Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Reuters

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

1584 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайският е-гигант Alibaba надскочи очакванията на анализаторите, като отчете силен растеж на продажбите. Представянето на компанията за тримесечието е в контраст с това на конкурента ѝ Tencent, която разочарова инвеститорите с не особено забележителния си растеж на приходите, пише Financial Times.

За разлика от конкурента приходите на Alibaba са скочили с 42% на годишна база до 16.74 млрд. долара за трите месеца до юни. Това до голяма степен се дължи на растежа на ритейл бизнеса в Китай, облачните услуги и услугата за доставка на храна по домовете ele.me.

Стъпка пред Tencent

И Alibaba, и Tencent са технологични конгломерати, но предимството на компанията, ръководена от Джак Ма, са нейните корени в електронната търговия, които ѝ позволяват да се радва на нарастващата вълна от онлайн продажби. В същото време на компанията ѝ липсва силният регулаторен контрол, който Китай налага на Tencent заради игрите и видеата, които създава.

Нетната печалба за периода е 21.25 млрд. юана (3.1 млрд. долара), а това е доста над резултата от 8.68 млрд. юана от миналата година. Всъщност тогава компанията трябваше да изплаща компенсация на свои служители, което оказа огромно влияние върху резултатите ѝ - вероятно ако изключим това обстоятелство, печалбата щеше да е с 27% повече.

Приходите от облачни услуги (ключова сфера за растеж за Alibaba) са се вдигнали с 66% до 7.8 млрд. юана (1.1 млрд. долара) най-вече заради по-голямата готовност на потребителите да изразходват средства за такъв тип услуги. Въпреки това отделът на компанията, който се занимава с тях, продължава да работи на загуба.

Китайският е-гигант Alibaba надскочи очакванията на анализаторите, като отчете силен растеж на продажбите. Представянето на компанията за тримесечието е в контраст с това на конкурента ѝ Tencent, която разочарова инвеститорите с не особено забележителния си растеж на приходите, пише Financial Times.

За разлика от конкурента приходите на Alibaba са скочили с 42% на годишна база до 16.74 млрд. долара за трите месеца до юни. Това до голяма степен се дължи на растежа на ритейл бизнеса в Китай, облачните услуги и услугата за доставка на храна по домовете ele.me.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK