CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия

Reuters

CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия

Сделката е на стойност 11.7 млрд. долара и бележи края на дългогодишни преговори между двете компании

1734 прочитания

Reuters

© Reuters


CBS и Viacom постигнаха споразумение за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на магната Съмнър Редстоун. До сделката се стигна заради надеждата, че новата, по-голяма компания ще може да е по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана от гиганти, съобщава Reuters.

Това е третият опит за сливане на двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, чийто баща изгради компаниите чрез поредица от сливания и след това ги раздели преди 13 години.

Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между ръководителите при разпределянето на най-високите работни позиции и относителната оценка на компаниите. След обявяването на сделката акциите на Viacom отбелязаха ръст от 2.4% до 29.21 долара за брой, а книжата на CBS нараснаха с 1.4% до 48.70 долара.

"Развълнувана съм да видя сливането на тези две страхотни компании – така те ще могат да осъзнаят невероятната сила на комбинираните си активи. Ще създадем мултиплатформена медийна организация от световна класа, която е добре позиционирана за растеж в бързо трансформираща се индустрия", коментира Шари Редстоун.

Условията на сделката

Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 6%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и съкрати разходите си с близо 500 млн. долара.

Изпълнителният директор на Viacom Боб Бейкиш ще бъде президент и изпълнителен директор на комбинираната компания. Джо Яниело, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на CBS, ще бъде назначен за председател и главен изпълнителен директор на активите под бранда CBS, което не включва кабелната мрежа Showtime и издателството Simon&Schuster.

Силна конкуренция

Десетилетният успех на медийната индустрия зависеше от факта, че хората продължаваха да плащат за кабелна телевизия. През последните години обаче клиентите се отказват от тази услуга и се пренасочват към стрийминг платформите – това коренно промени икономиката на индустрията. Собствената стрийминг платформата на CBS - CBS All Access, има около 8 млн. абонати в САЩ. "Струваше си да изчакаме със създаването на нашата стрийминг платформа – хубавите неща изискват време", коментира Бейкиш.

Новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, но все още ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара, и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с медийните гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.

CBS и Viacom постигнаха споразумение за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на магната Съмнър Редстоун. До сделката се стигна заради надеждата, че новата, по-голяма компания ще може да е по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана от гиганти, съобщава Reuters.

Това е третият опит за сливане на двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, чийто баща изгради компаниите чрез поредица от сливания и след това ги раздели преди 13 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK