С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2019, 17:29, 3630 прочитания

"Алтея органикс" удвоява производството на сертифицирана биокозметика

Старозагорската компания инвестира 1 млн. лв. в нови мощности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за сертифицирана биокозметика "Алтея органикс" ще удвои капацитета си на производство с построяването на нова сграда, в която ще бъдат разположени допълнителни автоматизирани линии за производство на биокозметични продукти, розоварна и складови помещения. Новата сграда е почти готова и вероятно ще бъде пусната в експлоатация до края на август или началото на септември. В нея са инвестирани 1 млн. лева.

Разгърнатата ѝ застроена площ е 2500 кв.м. За изграждането и "Алтея органикс" спечели проект по мярка 4.2 по Програмата за развитие на селските райони. Разположена е непосредствено до базата на "Алтея органикс" в старозагорското село Ягода. Сега във фирмата работят 38 души, а с откриването на новите производствени помещения ще бъдат разкрити още до 15 нови работни места. Почти всички работещи в "Алтея органикс" пътуват всеки ден от Стара Загора до отдалеченото на 15 км село Ягода. "Предстои да купим собствен автобус, за да направим пътуването по-комфортно", казва собственикът на компанията Георги Колев. В САЩ "Алтея органикс" също разполага с офис, в който работят около 15 души, ръководени от синовете на Веселина и Георги Колеви – Даниел и Николай. Именно на тях се дължи реализацията на продуктите с марка Alteya на американския континент.


"Алтея органикс" произвежда над 70 продукта – кремове за лице, за ръце, серуми и тонизиращи продукти за лице, серия грижа за бебето, серия грижа за майката, балсами за коса, за устни, слънцезащитни кремове. В основата на всички продукти е българското розово и лавандулово масло. В производството им се влагат единствено масла, произведени от собствените розови и лавандулови насаждения на "Алтея органикс", отглеждани под строг контрол по биологичен начин.

"Алтея органикс" притежава около 800 дка розови насаждения и 60 дка лавандула. Добивите през годините са различни, но обичайно се движат между 350 и 400 килограма от декар розов цвят и 50 - 60 килограма от декар лавандула. Средните добиви при биопроизводството са значително по-ниски от тези в конвенционалното производство, но затова пък оценявани високо на пазара, казват собствениците.

От село Ягода за САЩ, Япония и Корея



Един от най-продаваните продукти на фирмата остава органичната розовата вода. Миналата година са продали 120 тона българска розова вода в САЩ и Азия. Продуктите на "Алтея органикс" са сертифицирани с американския сертификат NOP/National Organic Program - USDI. "Това е много труден за изпълнение сертификат, тъй като не признава дори съставките, сертифицирани по други, европейски, сертификати", казва Георги Колев. Български фирми, които разполагат с американски сертификат за биопродукти, са не повече от 4, но от тях само "Алтея органикс" произвежда биокозметика.

"Алтея органикс" изнася 85% от продуктите си за азиатския и американските пазари, около 10% се продават на европейския пазар, за България остават около 5%. "Родният пазар на биопродукти е много свит заради ниския стандарт на българите, докато на Запад отдавна са осъзнали, че грижата за здравето и за тялото е нещо много важно", казва Георги Колев.

Американците харесват най-много розовата вода на Alteya, както и серум и тоник за лице. Добри продажби реализира фирмата му и в Испания, където продуктите на "Алтея" могат да се намерят в около 500 магазина. Основният пазар до момента обаче остава азиатският. "Клиентите в Китай, Хонконг, Япония и Корея се впечатляват, когато козметичният продукт е произведен от българско розово масло", казват собствениците. Половината от продажбите на продуктите с марка Alteya в САЩ стават онлайн.

Създадената от Георги Колев компания продава предимно на американския и азиатски пазари

Фотограф: Сашка Панайотова
Електронният магазин на Alteya e преведен на английски, френски и испански език и намира все повече клиенти във Великобритания, Холандия, Испания, Германия, Франция и други европейски държави. През последните години старозагорската фирма бележи постоянен ръст на приходите си от около 30%. Търсенето на продуктите й се увеличава, поръчките също – за 2018 г. приходите са 5.8 млн. лв., а печалбата расте със 17% до 1.35 млн. лв. Именно тези резултати карат ръководството на фирмата да започне строителството на нова производствена база.

Началото на фирма "Алтея органикс" е поставено през 1999 г. от семейството на Веселина и Георги Колеви. "Машинен инженер съм, нямам образование в парфюмерията и земеделието, но в онези години, когато нямаше заплати, правеха се непрекъснато стачки и времената бяха несигурни, ние трябваше да започнем да правим нещо", спомня си началото Георги Колев. Доверяват се на мнението на синовете си – Даниел и Николай, които са категорични, че семейството трябва да заложи на най-авторитетния в света български продукт – розовото масло. Продават апартамент, вземат кредит и създават първите 100 декара розови насаждения в района на град Павел баня. Въпреки липсата на опит бизнесът потръгва и семейство Колеви инвестират в още 220 дка маслодайни рози, вече с подкрепата на програма САПАРД.

До 2004 г. "Алтея органикс" произвежда само био розово масло и био розова вода, които продава успешно в Япония, САЩ и Корея. Даниел вече е завършил бизнес и финанси в престижен американски университет, в САЩ се е установил и Николай, който също е икономист. В САЩ двамата синове виждат, че бъдещето е в биокозметиката, и решават да задълбочат производството на "Алтея органикс" с широк асортимент от полезни продукти, създадени на базата на органичното българско розово и лавандулово масло. 15 години по-късно фирмата се превръща в най-големия износител на биокозметични продукти.

Когато розите останат недообрани

Днес големите притеснения на собствениците на "Алтея органикс" идват от липсата на работна ръка по време на розобера. Когато кампанията е в разгара си, е необходим поне един човек на декар, казва Георги Колев. Хора, които да вършат тази работа сериозно и с отношение, обаче все по-трудно се намират въпреки голямата безработица сред нискоквалифицираното население в региона. Всяка година по време на пика в цъфтежа на розовите насаждения има дни, в които цветовете остават недообрани поради липса на берачи. Георги Колев е убеден, че държавата има механизми, с които би могла да помогне на розопроизводителите с активизиране на постоянно безработните.

Друг проблем е липсата на ясни законови правила в България кой производител има право да слага надпис "био" върху продуктите си. Заради липсата на сертифициращ орган хаосът на българския пазар е пълен, казват от "Алтея органикс". Това е и една от причините пазарът на биопродукти в България да се ползва с ниско доверие от страна на потребителите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 506 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 1278 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10