С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 авг 2019, 12:45, 1879 прочитания

Лодки на батерии

Тихата революция на електрическите превозни средства вече е и под водата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато на сушата електрическите автомобили са съвсем реална алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене, във водата почти няма по-екологични заместители на корабите, изхвърлящи големи количества дизел и мазут. Причини за това са дългият живот на този тип кораби и липсата на инфраструктура за зареждане на батерии. Иновации обаче има. Зелените и тихи лодки на батерии вече са факт, пише Bloomberg.

Лодките


Лодките на батерии струват около 250 хил. евро. Те имат двойни електрически двигатели и могат да развият скорост до 30 мили в час. Те са изцяло безшумни и не отделят никакви вредни емисии, поради което са все по-предпочитани от купувачите.

Електрическите лодки са подходящи за плаване на кратки разстояния. Те успешно могат да бъдат използвани в реки и езера, където са близо до брега. Дори използването им само там би имало положителен ефект, тъй като биха заменили огромен брой лодки, отделящи вредни емисии.

Освен това вече има и кораби, задвижвани от Torqeedo - една от водещите производители на "зелени" лодки. В Южна Испания има ферибот, задвижван от слънчеви батерии. Той може да превозва до 120 пътници и изминава разстоянието от 10 километра. Фериботът прави по 8 курса на ден. Такива фериботи има още в Отава и Дубай.



Компанията производител

В Монако беше представена електрическата лодка, разработена от германския производител на лодки Torqeedo. Компанията беше купена през 2017 г. от Deutz - германски производител на дизелови двигатели, с което те целяха да разширят продуктовата си линия.

Германската компания има почти 150-годишна история с традиционните двигатели и твърди, че почти всички нейни клиенти се интересуват и от алтернативното зелено придвижване.

Torqeedo отчете загуба от 8.2 млн. долара през първото полугодие. Компанията цели да продаде 100 хил. двигателя до края на годината. Те са разработени главно за малки яхти, но дружеството планира да разшири хоризонта си.

Перспективи

"Ние очакваме да въведем електрически двигатели за фериботи и водни таксита и искаме да бъдем основен играч, когато Амстердам, Париж и Венеция въведат "зеления" транспорт по каналите", заяви основателят на компанията Кристоф Балин.

Монако се ангажира да намали емисиите въглероден диоксид наполовина до 2030 г. и да стане неутрално въглероден до средата на века. Амстердам цели постепенно да забрани всички двигатели с вътрешно горене, което се отнася и за лодките и корабите, до 2025 г. Париж планира да го направи до 2030 г. Норвегия пък се стреми две трети от фериботите да бъдат "зелени" до 2030 г. Следователно лодките на батерии са бъдещето и ще има все по-голяма нужда от тях.

Конкуренцията

Индустрията на зеления воден транспорт се разраства, а конкуренцията става все по-значителна. Siemens разработва зелени фериботи в Норвегия и Финландия. През май пък италианската корабостроителна компания CCN представи първата си хибридна яхта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 1159 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лидерите в хранителната индустрия използват големи бази данни, за да увеличат приходите си

Те вече се възползват от новите технологии за маркетинговите си проучвания

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов