// K2: Бизнесът / Компании
Лодки на батерии
Тихата революция на електрическите превозни средства вече е и под водата
Лодките
Електрическите лодки са подходящи за плаване на кратки разстояния. Те успешно могат да бъдат използвани в реки и езера, където са близо до брега. Дори използването им само там би имало положителен ефект, тъй като биха заменили огромен брой лодки, отделящи вредни емисии.
Освен това вече има и кораби, задвижвани от Torqeedo - една от водещите производители на "зелени" лодки. В Южна Испания има ферибот, задвижван от слънчеви батерии. Той може да превозва до 120 пътници и изминава разстоянието от 10 километра. Фериботът прави по 8 курса на ден. Такива фериботи има още в Отава и Дубай.
Компанията производител
В Монако беше представена електрическата лодка, разработена от германския производител на лодки Torqeedo. Компанията беше купена през 2017 г. от Deutz - германски производител на дизелови двигатели, с което те целяха да разширят продуктовата си линия.
Германската компания има почти 150-годишна история с традиционните двигатели и твърди, че почти всички нейни клиенти се интересуват и от алтернативното зелено придвижване.
Torqeedo отчете загуба от 8.2 млн. долара през първото полугодие. Компанията цели да продаде 100 хил. двигателя до края на годината. Те са разработени главно за малки яхти, но дружеството планира да разшири хоризонта си.
Перспективи
"Ние очакваме да въведем електрически двигатели за фериботи и водни таксита и искаме да бъдем основен играч, когато Амстердам, Париж и Венеция въведат "зеления" транспорт по каналите", заяви основателят на компанията Кристоф Балин.
Монако се ангажира да намали емисиите въглероден диоксид наполовина до 2030 г. и да стане неутрално въглероден до средата на века. Амстердам цели постепенно да забрани всички двигатели с вътрешно горене, което се отнася и за лодките и корабите, до 2025 г. Париж планира да го направи до 2030 г. Норвегия пък се стреми две трети от фериботите да бъдат "зелени" до 2030 г. Следователно лодките на батерии са бъдещето и ще има все по-голяма нужда от тях.
Конкуренцията
Индустрията на зеления воден транспорт се разраства, а конкуренцията става все по-значителна. Siemens разработва зелени фериботи в Норвегия и Финландия. През май пък италианската корабостроителна компания CCN представи първата си хибридна яхта.
Още по темата
Следващата революция в придвижването: електрическите миниколи
Скутерите и електрическите велосипеди са полулярни сега, но лесно могат да бъдат изместени заради недостатъците си
25 авг 2019Само една осма от най-замърсяващите компании ще намалят вредните си емисии
Повечето големи компании, чиято дейност е свързана с отделяне на CO2, няма да постигнат целите си в областта на климата
11 юли 2019Как компаниите се справят с изменението на климата
Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции
16 юни 2019
Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия
8 дек 2019, 474 прочитания

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие
7 дек 2019, 836 прочитания
7 дек 2019, 3110 прочитания
7 дек 2019, 2604 прочитания
7 дек 2019, 1555 прочитания
7 дек 2019, 1385 прочитания
7 дек 2019, 1215 прочитания
Те вече се възползват от новите технологии за маркетинговите си проучвания