Крадат ли се електрическите тротинетки в София

Медии твърдят, че има десетки откраднати машини, но компанията Lime казва друго

"Очакваше се" беше най-често срещаният коментар, когато във вторник вестник "Монитор", а след това и други медии излязоха със статия за откраднати тротинетки, едва няколко дни след като компанията за споделяне Lime влезе на софийския пазар с няколкостотин превозни средства. Според "Монитор" за под пет дни са били откраднати поне 15 електрически тротинетки, или около 10% от първоначално пуснатата флотилия на Lime. Компанията обаче казва друго.

"През изминалите дни имаше опит за кражба на 2 електрически тротинетки, но благодарение на бързата реакция на полицията и нашето съвместно сътрудничество те бяха намерени", коментираха от компанията пред "Капитал". Отговорът е в директен разрез с вече придобилата популярност информация в интернет, че има масово кражби на електрически тротинетки, както и че някои от тях са с изтръгнати GPS системи.

Загуба на време

Кражбата на тротинетки е до голяма степен загуба на време. Те нямат бутон за включване и изключване, така че да се карат без софтуер и извън мрежата на Lime, а и са правени по специален дизайн на компанията - това означава, че частите им не могат да бъдат използвани за нещо друго.

Електрическите тротинетки на Lime (както и на всички останали компании в тази сфера в глобален мащаб) се управляват чрез софтуер - отключват се и се заключват чрез приложение. Дори и чисто теоретично софтуерът да бъде разбит, батерията на тротинетките издържа по-малко от час, след което се нуждаят от зареждане - което обаче отново е по поръчка на Limе и не може да бъде намерено в търговската мрежа.

"Хората трябва да разберат, че електрическите тротинетки са услуга за споделена мобилност в града. Те не могат да се използват, без да бъдат отключени, тъй като колелата са блокирани и при опит за преместване се задейства алармен сигнал", казват още от компанията. "Тротинетките се следят постоянно от GPS система и могат да бъдат намерени по всяко време. Lime разработва свой собствен персонализиран модел тротинетки, което означава, че ако някой се опита да вземе определени части от нашите тротинетки, те няма да бъдат подходящи за никой друг модел на пазара."

Повече за електрическите тротинетки и навлизането им в София четете в следващия брой на "Капитал".

Още от Капитал