С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 авг 2019, 11:30, 4097 прочитания

Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon

След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на тази година стойността на акциите на Shopify се е увеличила със 150%, което я прави по-привлекателна дори и от компании като Twitter, Square и Spotify. Пазарната капитализация на компанията вече е над 40 млрд. долара, което е повече от тази на пионера в онлайн търговията eBay, пише Financial Times.

Компанията


Канадската компания за електронна търговия предизвиква интереса на инвеститорите, тъй като тя е възможният конкурент на лидера в индустрията Amazon. В платформата на Shopify онлайн магазини имат от дребни търговци до големи фирми като компанията за грим на Кайли Дженър.

През миналата година потребителите са купили стоки на стойност над 40 млрд. долара от над 800 хил. онлайн магазина в платформата на Shopify.

Отвъд Силициевата долина



Това, че компанията не е базирана в Силициевата долина, е стратегия на изпълнителния директор Тоби Лютке, който твърди, че "гравитационното притегляне" около Залива на Сан Франциско и породената от него скъпа борба за талантливи работници и имущество е ярък пример за ситуация, в която "груповото мислене е объркано". Той допълва още: "Удивлявам се на това, че някой изобщо би си помислил да създаде компания в тази област и в този момент."

Това, че Shopify не е базирана в Силициевата долина, обаче съвсем не означава, че тя не споделя стремежите на компаниите от този регион. Компанията наскоро започна своята логистична дейност, давайки възможност на търговците да складират и транспортират стоките си. Именно възможността за доставки е дългогодишна цел на изпълнителния директор, тъй като малките търговци, които са мнозинство в Shopify, изпитват затруднения със скъпите доставки на стоките.

Конкуренцията с Amazon

Тоби Лютке твърди, че не вижда Shopify като конкурент на компанията на Джеф Безос. Той обаче описа компанията си като "фабрика за конкуренти на Amazon".

Съществен конкурент на платформите за електронна търговия са социалните мрежи, в които има възможност за продажба на продукти като Instagram и Pinterest. Facebook, компанията - собственик на Instargam, цели да увеличи възможностите за продажби чрез социалните мрежи посредством Instagram Checkout, която позволява на хората да купуват артикули, които виждат в публикации, без да напускат приложението, и дори чрез амбициозния проект за създаване на алтернативната криптовалута Libra.

Въпреки това изпълнителният директор на Shopify не мисли, че социалните мрежи биха навредили толкова много на компанията, тъй като повечето търговци ще предпочетат да запазят онлайн магазините в платформата. Според него обаче социалните мрежи биха навредили много на компанията на Безос, тъй като статичните снимки в Amazon не са толкова атрактивни за купувачите, които биха купили продукт от Instagram, където се "разказват истории за продуктите".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon eBay Instagram Shopify

Прочетете и това

"Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел "Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел

Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия

8 дек 2019, 532 прочитания

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 885 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Daimler ще произвежда камиони Mercedes Benz в Китай

Германската компания си е поставила за цел това да се случи до края на 2020 г.

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10