Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2019, 12:15, 1728 прочитания

Американските производители на уиски страдат от европейските мита

Производителите в САЩ не могат да се възползват от най-силните дни на търсене на световния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американските износители на уиски вече над година работят под тежестта на европейските мита от 25% и това вече се отразява осезаемо на бизнеса им, пише Reuters. Оттогава насам компании като Mountain Laurel Spirits са загубили около 10% от приходите си, а европейските дистрибутори до голяма степен отбягват американските производители поради простата причина, че докато стигнат рафтовете в магазините на Стария континент, те вече са на неконкурентна цена.

Европейските мита влязоха в сила като отговор на други търговски бариери от страна на администрацията на президента Доналд Тръмп в САЩ. Сега високоалкохолната индустрия се страхува от нови мерки от страна на САЩ, които съответно биха били посрещнати от ответни от страна на Европа.


От печалба към нула

"Преминахме от това да имаме силно печеливш бизнес към това да сме на нула", коментира Хърман Михалич, собственик на Mountain Laurel. Компанията му не е единствената с проблеми: доставките по посока Европа са спаднали с 21% в 12-те месеца между юни 2018 и 2019 г., сочат данните от американската индустриална група Distilled Spirits Council. Според сдружението в момента американските производители на уиски са жертва на мита от страна не само на ЕС, но и Китай, Турция, Канада и Мексико.

В числа това означава, че от средата на 2017 до средата на 2018 г. САЩ са изнесли уиски и бърбън за 757 млн. долара, а за същия период година по-късно износът е паднал до 597 млн. долара. Износът е голяма част от приходите на американските производители на уиски, които за 2018 г. имат общи продажби за 3.6 млрд. долара.



Съпътстващи щети

"Американските уискита се превърнаха в съпътстващи щети на битките с мита", коментира Крис Суонгър, изпълнителен директор на Distilled Spirits Council пред американски търговски представители в началото на август. Според Суонгр Вашингтон не трябва да налага нови мита, защото ответните мерки от страна на Европа ще ударят още по-силно индустрията. В момента в нея рабтоят над 78 хил. души, но според групата е възможно 11 хил. от тях да бъдат изгубени, ако търговските отношения между САЩ и ЕС се влошат.

Лоша новина за американската индустрия е и фактът, че САЩ не успяват да се възползват от последните дни на бума на високоалкохолната индустрия. Данни на Асоциацията на дестилериите в Кентъки показват, че производството на бърбън през 2018 г. е достигнало 1.7 млн. барела, най-високото ниво от 1972 г. насам. Очакванията на анализаторите обаче са, че тези нива няма да се задържат и търсенето на глобално ниво ще започне да спада.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 624 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 845 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bayer продава ветеринарния си бизнес на Elanco за 7.6 млрд. долара

Сделката ще направи купувача втората по големина компания в сектора

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10