С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 авг 2019, 15:14, 7377 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Спиди груп" контролира над 66% от публичната куриерска компания "Спиди". В нея 25% има френската GeoPost, която в края на 2014 г. влезе чрез увеличаване на капитала, а в сложната сделка "Спиди" придоби 100% от капитала на "Геопост България" и румънската DPD.
Куриерската компания "Спиди" започва да използва електрически триколки за доставки, като първата вече се движи по улиците на София. Превозните средства ще бъдат въведени в експлоатация поетапно спрямо броя на пратките и регулациите, се казва в съобщение на дружеството. "В момента стартираме пилотно с общо 5 триколки в София, Варна и Пловдив", коментира пред "Капитал" Васил Атанасов, който е директор "Комуникации" в куриерската компания.

В първата фаза на проекта те ще се използват само за доставка на пратки в централните градски части, но е възможно в следващите 3 години да влязат и в по-широкия център. Производителят на триколките е в Румъния и освен за "Спиди" в България произвежда и за румънската DPD - собственост на "Спиди" от 2014 г.


Специален механизъм

Триколките са специално оптимизирани за работата на куриерите - имат олекотена рамка и помощен електродвигател - направени са така, че подпомагат движението след достигане на определена скорост и по този начин подпомагат физическите усилия на водача. Батериите им се зареждат с вътрешно зарядно, като едно зареждане е достатъчно да издържи при дневна смяна на куриер в центъра на голям град. Допустимият полезен товар, който една тротинетка може да издържи, е близо 200 кг.

"Приоритет в политиката на "Спиди" е да бъде социално отговорна компания и опазването на околната среда е част от тази политика", се казва в съобщението на компанията. Дружеството планира да продължи тази си практика и през през 2020 г.



Какво още

Като част от тази идея "Спиди" предвижда и пилотно въвеждане на специализирани електромобили за доставка в градска среда, произведени в Норвегия, казва Атанасов. Компанията ще инвестира поетапно в диверсифициране на транспортния парк с достигане на до 10% електрически превозни средства през 2025 г. за цялата група на DPD.
Силно първо полугодие

Оперативната печалба на компанията за полугодието достигна 18.7 млн. лв., което е ръст от 47% спрямо същия период на 2018 г. Консолидираните приходи са нараснали с 33% до 102 млн. лв. Със сериозен принос за добрите резултати е дъщерното дружество "DPD Румъния", чиито приходи са нараснали с 40%. През тази година "Спиди" консолидира резултатите и на придобитото "Рапидо експрес енд лоджистикс", което обяснява част от ръста.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1769 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1315 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит