С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 22 авг 2019, 10:28, 15641 прочитания

Електрическите тротинетки Lime започват работа в София от днес

Компанията ще ги отдава под наем чрез приложение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата компания за споделени електрически тротинетки в света Lime започва работа в София от днес. Превозните средства, които нашумяха през последната година, ще могат да бъдат ползвани чрез мобилно приложение, в което вече може да се види картата на местата, откъдето могат да се взимат и оставят тротинетките. Отключването на тротинетка струва 1.50 лв., а след това цената е 30 стотинки на минута. Всяка от тротинетките ще бъде с ограничена максимална скорост до 20 км/ч.

Първоначално фирмата се очакваше да обяви дейността си през пролетта, но решението бе забавено. Една от причините за това са и опитите за регулация от страна на общината, след като вече станаха редица инциденти с частни тротинетки, основно защото все още е неясно къде е мястото на тротинетките на пътя.


Начало и в София

"В София започваме с по-малък брой тротинетки. Това, което мога да кажа, е, че ще бъдат поне 150", коментира пред "Капитал" мениджърът операции на Lime Тамаш Тот, който отговаря за разрастването към София, след като преди това е работил по започването на бизнеса на Lime в Будапеща и Букурещ.

Освен Lime през септември в същия сектор трябва да започне работа и българската Hobo, както и трети играч, който още не е обявил официално намеренията си. Рязкото навлизане на компаниите, както и големият брой собственици на електрически тротинетки повдига въпроса дали София разполага с нужната инфраструктура, след като от години имаше оплаквания от страна на пешеходци и велосипедисти, че столицата е град предимно за коли.



"София има много велоалеи, което е добро начало. Всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство за Lime", казва Тот.

Голямата цел - по-малко коли

Голямата цел не само на Lime, но и останалите компании, които отдават електрически тротинетки през приложение, е една и съща - по-малко автомобили в града. Заради високата скорост, която тротинетките могат да развиват обаче, както и малкото на брой и тесни велоалеи в града новите превозни средства могат да се окажат също проблем, особено за пешеходците. Тротинетките на Lime, които се правят специално за фирмата, ще бъдат с ограничение 20 км/ч, но други могат да достигнат 30 км/ч. Често те се карат върху тротоарите и се стига до инциденти.


Lime няма да има офис в София, но ще има складове и сервизи за тротинетки, както и екип (Juicers), който да отговаря за зареждането им, прибирането на тези, които не са в изправност, и т.н. "На практика ще имаме местен екип, сред който няма да има мениджъри. Имаме също и големи ванове, които обикалят градовете, за да събират тротинетките, ако има нужда от това", казва Тот.
Тамаш Тот, мениджър операции в Lime

Lime е най-добре наложена в Западна Европа, където инфраструктурата е много по-добре оптимизирана за електрически тротинетки. София е оптимизирана преди всичко за коли. Проблем ли е инфраструктурата тук за вас?

- София има много велоалеи, което е добро начало. Аз съм от Будапеща, където започнахме работа през май. Там имаме добра инфраструктура, но не толкова зони за колела и пешеходци. Или пък Букурещ, където велоалеи на практика не съществуват. Хората карат по тротоара, там се паркират и коли и, изглежда, малко хора ги интересува. Тук в София аз виждам, че вече имате велоалеи, че всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство.

Смятате ли, че ще има достатъчно пазар в София за вас и конкурентните компании?

- Да, защото София не е само центърът. Например смятам, че ще има голямо търсене в Бизнес парка и въобще на всички места, където има голям трафик и трябва да се намали броят на колите. Както казах, ние сме тук, за да решим конкретен проблем, и всички работим с една цел.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 666 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1275 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google спира да предоставя данни на телекомите за покритието на мрежите им

Чрез услугата Insights мобилните оператори получаваха данни от смартфоните с операционна система Android

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10