С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 авг 2019, 11:30, 3444 прочитания

Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon

След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на тази година стойността на акциите на Shopify се е увеличила със 150%, което я прави по-привлекателна дори и от компании като Twitter, Square и Spotify. Пазарната капитализация на компанията вече е над 40 млрд. долара, което е повече от тази на пионера в онлайн търговията eBay, пише Financial Times.

Компанията


Канадската компания за електронна търговия предизвиква интереса на инвеститорите, тъй като тя е възможният конкурент на лидера в индустрията Amazon. В платформата на Shopify онлайн магазини имат от дребни търговци до големи фирми като компанията за грим на Кайли Дженър.

През миналата година потребителите са купили стоки на стойност над 40 млрд. долара от над 800 хил. онлайн магазина в платформата на Shopify.

Отвъд Силициевата долина



Това, че компанията не е базирана в Силициевата долина, е стратегия на изпълнителния директор Тоби Лютке, който твърди, че "гравитационното притегляне" около Залива на Сан Франциско и породената от него скъпа борба за талантливи работници и имущество е ярък пример за ситуация, в която "груповото мислене е объркано". Той допълва още: "Удивлявам се на това, че някой изобщо би си помислил да създаде компания в тази област и в този момент."

Това, че Shopify не е базирана в Силициевата долина, обаче съвсем не означава, че тя не споделя стремежите на компаниите от този регион. Компанията наскоро започна своята логистична дейност, давайки възможност на търговците да складират и транспортират стоките си. Именно възможността за доставки е дългогодишна цел на изпълнителния директор, тъй като малките търговци, които са мнозинство в Shopify, изпитват затруднения със скъпите доставки на стоките.

Конкуренцията с Amazon

Тоби Лютке твърди, че не вижда Shopify като конкурент на компанията на Джеф Безос. Той обаче описа компанията си като "фабрика за конкуренти на Amazon".

Съществен конкурент на платформите за електронна търговия са социалните мрежи, в които има възможност за продажба на продукти като Instagram и Pinterest. Facebook, компанията - собственик на Instargam, цели да увеличи възможностите за продажби чрез социалните мрежи посредством Instagram Checkout, която позволява на хората да купуват артикули, които виждат в публикации, без да напускат приложението, и дори чрез амбициозния проект за създаване на алтернативната криптовалута Libra.

Въпреки това изпълнителният директор на Shopify не мисли, че социалните мрежи биха навредили толкова много на компанията, тъй като повечето търговци ще предпочетат да запазят онлайн магазините в платформата. Според него обаче социалните мрежи биха навредили много на компанията на Безос, тъй като статичните снимки в Amazon не са толкова атрактивни за купувачите, които биха купили продукт от Instagram, където се "разказват истории за продуктите".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon eBay Instagram Shopify

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 1087 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 802 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Daimler ще произвежда камиони Mercedes Benz в Китай

Германската компания си е поставила за цел това да се случи до края на 2020 г.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма