С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 авг 2019, 12:55, 1429 прочитания

Турският военен пенсионен фонд е на път да купи British Steel

Очаква се сделката за британската металургична компания да бъде приключена до края на годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Турският военен пенсионен фонд OYAK е на път да придобие британския производител на стомана British Steel. Планът е сделката да бъде приключена до края на годината, като според условията ѝ дъщерното дружество на фонда Ataer Holding ще получи права за извършването на задълбочен одит на компанията, съобщава Reuters.

То ще разполага с осем до десет седмици, за да осъществи необходимата проверка и да предаде нужната документация, твърди един от източниците на агенцията.


Как се стигна дотук

Сделката вдъхва надежда на повече от 4 хил. служители, работещи във втория по големина производител на стомана във Великобритания, след като преди три месеца компанията изпадна в несъстоятелност. Това се случи след отказа на правителството да задейства спасителна програма от собственика ѝ - частния инвестиционен фонд Greybull Capital, припомня Financial Times.


Вследствие съдът назначи официален ликвидатор, който да търси най-добрия вариант за кредиторите и в същото време да гарантира, че заплатите и сметките ще бъдат изплатени. В свое изявление той обяви, че са били проведени няколко разговора с различни потенциални купувачи. "Сега получихме приемлива оферта от Ataer Holdings за покупката на целия бизнес", казва той.



"Ще пробвам да завърша този процес през следващите седмици - време, през което British Steel ще продължи да обслужва клиентите си, както обикновено. Искам да благодаря на всички служители, доставчици и потребители за това, че ни подкрепиха. Заради тях успяхме да стигнем дотук", коментира той.

Министри и синдикати настояваха бизнесът да бъде продаден под формата на единно действащо предприятие заради притеснения, че потенциално разделяне ще доведе до закриването на огромния завод в Линкълншър, както и до масови съкращения. Освен това British Steel управлява и няколко по-малки фабрики в Североизточна Англия, Франция и Холандия.

Рой Рикхъс, който е главен секретар на Синдикатa на производителите на стомана, приветства новините, но в същото време предупреди, че "сделката все пак не е сключена" и затова синдикатите ще имат още много работа.

Профсъюзът ще трябва да се ангажира сега с Ataer и да "проучи плановете ѝ за бизнеса", добавя той. "Искаме да сме сигурни, че компанията е изготвила дългосрочна инвестиционна стратегия и ще развие бизнеса. Ролята на правителството да я подкрепи е ключова, разбира се", коментира той.

Интересът на Турция

Дъщерното дружество на Турския военен пенсионен фонд OYAK има интерес към индустрии като производството на стомана, цимент, селско стопанство и автомобилостроене. Освен това Ataer притежава и 49.3% от най-големия производител на стомана в Турция - Erdemir.

Главният мениджър на OYAK Сюлейман Ердем определи споразумението като "едно от най-големите постижения на Турция в стоманената индустрия", като добави, че фондът вярва "във важността от обединение на световните играчи с групата". Компанията също така планира да увеличи производствения капацитет на British Steel.

Решението за излизането на Великобритания от ЕС накара Брюксел да прекрати кредитите за ограничаване на въглеродните емисии за британски компании. Това накара British Steel да поиска държавен заем на стойност 120 млн. паунда, с който да покрие разходите си за опазване на околната среда. След като обвиниха несигурността покрай Brexit за спада в поръчките, министрите отказаха допълнително финансиране при спешни случаи от 30 млн. паунда.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1132 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1097 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Instagram потребителите вече могат да сигнализират за фалшиви новини

Компанията, собственост на Facebook, ограничава опитите за злоупотреби в платформата

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата