// K2: Бизнесът / Компании
Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon
След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката
Компанията
През миналата година потребителите са купили стоки на стойност над 40 млрд. долара от над 800 хил. онлайн магазина в платформата на Shopify.
Отвъд Силициевата долина
Това, че компанията не е базирана в Силициевата долина, е стратегия на изпълнителния директор Тоби Лютке, който твърди, че "гравитационното притегляне" около Залива на Сан Франциско и породената от него скъпа борба за талантливи работници и имущество е ярък пример за ситуация, в която "груповото мислене е объркано". Той допълва още: "Удивлявам се на това, че някой изобщо би си помислил да създаде компания в тази област и в този момент."
Това, че Shopify не е базирана в Силициевата долина, обаче съвсем не означава, че тя не споделя стремежите на компаниите от този регион. Компанията наскоро започна своята логистична дейност, давайки възможност на търговците да складират и транспортират стоките си. Именно възможността за доставки е дългогодишна цел на изпълнителния директор, тъй като малките търговци, които са мнозинство в Shopify, изпитват затруднения със скъпите доставки на стоките.
Конкуренцията с Amazon
Тоби Лютке твърди, че не вижда Shopify като конкурент на компанията на Джеф Безос. Той обаче описа компанията си като "фабрика за конкуренти на Amazon".
Съществен конкурент на платформите за електронна търговия са социалните мрежи, в които има възможност за продажба на продукти като Instagram и Pinterest. Facebook, компанията - собственик на Instargam, цели да увеличи възможностите за продажби чрез социалните мрежи посредством Instagram Checkout, която позволява на хората да купуват артикули, които виждат в публикации, без да напускат приложението, и дори чрез амбициозния проект за създаване на алтернативната криптовалута Libra.
Въпреки това изпълнителният директор на Shopify не мисли, че социалните мрежи биха навредили толкова много на компанията, тъй като повечето търговци ще предпочетат да запазят онлайн магазините в платформата. Според него обаче социалните мрежи биха навредили много на компанията на Безос, тъй като статичните снимки в Amazon не са толкова атрактивни за купувачите, които биха купили продукт от Instagram, където се "разказват истории за продуктите".
Още по темата
Джеф Безос е продал акции на Аmazon за 2.8 млрд. долара миналата седмица
Това е рекордна сделка за основателя на компанията, който е казвал в миналото, че ще продава в пакети по около 1 млрд. долара
6 авг 2019Успешни стратегии за e-commerce
Темите на четвъртата годишна конференция "Успешни стратегии за електронна търговия", организирана от "Икономедиа"
16 май 2019Още една добра година за е-commerce
Най-големите онлайн търговци в света стават още по-големи според доклада на Deloitte
27 апр 2018eBay: Онлайн търговците от България достигат до 34 чужди пазара
Събитието eBay Seller Summit 2017 за пръв път се провежда в държава от Източна Европа
28 сеп 2017Създадената от Георги Костов и Петър Михайлов платформа GombaShop дава възможност и на дребните търговци да продават онлайн
18 мар 2017
Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия
8 дек 2019, 532 прочитания

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие
7 дек 2019, 885 прочитания
7 дек 2019, 3229 прочитания
7 дек 2019, 2681 прочитания
7 дек 2019, 1660 прочитания
7 дек 2019, 1437 прочитания
7 дек 2019, 1288 прочитания
Германската компания си е поставила за цел това да се случи до края на 2020 г.