С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 28 авг 2019, 10:45, 2204 прочитания

Nestlé иска да добива милиони литри вода дневно от природен резерват в САЩ

Плановете на компанията срещат съпротива от страна на природозащитници, компанията не приема критиките

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарският конгломерат Nestlé планира да добива 1.1 млн. галона вода дневно от естествените извори Джини спрингс край Флорида, които впоследствие да бъдат продавани като бутилирана вода, съобщава The Guardian. Намерението на компанията среща съпротива от страна на природозащитници, които твърдят, че река Суони, която вече официално се смята за застрашена, не може да издържи на толкова голямо извличане на водна маса.

Критиките


Хранителният гигант категорично отрича критиките на природозащитниците, които се опитват да спрат проекта, твърдейки, че той е "против обществения интерес". Междувременно представители на Nestlé съобщиха, че компанията е похарчила милиони долари тази година за закупуване и модернизиране на технологията за бутилиране на вода и очакват да получат разрешение. Те твърдят, че изворната вода е бързо възобновяем ресурс, и обещават "стабилен" план за дългосрочна устойчивост на водните източници.

Швейцарският конгломерат иска да поднови разрешение за добиване на вода от изворите с изтекъл срок, притежавано от местната компания Seven Springs. Nestlé планира да купува водата от нея, като цената не е разкрита. Хранителният гигант обещава "стабилен" план за управление в партньорство с местни агенти за дългосрочна устойчивост на водните източници. Природозащитниците от своя страна твърдят, че само екологичните основания трябва да са достатъчни за отмяната на плана.

Служителите на компанията обаче разкриват, че новите планове предвиждат добиването на четири пъти повече вода дневно, отколкото преди е добивала Seven Springs – над 1 млн. галона дневно. "Съоръжението е в процес на добавяне на капацитет за бутилиране и очаква значително увеличение на производствените обеми, равни на искания среден годишен обем на изтегляне от около 1.152 млн. галона", коментира мениджърът на природните ресурси в Nestlé Waters North America Джордж Ринг.



Пореден случай

Това не е първият път, в който Nestlé е в подобна спорна ситуация. През 2017 г. съветът за контрол на водните ресурси в Калифорния публикува доклад за разследване, в който се стига до заключението, че компанията, изглежда, отклонява вода "без валидна правна основа за това" от защитен район край Сан Бернардино и я продава под марката Arrowhead.

Nestlé продължава да оспорва констатацията и все още добива вода там – през миналата година са извлечени 45 млн. галона. "Ние се придържаме към всички приложими регулаторни и държавни стандарти. Точно както всички предишни собственици на фабриката High Springs, които произвеждаха бутилирана вода и други напитки, ние не вземаме вода от забранен източник. Вместо това купуваме вода от частна компания, която притежава валидно разрешение за добиване на вода", отговори в изявление хранителният гигант. Говорителят на компанията Адам Габер добави, че Nestlé винаги ще работи строго в рамките на определено в разрешението, което притежава, "тъй като бизнесът ни зависи от качеството и устойчивостта на водата, която събираме".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1085 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4460 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какъв е приносът на Johnson & Johnson в опиоидната криза в САЩ

Съдебното решение срещу компанията е първото от хилядите заведени дела срещу производители на лекарства, водещи до пристрастяване, и техни дистрибутори

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10