С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 авг 2019, 10:45, 1668 прочитания

IKEA инвестира 1.4 млрд. долара в Китай

Въпреки търговската война със САЩ и забавянето на икономическия растеж компанията вижда перспективи в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки спада в продажбите, породен от търговската война със САЩ и въпросителните около икономическия растеж на страната шведската мебелна верига IKEA обяви, че ще инвестира в Китай 10 млрд. юана (1.4 млрд. долара), пише Bloomberg.

Инвестицията


Анна Паулак-Кулига, която ръководи бизнеса на IKEA в Китай, заяви, че компанията ще строи нови четири магазина в страната. Те трябва да отворят врати до края на август догодина. Кулига каза още, че компанията е уверена, че китайският пазар ще се възстанови. Тя определи страната за един от най-динамичните пазари с най-голям потенциал.

Големите международни компании, продаващи продукти на дребно, от години разчитат на потреблението на увеличаващата се китайска средна класа.Чрез него те си осигуряват бързо разрастване и избягват безпрецедентната несигурност около икономиката на страната. Очаква се една от последиците от новите мита на американския президент Доналд Тръмп да е забавяне на икономическия растеж до 6%.

Освен това много големи международни компании избраха да изтеглят бизнеса си от Китай заради несигурността около кризата в отношенията на страната със САЩ и все по-скъпата работна ръка. Те се насочиха към други държави като Виетнам например. Това през 2016 г. направиха Nike и Lululemon Athletica.



Други гиганти като Starbucks и Ferrero Rocher пък продължават да се разрастват в страната. Те разчитат на големия потенциал на пазара с най-много потребители в света.

Стратегията на IKEA за Китай

IKEA, чиито глобални продажби през миналата година достигнаха 38.8 млрд. евро, вижда китайските потребители като хора, които ценят качествените мебели, казва Кулига. За да отговори на техните очаквания, компанията ще промени бизнес стратегията си. Продукти на марката ще се предлагат в местните електронни магазини, а храна от ресторантите на веригата ще може да се поръчва и от платформата за доставка на храна на WeChat.

Освен това от следващата година в Шанхай ще има мини магазини IKEA, с които компанията цели да привлече купувачите, които не желаят да напускат града, за да стигнат до големите мебелни магазини на шведската компания. Такива вече съществуват в Ню Йорк и Лондон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 454 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 379 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И Amazon ще съди Tesla за пожари със соларните ѝ панели

Компанията на Джеф Безос спира да инсталира продукти на SolarCity

Още от Капитал
Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10