С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2019, 12:35, 1407 прочитания

PayPal търси растеж на пазара в Индия след забавяне в САЩ и Европа

Компанията използва технология за покупки чрез "един клик", за да се пребори с отказващите се в последния миг клиенти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската система за онлайн плащания PayPal засилва присъствието си в Индия, за да отговори на нуждите на 450 млн. онлайн потребители в страната. Това е добро решение, след като компанията се сблъсква със забавяне на растежа на пазарите си в САЩ и Европа. През 2017 г. тя започна да оперира в азиатската страна, за да позволи извършването на локални и глобални разплащания, след като установи, че Индия е от огромно значение за растежа ѝ. Ключовите пазари на Запад са пренаситени, а Индия е "изключително важна", казва главният технологичен директор в PayPal Шри Шивананда в интервю за Financial Times.

Новата примамка


"Когато говорим за различните региони, има държави с изключително значение. В момента Индия е на фокус", казва той. Навлизайки по-сигурно на пазара в страната, PayPal си поставя за цел да се справи с предизвикателството за всички компании в сферата - да намали броя на хората, които поръчват продукт онлайн, но се отказват, преди да са натиснали бутона за покупка. За да окуражи потребителите да завършат поръчка, PayPal е изработила нова технология "от един клик" само за Индия. Чрез нея те прескачат всички неприятни административни стъпки и по-лесно стигат до бутона за поръчка. След като иска да спечели повече клиенти и партньори в Индия, компанията логично увеличава и броя на служителите си, като освен това се оглежда за придобивания.

Миналата година PayPal набра финансиране в размер на 125 млн. долара за създаването на доставчика на терминали Pine Labs. Усилията ѝ са в синхрон с правителствените инициативи, предизвикали бум в цифровите транзакции. Прогнозата на Reserve Bank of India е броят на потребителите, плащащи онлайн, да се увеличи от 100 млн. души в момента до 300 млн. през следващите три години.

Но компанията е притисната от пренаситения пазар, от който не може да избяга. Населението на Индия от 1.3 млрд. души се превърна в ключово бойно поле за световната индустрия за онлайн разплащания. Основното предимство на държавата са над 450-те милиона потребители на мобилен интернет, които са два пъти повече от тези в САЩ, според данни на PwC.



Конкурентите

След като се сблъскаха с много трудности, навлизайки взаимно на пазарите си, инвеститорите от Китай и САЩ също са приковали вниманието си върху технологичния сектор в Индия.


Paytm, която е собственост на китайския гигант за електронна търговия Alibaba, и притежаваната от Walmart PhonePe се разрастват агресивно на пазара. Те се конкурират с Google, Amazon и приложението на Facebook WhatsApp. Мениджърът на PayPal в Индия Анупам Пахия твърди, че компанията става все по-атрактивна за малкия бизнес, производителите и работещите на свободна практика.

Освен това тя разширява обхвата си отвъд големите градски центрове, каквито са Мумбай и Ню Делхи. Според Пахия се наблюдава голям потребителски интерес и извън тях - "всеки един от общо три долара от ритейл износа минава през PayPal". "Хората, които продават своите продукти и услуги по целия свят, сега продават и на местно ниво в Индия", обяснява той.
PayPal има 3500 служителите в Индия и планира да наеме още 1200 до края на годината.


Новата технология на компанията е довела до значителен напредък - по принцип процентът на клиентите, отказващи се от продукта, сложен в шопинг "кошницата", е по-висок в Индия, отколкото в другите пазари, като достига 89%. След пускането на новата услуга, която има шестмесечен тестов период, те са започнали да намаляват. Все пак някои анализатори предвиждат, че в бъдеще на компанията ще ѝ е трудно.

Пазарният дял на PayPal според броя на хората, инсталирали приложението, е едва 1%, което е много далеч от резултата на Paytm от 42% или PhonePe от 33%, става ясно от проучване на изследователската компания Kalagato. "Paytm и PhonePe наистина са се фокусирали върху специфичните за Индия продукти и са инвестирали много в това да образоват клиента", казва Аман Кумар, който е главен бизнес директор в компанията. "Според данните, които имаме, PayPal не е успяла да навлезе в сферата на ритейл плащанията."

Американската компания обаче е готова на всичко, за да генерира растеж в държавата, и обмисля варианти за придобивания на компании. "Ако има смисъл за бизнеса, сме готови да го направим", казва Пахия. "Индия е голям пазар. Ние тъкмо започваме", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финландска храна в България Финландска храна в България

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване

10 дек 2019, 176 прочитания

Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара Goldman Sachs ще управлява инвестиции на граждани от само 5 хил. долара

Американската банка ще използва изкуствен интелект, за да разшири бизнеса си

10 дек 2019, 236 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет увеличи дела си в Amazon

Компанията на Джеф Безос започва програма за даряване на непродадени стоки

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10