Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2019, 14:40, 1630 прочитания

CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия

Сделката е на стойност 11.7 млрд. долара и бележи края на дългогодишни преговори между двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
CBS и Viacom постигнаха споразумение за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на магната Съмнър Редстоун. До сделката се стигна заради надеждата, че новата, по-голяма компания ще може да е по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана от гиганти, съобщава Reuters.

Това е третият опит за сливане на двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, чийто баща изгради компаниите чрез поредица от сливания и след това ги раздели преди 13 години.


Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между ръководителите при разпределянето на най-високите работни позиции и относителната оценка на компаниите. След обявяването на сделката акциите на Viacom отбелязаха ръст от 2.4% до 29.21 долара за брой, а книжата на CBS нараснаха с 1.4% до 48.70 долара.

"Развълнувана съм да видя сливането на тези две страхотни компании – така те ще могат да осъзнаят невероятната сила на комбинираните си активи. Ще създадем мултиплатформена медийна организация от световна класа, която е добре позиционирана за растеж в бързо трансформираща се индустрия", коментира Шари Редстоун.

Условията на сделката



Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 6%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и съкрати разходите си с близо 500 млн. долара.

Изпълнителният директор на Viacom Боб Бейкиш ще бъде президент и изпълнителен директор на комбинираната компания. Джо Яниело, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на CBS, ще бъде назначен за председател и главен изпълнителен директор на активите под бранда CBS, което не включва кабелната мрежа Showtime и издателството Simon&Schuster.

Силна конкуренция

Десетилетният успех на медийната индустрия зависеше от факта, че хората продължаваха да плащат за кабелна телевизия. През последните години обаче клиентите се отказват от тази услуга и се пренасочват към стрийминг платформите – това коренно промени икономиката на индустрията. Собствената стрийминг платформата на CBS - CBS All Access, има около 8 млн. абонати в САЩ. "Струваше си да изчакаме със създаването на нашата стрийминг платформа – хубавите неща изискват време", коментира Бейкиш.

Новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, но все още ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара, и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с медийните гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 476 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 969 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Компанията използва технология за покупки чрез "един клик", за да се пребори с отказващите се в последния миг клиенти

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10