С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
13 авг 2019, 14:40, 2459 прочитания

Dacia ще затрудни Renault да спазва европейските стандарти за вредните емисии

Румънската компания, която е част от френската група, вероятно ще се сблъска с глоби на стойност 671 млн. евро през следващите две години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Румънската компания Dacia - част от френската Renault, е известна с по-големите си и по-евтини превозни средства. Това е и причината да е една от най-бързо развиващите се компании в групата. Изглежда обаче, че заради начина си на развитие компанията може да се изправи пред повече проблеми отколкото позитиви, след като се сблъсква с правилата за вредните емисии в Европейския съюз (ЕС), разказва Bloomberg.

Според оценката на анализаторите от Evercore ISI Dacia е трябвало да съобрази модела си от 2018 г. с целите на ЕС, преди да го пусне на пазара. Сега на компанията може да ѝ се наложи да обновява различните си модели, за да ги пригоди към новите правила, а "това би могло да навреди на рентабилността", въпреки че Renault има реномето на компания, която спазва по-успешно регулациите в сравнение с конкурентите си. Това пише в своя бележка към инвеститорите анализаторът от Jefferies Филип Хучо.


Ще има глоби


Новите стандарти са предизвикателство за Renault, която се опитва да укрепи алианса си с японската Nissan, докато в същото време се сблъсква с намаляващото търсене на автомобили в Европа. Това беше и причината миналия месец компанията да намали прогнозата си за резултатите за 2019 г.

От 2020 г. производството на автомобилните компании трябва да отговаря на новите лимити за въглеродни емисии, в противен случай са заплашени от глоби. Според един от възможните сценарии на Jefferies, който приема, че забавянето в продажбите на автомобили ще продължи, глобите на Renault поради частично неспазване на правилата ще достигнат 450 млн. евро, което е 17% от предвидената печалба за следващата година.



По принцип колите с бранда Renault отделят по-малко въглероден диоксид заради по-чистите технологии, които използват, отколкото тези на Dacia. Но санкциите важат за всички автомобили на производителя.

Dacia може да представи свой хибриден SUV модел, за да докаже, че действа в посока намаляване на емисиите, твърдят източници на Bloomberg. Оливър Мургет, който е директор на продажбите в Renault, обяснява, че "Dacia едва ли ще остане по-назад от общите тенденции за производство на електрически автомобили".

Румънската марка е част от Renault от 1999 г. и винаги е допринасяла за добрите резултати на френския производител. Най-евтиният ѝ модел, който не разполага с електрически механизъм за стъклата и радио, се предлага само в два цвята и започва от около 8000 евро в Западна Европа. А това е под цените, които конкурентите ѝ Fiat и Peugeot предлагат за подобни модели.

Успех в Румъния

Според главния изпълнителен директор на производителя на Peugeot - PSA, румънският производител е "златна кокошка". Основана през 1966 г. в тогавашната комунистическа държава, Dacia разполага с две производствени бази в Румъния и Северна Африка. А продажбите ѝ формират почти една пета от общите на Renault.

Сериозните инвестиции в хибридни и електрически технологии обаче могат да навредят на маржовете на компанията. Анализаторът в Evercore ISI Ернд Елингхорст е на мнение, че целите на ЕС ще струват на Dacia около 671 млн. евро през следващите две години, като компанията не може да си позволи да разчита много на клиентите, на които ще опита да прехвърли тези разходи.

Renault вече предлага електрически превозни средства. Пример за това е моделът Zoe, чиято цена започва от 23 хил. евро. Компанията планира и да продава хибридна версия на своя по-евтин модел Renault Clio през 2020 г. А това е възможен тест за потенциалното преобразяване на Dacia в производител на хибридни и електрически автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 983 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 813 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сделката на "Еврохолд" и CEZ стигна до КЗК

Близо два месеца след подписването на договора българският холдинг обяви, че е внесъл документите в антимонополния орган

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов