PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Миналата година PayPal набра финансиране в размер на 125 милиона долара за създаването на доставчика на терминали Pine Labs

PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Компанията използва технология за покупки чрез "един клик", за да се пребори с отказващите се в последния миг клиенти

1660 прочитания

Миналата година PayPal набра финансиране в размер на 125 милиона долара за създаването на доставчика на терминали Pine Labs

© Reuters


Американската система за онлайн плащания PayPal засилва присъствието си в Индия, за да отговори на нуждите на 450 млн. онлайн потребители в страната. Това е добро решение, след като компанията се сблъсква със забавяне на растежа на пазарите си в САЩ и Европа. През 2017 г. тя започна да оперира в азиатската страна, за да позволи извършването на локални и глобални разплащания, след като установи, че Индия е от огромно значение за растежа ѝ. Ключовите пазари на Запад са пренаситени, а Индия е "изключително важна", казва главният технологичен директор в PayPal Шри Шивананда в интервю за Financial Times.

Новата примамка

"Когато говорим за различните региони, има държави с изключително значение. В момента Индия е на фокус", казва той. Навлизайки по-сигурно на пазара в страната, PayPal си поставя за цел да се справи с предизвикателството за всички компании в сферата - да намали броя на хората, които поръчват продукт онлайн, но се отказват, преди да са натиснали бутона за покупка. За да окуражи потребителите да завършат поръчка, PayPal е изработила нова технология "от един клик" само за Индия. Чрез нея те прескачат всички неприятни административни стъпки и по-лесно стигат до бутона за поръчка. След като иска да спечели повече клиенти и партньори в Индия, компанията логично увеличава и броя на служителите си, като освен това се оглежда за придобивания.

Миналата година PayPal набра финансиране в размер на 125 млн. долара за създаването на доставчика на терминали Pine Labs. Усилията ѝ са в синхрон с правителствените инициативи, предизвикали бум в цифровите транзакции. Прогнозата на Reserve Bank of India е броят на потребителите, плащащи онлайн, да се увеличи от 100 млн. души в момента до 300 млн. през следващите три години.

Но компанията е притисната от пренаситения пазар, от който не може да избяга. Населението на Индия от 1.3 млрд. души се превърна в ключово бойно поле за световната индустрия за онлайн разплащания. Основното предимство на държавата са над 450-те милиона потребители на мобилен интернет, които са два пъти повече от тези в САЩ, според данни на PwC.

Конкурентите

След като се сблъскаха с много трудности, навлизайки взаимно на пазарите си, инвеститорите от Китай и САЩ също са приковали вниманието си върху технологичния сектор в Индия.

Paytm, която е собственост на китайския гигант за електронна търговия Alibaba, и притежаваната от Walmart PhonePe се разрастват агресивно на пазара. Те се конкурират с Google, Amazon и приложението на Facebook WhatsApp. Мениджърът на PayPal в Индия Анупам Пахия твърди, че компанията става все по-атрактивна за малкия бизнес, производителите и работещите на свободна практика.

Освен това тя разширява обхвата си отвъд големите градски центрове, каквито са Мумбай и Ню Делхи. Според Пахия се наблюдава голям потребителски интерес и извън тях - "всеки един от общо три долара от ритейл износа минава през PayPal". "Хората, които продават своите продукти и услуги по целия свят, сега продават и на местно ниво в Индия", обяснява той.

PayPal има 3500 служителите в Индия и планира да наеме още 1200 до края на годината.

Новата технология на компанията е довела до значителен напредък - по принцип процентът на клиентите, отказващи се от продукта, сложен в шопинг "кошницата", е по-висок в Индия, отколкото в другите пазари, като достига 89%. След пускането на новата услуга, която има шестмесечен тестов период, те са започнали да намаляват. Все пак някои анализатори предвиждат, че в бъдеще на компанията ще ѝ е трудно.

Пазарният дял на PayPal според броя на хората, инсталирали приложението, е едва 1%, което е много далеч от резултата на Paytm от 42% или PhonePe от 33%, става ясно от проучване на изследователската компания Kalagato. "Paytm и PhonePe наистина са се фокусирали върху специфичните за Индия продукти и са инвестирали много в това да образоват клиента", казва Аман Кумар, който е главен бизнес директор в компанията. "Според данните, които имаме, PayPal не е успяла да навлезе в сферата на ритейл плащанията."

Американската компания обаче е готова на всичко, за да генерира растеж в държавата, и обмисля варианти за придобивания на компании. "Ако има смисъл за бизнеса, сме готови да го направим", казва Пахия. "Индия е голям пазар. Ние тъкмо започваме", добавя той.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK