Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 авг 2019, 12:45, 2615 прочитания

Лодки на батерии

Тихата революция на електрическите превозни средства вече е и под водата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато на сушата електрическите автомобили са съвсем реална алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене, във водата почти няма по-екологични заместители на корабите, изхвърлящи големи количества дизел и мазут. Причини за това са дългият живот на този тип кораби и липсата на инфраструктура за зареждане на батерии. Иновации обаче има. Зелените и тихи лодки на батерии вече са факт, пише Bloomberg.

Лодките


Лодките на батерии струват около 250 хил. евро. Те имат двойни електрически двигатели и могат да развият скорост до 30 мили в час. Те са изцяло безшумни и не отделят никакви вредни емисии, поради което са все по-предпочитани от купувачите.

Електрическите лодки са подходящи за плаване на кратки разстояния. Те успешно могат да бъдат използвани в реки и езера, където са близо до брега. Дори използването им само там би имало положителен ефект, тъй като биха заменили огромен брой лодки, отделящи вредни емисии.

Освен това вече има и кораби, задвижвани от Torqeedo - една от водещите производители на "зелени" лодки. В Южна Испания има ферибот, задвижван от слънчеви батерии. Той може да превозва до 120 пътници и изминава разстоянието от 10 километра. Фериботът прави по 8 курса на ден. Такива фериботи има още в Отава и Дубай.



Компанията производител

В Монако беше представена електрическата лодка, разработена от германския производител на лодки Torqeedo. Компанията беше купена през 2017 г. от Deutz - германски производител на дизелови двигатели, с което те целяха да разширят продуктовата си линия.

Германската компания има почти 150-годишна история с традиционните двигатели и твърди, че почти всички нейни клиенти се интересуват и от алтернативното зелено придвижване.

Torqeedo отчете загуба от 8.2 млн. долара през първото полугодие. Компанията цели да продаде 100 хил. двигателя до края на годината. Те са разработени главно за малки яхти, но дружеството планира да разшири хоризонта си.

Перспективи

"Ние очакваме да въведем електрически двигатели за фериботи и водни таксита и искаме да бъдем основен играч, когато Амстердам, Париж и Венеция въведат "зеления" транспорт по каналите", заяви основателят на компанията Кристоф Балин.

Монако се ангажира да намали емисиите въглероден диоксид наполовина до 2030 г. и да стане неутрално въглероден до средата на века. Амстердам цели постепенно да забрани всички двигатели с вътрешно горене, което се отнася и за лодките и корабите, до 2025 г. Париж планира да го направи до 2030 г. Норвегия пък се стреми две трети от фериботите да бъдат "зелени" до 2030 г. Следователно лодките на батерии са бъдещето и ще има все по-голяма нужда от тях.

Конкуренцията

Индустрията на зеления воден транспорт се разраства, а конкуренцията става все по-значителна. Siemens разработва зелени фериботи в Норвегия и Финландия. През май пък италианската корабостроителна компания CCN представи първата си хибридна яхта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми Зам.-министърът на екологията и братята Атанас и Пламен Бобокови вече са обвиняеми

Според прокуратурата в организираната престъпна група влизат 10 души, за 4 от тях е поискан постоянен арест

30 май 2020, 2454 прочитания

Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank Започна кандидатването за финтех програмата на Raiffeisenbank

Стартиращи компании могат да се включат до 26 юни

30 май 2020, 836 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лидерите в хранителната индустрия използват големи бази данни, за да увеличат приходите си

Те вече се възползват от новите технологии за маркетинговите си проучвания

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10