С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 авг 2019, 14:40, 1212 прочитания

CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия

Сделката е на стойност 11.7 млрд. долара и бележи края на дългогодишни преговори между двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
CBS и Viacom постигнаха споразумение за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на магната Съмнър Редстоун. До сделката се стигна заради надеждата, че новата, по-голяма компания ще може да е по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана от гиганти, съобщава Reuters.

Това е третият опит за сливане на двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, чийто баща изгради компаниите чрез поредица от сливания и след това ги раздели преди 13 години.


Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между ръководителите при разпределянето на най-високите работни позиции и относителната оценка на компаниите. След обявяването на сделката акциите на Viacom отбелязаха ръст от 2.4% до 29.21 долара за брой, а книжата на CBS нараснаха с 1.4% до 48.70 долара.

"Развълнувана съм да видя сливането на тези две страхотни компании – така те ще могат да осъзнаят невероятната сила на комбинираните си активи. Ще създадем мултиплатформена медийна организация от световна класа, която е добре позиционирана за растеж в бързо трансформираща се индустрия", коментира Шари Редстоун.

Условията на сделката



Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 6%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и съкрати разходите си с близо 500 млн. долара.

Изпълнителният директор на Viacom Боб Бейкиш ще бъде президент и изпълнителен директор на комбинираната компания. Джо Яниело, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на CBS, ще бъде назначен за председател и главен изпълнителен директор на активите под бранда CBS, което не включва кабелната мрежа Showtime и издателството Simon&Schuster.

Силна конкуренция

Десетилетният успех на медийната индустрия зависеше от факта, че хората продължаваха да плащат за кабелна телевизия. През последните години обаче клиентите се отказват от тази услуга и се пренасочват към стрийминг платформите – това коренно промени икономиката на индустрията. Собствената стрийминг платформата на CBS - CBS All Access, има около 8 млн. абонати в САЩ. "Струваше си да изчакаме със създаването на нашата стрийминг платформа – хубавите неща изискват време", коментира Бейкиш.

Новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, но все още ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара, и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с медийните гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Airbnb отчете ръст на резервациите с над 30% през първото тримесечие Airbnb отчете ръст на резервациите с над 30% през първото тримесечие

Това е добър знак за компанията, която планира да излезе на борсата

21 авг 2019, 15 прочитания

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 5 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 4783 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Компанията използва технология за покупки чрез "един клик", за да се пребори с отказващите се в последния миг клиенти

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда