI Ернд Елингхорст е на мнение, че целите на ЕС ще струват на Dacia около 671 млн. евро през следващите две години, като компанията не може да си позволи да разчита много на клиентите, на които ще опита да прехвърли тези разходи.

Renault вече предлага електрически превозни средства. Пример за това е моделът Zoe, чиято цена започва от 23 хил. евро. Компанията планира и да продава хибридна версия на своя по-евтин модел Renault Clio през 2020 г. А това е възможен тест за потенциалното преобразяване на Dacia в производител на хибридни и електрически автомобили.

Румънската компания Dacia - част от френската Renault, е известна с по-големите си и по-евтини превозни средства. Това е и причината да е една от най-бързо развиващите се компании в групата. Изглежда обаче, че заради начина си на развитие компанията може да се изправи пред повече проблеми отколкото позитиви, след като се сблъсква с правилата за вредните емисии в Европейския съюз (ЕС), разказва Bloomberg.

Според оценката на анализаторите от Evercore ISI Dacia е трябвало да съобрази модела си от 2018 г. с целите на ЕС, преди да го пусне на пазара. Сега на компанията може да ѝ се наложи да обновява различните си модели, за да ги пригоди към новите правила, а "това би могло да навреди на рентабилността", въпреки че Renault има реномето на компания, която спазва по-успешно регулациите в сравнение с конкурентите си. Това пише в своя бележка към инвеститорите анализаторът от Jefferies Филип Хучо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK