С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 авг 2019, 10:45, 1483 прочитания

IKEA инвестира 1.4 млрд. долара в Китай

Въпреки търговската война със САЩ и забавянето на икономическия растеж компанията вижда перспективи в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки спада в продажбите, породен от търговската война със САЩ и въпросителните около икономическия растеж на страната шведската мебелна верига IKEA обяви, че ще инвестира в Китай 10 млрд. юана (1.4 млрд. долара), пише Bloomberg.

Инвестицията


Анна Паулак-Кулига, която ръководи бизнеса на IKEA в Китай, заяви, че компанията ще строи нови четири магазина в страната. Те трябва да отворят врати до края на август догодина. Кулига каза още, че компанията е уверена, че китайският пазар ще се възстанови. Тя определи страната за един от най-динамичните пазари с най-голям потенциал.

Големите международни компании, продаващи продукти на дребно, от години разчитат на потреблението на увеличаващата се китайска средна класа.Чрез него те си осигуряват бързо разрастване и избягват безпрецедентната несигурност около икономиката на страната. Очаква се една от последиците от новите мита на американския президент Доналд Тръмп да е забавяне на икономическия растеж до 6%.

Освен това много големи международни компании избраха да изтеглят бизнеса си от Китай заради несигурността около кризата в отношенията на страната със САЩ и все по-скъпата работна ръка. Те се насочиха към други държави като Виетнам например. Това през 2016 г. направиха Nike и Lululemon Athletica.



Други гиганти като Starbucks и Ferrero Rocher пък продължават да се разрастват в страната. Те разчитат на големия потенциал на пазара с най-много потребители в света.

Стратегията на IKEA за Китай

IKEA, чиито глобални продажби през миналата година достигнаха 38.8 млрд. евро, вижда китайските потребители като хора, които ценят качествените мебели, казва Кулига. За да отговори на техните очаквания, компанията ще промени бизнес стратегията си. Продукти на марката ще се предлагат в местните електронни магазини, а храна от ресторантите на веригата ще може да се поръчва и от платформата за доставка на храна на WeChat.

Освен това от следващата година в Шанхай ще има мини магазини IKEA, с които компанията цели да привлече купувачите, които не желаят да напускат града, за да стигнат до големите мебелни магазини на шведската компания. Такива вече съществуват в Ню Йорк и Лондон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3424 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1059 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И Amazon ще съди Tesla за пожари със соларните ѝ панели

Компанията на Джеф Безос спира да инсталира продукти на SolarCity

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света