С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 27 авг 2019, 16:00, 24150 прочитания

Крадат ли се електрическите тротинетки в София

Медии твърдят, че има десетки откраднати машини, но компанията Lime казва друго

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Очакваше се" беше най-често срещаният коментар, когато във вторник вестник "Монитор", а след това и други медии излязоха със статия за откраднати тротинетки, едва няколко дни след като компанията за споделяне Lime влезе на софийския пазар с няколкостотин превозни средства. Според "Монитор" за под пет дни са били откраднати поне 15 електрически тротинетки, или около 10% от първоначално пуснатата флотилия на Lime. Компанията обаче казва друго.

"През изминалите дни имаше опит за кражба на 2 електрически тротинетки, но благодарение на бързата реакция на полицията и нашето съвместно сътрудничество те бяха намерени", коментираха от компанията пред "Капитал". Отговорът е в директен разрез с вече придобилата популярност информация в интернет, че има масово кражби на електрически тротинетки, както и че някои от тях са с изтръгнати GPS системи.


Загуба на време

Кражбата на тротинетки е до голяма степен загуба на време. Те нямат бутон за включване и изключване, така че да се карат без софтуер и извън мрежата на Lime, а и са правени по специален дизайн на компанията - това означава, че частите им не могат да бъдат използвани за нещо друго.

Електрическите тротинетки на Lime (както и на всички останали компании в тази сфера в глобален мащаб) се управляват чрез софтуер - отключват се и се заключват чрез приложение. Дори и чисто теоретично софтуерът да бъде разбит, батерията на тротинетките издържа по-малко от час, след което се нуждаят от зареждане - което обаче отново е по поръчка на Limе и не може да бъде намерено в търговската мрежа.



"Хората трябва да разберат, че електрическите тротинетки са услуга за споделена мобилност в града. Те не могат да се използват, без да бъдат отключени, тъй като колелата са блокирани и при опит за преместване се задейства алармен сигнал", казват още от компанията. "Тротинетките се следят постоянно от GPS система и могат да бъдат намерени по всяко време. Lime разработва свой собствен персонализиран модел тротинетки, което означава, че ако някой се опита да вземе определени части от нашите тротинетки, те няма да бъдат подходящи за никой друг модел на пазара."

Повече за електрическите тротинетки и навлизането им в София четете в следващия брой на "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1697 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1286 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теленор България" отново с по-високи приходи и печалба

Тенденцията на постоянен растеж в телеком сектор не спира

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години