С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2019, 14:40, 1564 прочитания

CBS и Viacom се обединяват в опит да конкурират гигантите в медийната индустрия

Сделката е на стойност 11.7 млрд. долара и бележи края на дългогодишни преговори между двете компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
CBS и Viacom постигнаха споразумение за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на магната Съмнър Редстоун. До сделката се стигна заради надеждата, че новата, по-голяма компания ще може да е по-конкурентна в медийната и развлекателната индустрия, доминирана от гиганти, съобщава Reuters.

Това е третият опит за сливане на двете медийни групи и е значителна победа за Шари Редстоун, чийто баща изгради компаниите чрез поредица от сливания и след това ги раздели преди 13 години.


Предишните преговори за сливане бяха неуспешни поради сблъсъци между ръководителите при разпределянето на най-високите работни позиции и относителната оценка на компаниите. След обявяването на сделката акциите на Viacom отбелязаха ръст от 2.4% до 29.21 долара за брой, а книжата на CBS нараснаха с 1.4% до 48.70 долара.

"Развълнувана съм да видя сливането на тези две страхотни компании – така те ще могат да осъзнаят невероятната сила на комбинираните си активи. Ще създадем мултиплатформена медийна организация от световна класа, която е добре позиционирана за растеж в бързо трансформираща се индустрия", коментира Шари Редстоун.

Условията на сделката



Новата компания ще носи името ViacomCBS, въпреки че акционерите на CBS ще притежават 6%, а акционерите на Viacom - 39%. Сделката ще бъде реализира изцяло в акции. Сливането ще обедини мрежата на CBS, кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon и филмовото и телевизионно студио Paramount. Заедно те ще притежават 3600 филмови заглавия и над 140 хил. епизода на телевизионни предавания. Очаква се новата компания да генерира близо 28 млрд. долара приходи годишно, както и съкрати разходите си с близо 500 млн. долара.

Изпълнителният директор на Viacom Боб Бейкиш ще бъде президент и изпълнителен директор на комбинираната компания. Джо Яниело, временно изпълняващ длъжността изпълнителен директор на CBS, ще бъде назначен за председател и главен изпълнителен директор на активите под бранда CBS, което не включва кабелната мрежа Showtime и издателството Simon&Schuster.

Силна конкуренция

Десетилетният успех на медийната индустрия зависеше от факта, че хората продължаваха да плащат за кабелна телевизия. През последните години обаче клиентите се отказват от тази услуга и се пренасочват към стрийминг платформите – това коренно промени икономиката на индустрията. Собствената стрийминг платформата на CBS - CBS All Access, има около 8 млн. абонати в САЩ. "Струваше си да изчакаме със създаването на нашата стрийминг платформа – хубавите неща изискват време", коментира Бейкиш.

Новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, но все още ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара, и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с медийните гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 636 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 952 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Компанията използва технология за покупки чрез "един клик", за да се пребори с отказващите се в последния миг клиенти

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10