IKEA инвестира 1.4 млрд. долара в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA инвестира 1.4 млрд. долара в Китай

Ikea изгражда нови четири магазини в страната

IKEA инвестира 1.4 млрд. долара в Китай

Въпреки търговската война със САЩ и забавянето на икономическия растеж компанията вижда перспективи в страната

2203 прочитания

Ikea изгражда нови четири магазини в страната

© Reuters


Въпреки спада в продажбите, породен от търговската война със САЩ и въпросителните около икономическия растеж на страната шведската мебелна верига IKEA обяви, че ще инвестира в Китай 10 млрд. юана (1.4 млрд. долара), пише Bloomberg.

Инвестицията

Анна Паулак-Кулига, която ръководи бизнеса на IKEA в Китай, заяви, че компанията ще строи нови четири магазина в страната. Те трябва да отворят врати до края на август догодина. Кулига каза още, че компанията е уверена, че китайският пазар ще се възстанови. Тя определи страната за един от най-динамичните пазари с най-голям потенциал.

Големите международни компании, продаващи продукти на дребно, от години разчитат на потреблението на увеличаващата се китайска средна класа.Чрез него те си осигуряват бързо разрастване и избягват безпрецедентната несигурност около икономиката на страната. Очаква се една от последиците от новите мита на американския президент Доналд Тръмп да е забавяне на икономическия растеж до 6%.

Освен това много големи международни компании избраха да изтеглят бизнеса си от Китай заради несигурността около кризата в отношенията на страната със САЩ и все по-скъпата работна ръка. Те се насочиха към други държави като Виетнам например. Това през 2016 г. направиха Nike и Lululemon Athletica.

Други гиганти като Starbucks и Ferrero Rocher пък продължават да се разрастват в страната. Те разчитат на големия потенциал на пазара с най-много потребители в света.

Стратегията на IKEA за Китай

IKEA, чиито глобални продажби през миналата година достигнаха 38.8 млрд. евро, вижда китайските потребители като хора, които ценят качествените мебели, казва Кулига. За да отговори на техните очаквания, компанията ще промени бизнес стратегията си. Продукти на марката ще се предлагат в местните електронни магазини, а храна от ресторантите на веригата ще може да се поръчва и от платформата за доставка на храна на WeChat.

Освен това от следващата година в Шанхай ще има мини магазини IKEA, с които компанията цели да привлече купувачите, които не желаят да напускат града, за да стигнат до големите мебелни магазини на шведската компания. Такива вече съществуват в Ню Йорк и Лондон.

Въпреки спада в продажбите, породен от търговската война със САЩ и въпросителните около икономическия растеж на страната шведската мебелна верига IKEA обяви, че ще инвестира в Китай 10 млрд. юана (1.4 млрд. долара), пише Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK