Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години

Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите

Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години

Целият пазар се свива през юли за 13-и пореден месец

1607 прочитания

Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите

© Reuters


Продажбите на нови енергийни превозни средства в Китай са намалели през юни с 4.7% спрямо предходната година. Това е и първият спад от две години насам, сочат данни на най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната, пише Reuters.

Кризата с продажбите

Общите продажби на автомобили на най-големия пазар на превозни средства в света паднаха с 4.3% през юли, което е спад за 13-и пореден месец, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) миналата седмица.

През юни беше регистриран спад в продажбите от 9.6% на годишна база, а през май - от 16.4%. Освен това беше отчетено и първото годишно свиване на продажбите от 90-те години насам, което се дължи на забавения икономически растеж и търговската война със САЩ.

Причините за спада

Продажбите на нови електрически автомобили в Китай са намалели до 80 хил. броя миналия месец. Това се случва след ръста от 80% през юни.

"Основната причина за спада на продажбите е смяната на политиките", заяви Чен Шихуа, помощник генерален секретар на CAAM, като се позовава на китайската политика за намаляване на субсидиите за нови електрически превозни средства, която беше приета миналия месец.

Прогнози и последици

Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че очаква продажбите на автомобили в Китай да спаднат с 5% на годишна база до 26.68 млн. броя през 2019 г. Асоциацията намали допълнително прогнозите си за продажбите на електроколи - от 1.6 млн. на 1.5 млн.

Продължителният спад на целия пазар накара местните производители на автомобили като Geely и дори Great Wall да намалят прогнозите си за продажбите и печалбите. Друга последица от продължаващия негативен тренд е затварянето на заводите на глобални компании като производителя на Peugeot PSA Group.

Продажбите на нови енергийни превозни средства в Китай са намалели през юни с 4.7% спрямо предходната година. Това е и първият спад от две години насам, сочат данни на най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK