С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 22 авг 2019, 10:28, 14537 прочитания

Електрическите тротинетки Lime започват работа в София от днес

Компанията ще ги отдава под наем чрез приложение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата компания за споделени електрически тротинетки в света Lime започва работа в София от днес. Превозните средства, които нашумяха през последната година, ще могат да бъдат ползвани чрез мобилно приложение, в което вече може да се види картата на местата, откъдето могат да се взимат и оставят тротинетките. Отключването на тротинетка струва 1.50 лв., а след това цената е 30 стотинки на минута. Всяка от тротинетките ще бъде с ограничена максимална скорост до 20 км/ч.

Първоначално фирмата се очакваше да обяви дейността си през пролетта, но решението бе забавено. Една от причините за това са и опитите за регулация от страна на общината, след като вече станаха редица инциденти с частни тротинетки, основно защото все още е неясно къде е мястото на тротинетките на пътя.


Начало и в София

"В София започваме с по-малък брой тротинетки. Това, което мога да кажа, е, че ще бъдат поне 150", коментира пред "Капитал" мениджърът операции на Lime Тамаш Тот, който отговаря за разрастването към София, след като преди това е работил по започването на бизнеса на Lime в Будапеща и Букурещ.

Освен Lime през септември в същия сектор трябва да започне работа и българската Hobo, както и трети играч, който още не е обявил официално намеренията си. Рязкото навлизане на компаниите, както и големият брой собственици на електрически тротинетки повдига въпроса дали София разполага с нужната инфраструктура, след като от години имаше оплаквания от страна на пешеходци и велосипедисти, че столицата е град предимно за коли.



"София има много велоалеи, което е добро начало. Всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство за Lime", казва Тот.

Голямата цел - по-малко коли

Голямата цел не само на Lime, но и останалите компании, които отдават електрически тротинетки през приложение, е една и съща - по-малко автомобили в града. Заради високата скорост, която тротинетките могат да развиват обаче, както и малкото на брой и тесни велоалеи в града новите превозни средства могат да се окажат също проблем, особено за пешеходците. Тротинетките на Lime, които се правят специално за фирмата, ще бъдат с ограничение 20 км/ч, но други могат да достигнат 30 км/ч. Често те се карат върху тротоарите и се стига до инциденти.


Lime няма да има офис в София, но ще има складове и сервизи за тротинетки, както и екип (Juicers), който да отговаря за зареждането им, прибирането на тези, които не са в изправност, и т.н. "На практика ще имаме местен екип, сред който няма да има мениджъри. Имаме също и големи ванове, които обикалят градовете, за да събират тротинетките, ако има нужда от това", казва Тот.
Тамаш Тот, мениджър операции в Lime

Lime е най-добре наложена в Западна Европа, където инфраструктурата е много по-добре оптимизирана за електрически тротинетки. София е оптимизирана преди всичко за коли. Проблем ли е инфраструктурата тук за вас?

- София има много велоалеи, което е добро начало. Аз съм от Будапеща, където започнахме работа през май. Там имаме добра инфраструктура, но не толкова зони за колела и пешеходци. Или пък Букурещ, където велоалеи на практика не съществуват. Хората карат по тротоара, там се паркират и коли и, изглежда, малко хора ги интересува. Тук в София аз виждам, че вече имате велоалеи, че всичко е добре разделено, паркирането е уредено. Не виждам София като град с лоша инфраструктура или предизвикателство.

Смятате ли, че ще има достатъчно пазар в София за вас и конкурентните компании?

- Да, защото София не е само центърът. Например смятам, че ще има голямо търсене в Бизнес парка и въобще на всички места, където има голям трафик и трябва да се намали броят на колите. Както казах, ние сме тук, за да решим конкретен проблем, и всички работим с една цел.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 761 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 955 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google спира да предоставя данни на телекомите за покритието на мрежите им

Чрез услугата Insights мобилните оператори получаваха данни от смартфоните с операционна система Android

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата