С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 авг 2019, 12:15, 1358 прочитания

Американските производители на уиски страдат от европейските мита

Производителите в САЩ не могат да се възползват от най-силните дни на търсене на световния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.

Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.


От печалба към нула

"Преминахме от това да имаме силно печеливш бизнес към това да сме на нула", коментира Хърман Михалич, собственик на Mountain Laurel. Компанията му не е единствената с проблеми: доставките по посока Европа са спаднали с 21% в 12-те месеца между юни 2018 и 2019 г., сочат данните от американската индустриална група Distilled Spirits Council. Според сдружението в момента американските производители на уиски са жертва на мита от страна не само на ЕС, но и Китай, Турция, Канада и Мексико.

В числа това означава, че от средата на 2017 до средата на 2018 г. САЩ са изнесли уиски и бърбън за 757 млн. долара, а за същия период година по-късно износът е паднал до 597 млн. долара. Износът е голяма част от приходите на американските производители на уиски, които за 2018 г. имат общи продажби за 3.6 млрд. долара.



Съпътстващи щети

"Американските уискита се превърнаха в съпътстващи щети на битките с мита", коментира Крис Суонгър, изпълнителен директор на Distilled Spirits Council пред американски търговски представители в началото на август. Според Суонгр Вашингтон не трябва да налага нови мита, защото ответните мерки от страна на Европа ще ударят още по-силно индустрията. В момента в нея рабтоят над 78 хил. души, но според групата е възможно 11 хил. от тях да бъдат изгубени, ако търговските отношения между САЩ и ЕС се влошат.

Лоша новина за американската индустрия е и фактът, че САЩ не успяват да се възползват от последните дни на бума на високоалкохолната индустрия. Данни на Асоциацията на дестилериите в Кентъки показват, че производството на бърбън през 2018 г. е достигнало 1.7 млн. барела, най-високото ниво от 1972 г. насам. Очакванията на анализаторите обаче са, че тези нива няма да се задържат и търсенето на глобално ниво ще започне да спада.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1520 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1235 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bayer продава ветеринарния си бизнес на Elanco за 7.6 млрд. долара

Сделката ще направи купувача втората по големина компания в сектора

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години