Американските производители на уиски страдат от европейските мита
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Американските производители на уиски страдат от европейските мита

Reuters

Американските производители на уиски страдат от европейските мита

Производителите в САЩ не могат да се възползват от най-силните дни на търсене на световния пазар

1956 прочитания

Reuters

© Reuters


Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.

Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.

От печалба към нула

"Преминахме от това да имаме силно печеливш бизнес към това да сме на нула", коментира Хърман Михалич, собственик на Mountain Laurel. Компанията му не е единствената с проблеми: доставките по посока Европа са спаднали с 21% в 12-те месеца между юни 2018 и 2019 г., сочат данните от американската индустриална група Distilled Spirits Council. Според сдружението в момента американските производители на уиски са жертва на мита от страна не само на ЕС, но и Китай, Турция, Канада и Мексико.

В числа това означава, че от средата на 2017 до средата на 2018 г. САЩ са изнесли уиски и бърбън за 757 млн. долара, а за същия период година по-късно износът е паднал до 597 млн. долара. Износът е голяма част от приходите на американските производители на уиски, които за 2018 г. имат общи продажби за 3.6 млрд. долара.

Съпътстващи щети

"Американските уискита се превърнаха в съпътстващи щети на битките с мита", коментира Крис Суонгър, изпълнителен директор на Distilled Spirits Council пред американски търговски представители в началото на август. Според Суонгр Вашингтон не трябва да налага нови мита, защото ответните мерки от страна на Европа ще ударят още по-силно индустрията. В момента в нея рабтоят над 78 хил. души, но според групата е възможно 11 хил. от тях да бъдат изгубени, ако търговските отношения между САЩ и ЕС се влошат.

Лоша новина за американската индустрия е и фактът, че САЩ не успяват да се възползват от последните дни на бума на високоалкохолната индустрия. Данни на Асоциацията на дестилериите в Кентъки показват, че производството на бърбън през 2018 г. е достигнало 1.7 млн. барела, най-високото ниво от 1972 г. насам. Очакванията на анализаторите обаче са, че тези нива няма да се задържат и търсенето на глобално ниво ще започне да спада.

Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.

Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK