Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon

След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката

Акциите на Shopify скачат със 150%
Акциите на Shopify скачат със 150%    ©  Reuters
Акциите на Shopify скачат със 150%
Акциите на Shopify скачат със 150%    ©  Reuters

От началото на тази година стойността на акциите на Shopify се е увеличила със 150%, което я прави по-привлекателна дори и от компании като Twitter, Square и Spotify. Пазарната капитализация на компанията вече е над 40 млрд. долара, което е повече от тази на пионера в онлайн търговията eBay, пише Financial Times.

Компанията

Канадската компания за електронна търговия предизвиква интереса на инвеститорите, тъй като тя е възможният конкурент на лидера в индустрията Amazon. В платформата на Shopify онлайн магазини имат от дребни търговци до големи фирми като компанията за грим на Кайли Дженър.

През миналата година потребителите са купили стоки на стойност над 40 млрд. долара от над 800 хил. онлайн магазина в платформата на Shopify.

Отвъд Силициевата долина

Това, че компанията не е базирана в Силициевата долина, е стратегия на изпълнителния директор Тоби Лютке, който твърди, че "гравитационното притегляне" около Залива на Сан Франциско и породената от него скъпа борба за талантливи работници и имущество е ярък пример за ситуация, в която "груповото мислене е объркано". Той допълва още: "Удивлявам се на това, че някой изобщо би си помислил да създаде компания в тази област и в този момент."

Това, че Shopify не е базирана в Силициевата долина, обаче съвсем не означава, че тя не споделя стремежите на компаниите от този регион. Компанията наскоро започна своята логистична дейност, давайки възможност на търговците да складират и транспортират стоките си. Именно възможността за доставки е дългогодишна цел на изпълнителния директор, тъй като малките търговци, които са мнозинство в Shopify, изпитват затруднения със скъпите доставки на стоките.

Конкуренцията с Amazon

Тоби Лютке твърди, че не вижда Shopify като конкурент на компанията на Джеф Безос. Той обаче описа компанията си като "фабрика за конкуренти на Amazon".

Съществен конкурент на платформите за електронна търговия са социалните мрежи, в които има възможност за продажба на продукти като Instagram и Pinterest. Facebook, компанията - собственик на Instargam, цели да увеличи възможностите за продажби чрез социалните мрежи посредством Instagram Checkout, която позволява на хората да купуват артикули, които виждат в публикации, без да напускат приложението, и дори чрез амбициозния проект за създаване на алтернативната криптовалута Libra.

Въпреки това изпълнителният директор на Shopify не мисли, че социалните мрежи биха навредили толкова много на компанията, тъй като повечето търговци ще предпочетат да запазят онлайн магазините в платформата. Според него обаче социалните мрежи биха навредили много на компанията на Безос, тъй като статичните снимки в Amazon не са толкова атрактивни за купувачите, които биха купили продукт от Instagram, където се "разказват истории за продуктите".

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще