С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 авг 2019, 12:45, 2038 прочитания

Лодки на батерии

Тихата революция на електрическите превозни средства вече е и под водата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато на сушата електрическите автомобили са съвсем реална алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене, във водата почти няма по-екологични заместители на корабите, изхвърлящи големи количества дизел и мазут. Причини за това са дългият живот на този тип кораби и липсата на инфраструктура за зареждане на батерии. Иновации обаче има. Зелените и тихи лодки на батерии вече са факт, пише Bloomberg.

Лодките


Лодките на батерии струват около 250 хил. евро. Те имат двойни електрически двигатели и могат да развият скорост до 30 мили в час. Те са изцяло безшумни и не отделят никакви вредни емисии, поради което са все по-предпочитани от купувачите.

Електрическите лодки са подходящи за плаване на кратки разстояния. Те успешно могат да бъдат използвани в реки и езера, където са близо до брега. Дори използването им само там би имало положителен ефект, тъй като биха заменили огромен брой лодки, отделящи вредни емисии.

Освен това вече има и кораби, задвижвани от Torqeedo - една от водещите производители на "зелени" лодки. В Южна Испания има ферибот, задвижван от слънчеви батерии. Той може да превозва до 120 пътници и изминава разстоянието от 10 километра. Фериботът прави по 8 курса на ден. Такива фериботи има още в Отава и Дубай.



Компанията производител

В Монако беше представена електрическата лодка, разработена от германския производител на лодки Torqeedo. Компанията беше купена през 2017 г. от Deutz - германски производител на дизелови двигатели, с което те целяха да разширят продуктовата си линия.

Германската компания има почти 150-годишна история с традиционните двигатели и твърди, че почти всички нейни клиенти се интересуват и от алтернативното зелено придвижване.

Torqeedo отчете загуба от 8.2 млн. долара през първото полугодие. Компанията цели да продаде 100 хил. двигателя до края на годината. Те са разработени главно за малки яхти, но дружеството планира да разшири хоризонта си.

Перспективи

"Ние очакваме да въведем електрически двигатели за фериботи и водни таксита и искаме да бъдем основен играч, когато Амстердам, Париж и Венеция въведат "зеления" транспорт по каналите", заяви основателят на компанията Кристоф Балин.

Монако се ангажира да намали емисиите въглероден диоксид наполовина до 2030 г. и да стане неутрално въглероден до средата на века. Амстердам цели постепенно да забрани всички двигатели с вътрешно горене, което се отнася и за лодките и корабите, до 2025 г. Париж планира да го направи до 2030 г. Норвегия пък се стреми две трети от фериботите да бъдат "зелени" до 2030 г. Следователно лодките на батерии са бъдещето и ще има все по-голяма нужда от тях.

Конкуренцията

Индустрията на зеления воден транспорт се разраства, а конкуренцията става все по-значителна. Siemens разработва зелени фериботи в Норвегия и Финландия. През май пък италианската корабостроителна компания CCN представи първата си хибридна яхта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел "Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел

Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия

8 дек 2019, 474 прочитания

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 836 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лидерите в хранителната индустрия използват големи бази данни, за да увеличат приходите си

Те вече се възползват от новите технологии за маркетинговите си проучвания

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10