Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.
Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.
От печалба към нула
"Преминахме от това да имаме силно печеливш бизнес към това да сме на нула", коментира Хърман Михалич, собственик на Mountain Laurel. Компанията му не е единствената с проблеми: доставките по посока Европа са спаднали с 21% в 12-те месеца между юни 2018 и 2019 г., сочат данните от американската индустриална група Distilled Spirits Council. Според сдружението в момента американските производители на уиски са жертва на мита от страна не само на ЕС, но и Китай, Турция, Канада и Мексико.
В числа това означава, че от средата на 2017 до средата на 2018 г. САЩ са изнесли уиски и бърбън за 757 млн. долара, а за същия период година по-късно износът е паднал до 597 млн. долара. Износът е голяма част от приходите на американските производители на уиски, които за 2018 г. имат общи продажби за 3.6 млрд. долара.
Съпътстващи щети
"Американските уискита се превърнаха в съпътстващи щети на битките с мита", коментира Крис Суонгър, изпълнителен директор на Distilled Spirits Council пред американски търговски представители в началото на август. Според Суонгр Вашингтон не трябва да налага нови мита, защото ответните мерки от страна на Европа ще ударят още по-силно индустрията. В момента в нея рабтоят над 78 хил. души, но според групата е възможно 11 хил. от тях да бъдат изгубени, ако търговските отношения между САЩ и ЕС се влошат.
Лоша новина за американската индустрия е и фактът, че САЩ не успяват да се възползват от последните дни на бума на високоалкохолната индустрия. Данни на Асоциацията на дестилериите в Кентъки показват, че производството на бърбън през 2018 г. е достигнало 1.7 млн. барела, най-високото ниво от 1972 г. насам. Очакванията на анализаторите обаче са, че тези нива няма да се задържат и търсенето на глобално ниво ще започне да спада.
Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.
Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.
0 коментара