С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2019, 12:35, 1412 прочитания

Bayer продава ветеринарния си бизнес на Elanco за 7.6 млрд. долара

Сделката ще направи купувача втората по големина компания в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската компания Elanco Animal Health купува подразделението за ветеринарна медицина на германския химико-фармацевтичен гигант Bayer за 7.6 млрд. долара. Цената на сделката ще бъде платена в брой и акции. От Elanco обявяват, че за компанията сделката означава по-широко портфолио от лекарства, както и по-голяма ефективност и по-високи маржове на печалбата.

Продажбата е част от плановете на Bayer да се освободи от няколко от подразделенията си, включително продуктите за грижа да краката Dr. Scholl и слънцезащитната козметика Coppertone.


Придобиването ще направи купувача втория най-голям производител на лекарства за животни, пише Reuters.

Сделката

Очакванията на американската компания са сделката да приключи до средата на 2020 г. Цената ще бъде платена в брой - 5.3 млрд. долара, и 2.3 млрд. долара под формата на акции в Elanco. Една акция на американската компания се оценява на 33.60 долара. Тя произвежда лекарства за селскостопански животни и домашни любимци, работи в над 90 страни и има добро присъствие в Amazon.



Animal Health e най-малкото звено на германския фармацевтичен гигант, което има производствени центрове в Кил (Германия) и в Уисконсин и Канзас в САЩ. В поделението в САЩ работят 3700 души, което е малко над 3% от всички заети в Bayer. След придобиването служителите ще бъдат защитени от съкращения до 2025 г.

Индустрията

Пазарът за лекарства за животни се оценява на 44 млрд. долара годишно, твърдят експерти. Очаква се той да расте с 5-6% на година. Това се обяснява с все повечето собственици на домашни любимци и готовността им да харчат средства за тях.

Bayer e лидер в производството на продукти против бълхи и кърлежи за котки и кучета. Главният изпълнителен директор на Elanco Джефри Симънс отбелязва, че сделката "съчетава нашия дългогодишен стремеж към разрастването на бизнеса ни за ветеринарния лекарства, но и целта ни да отговорим на очакванията на собствениците на домашни любимци за лесен достъп до продукти".

Защо Bayer предприе този ход

В края на миналата година Bayer сключи сделка за придобиването на американския си конкурент Monsanto на стойност 63 млрд. долара. Тя обаче се оказа не толкова добро решение, тъй като се твърди, че един от продуктите на американската компания - хербицидът Roundup, предизвиква рак.

След първото дело срещу компанията, на което тя беше осъдена да плати обезщетение в размер на 2 млрд. долара, Bayer е загубил 40 млрд. долара от пазарната си оценка. Четвъртото дело срещу компанията е в ход от 19 август. Първите три бяха спечелени от ищците на първа инстанция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Bayer Elanco Monsanto Roundup

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 347 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba отлага листването си в Хонконг заради протестите

Според източници на Reuters пускането на акции може да стане най-рано през октомври

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10