Лодки на батерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лодки на батерии

Целта на големите градове за намаляване на вредните емисии е голяма възможност за производителите на електрически лодки

Лодки на батерии

Тихата революция на електрическите превозни средства вече е и под водата

3052 прочитания

Целта на големите градове за намаляване на вредните емисии е голяма възможност за производителите на електрически лодки

© Reuters


Докато на сушата електрическите автомобили са съвсем реална алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене, във водата почти няма по-екологични заместители на корабите, изхвърлящи големи количества дизел и мазут. Причини за това са дългият живот на този тип кораби и липсата на инфраструктура за зареждане на батерии. Иновации обаче има. Зелените и тихи лодки на батерии вече са факт, пише Bloomberg.

Лодките

Лодките на батерии струват около 250 хил. евро. Те имат двойни електрически двигатели и могат да развият скорост до 30 мили в час. Те са изцяло безшумни и не отделят никакви вредни емисии, поради което са все по-предпочитани от купувачите.

Електрическите лодки са подходящи за плаване на кратки разстояния. Те успешно могат да бъдат използвани в реки и езера, където са близо до брега. Дори използването им само там би имало положителен ефект, тъй като биха заменили огромен брой лодки, отделящи вредни емисии.

Освен това вече има и кораби, задвижвани от Torqeedo - една от водещите производители на "зелени" лодки. В Южна Испания има ферибот, задвижван от слънчеви батерии. Той може да превозва до 120 пътници и изминава разстоянието от 10 километра. Фериботът прави по 8 курса на ден. Такива фериботи има още в Отава и Дубай.

Компанията производител

В Монако беше представена електрическата лодка, разработена от германския производител на лодки Torqeedo. Компанията беше купена през 2017 г. от Deutz - германски производител на дизелови двигатели, с което те целяха да разширят продуктовата си линия.

Германската компания има почти 150-годишна история с традиционните двигатели и твърди, че почти всички нейни клиенти се интересуват и от алтернативното зелено придвижване.

Torqeedo отчете загуба от 8.2 млн. долара през първото полугодие. Компанията цели да продаде 100 хил. двигателя до края на годината. Те са разработени главно за малки яхти, но дружеството планира да разшири хоризонта си.

Перспективи

"Ние очакваме да въведем електрически двигатели за фериботи и водни таксита и искаме да бъдем основен играч, когато Амстердам, Париж и Венеция въведат "зеления" транспорт по каналите", заяви основателят на компанията Кристоф Балин.

Монако се ангажира да намали емисиите въглероден диоксид наполовина до 2030 г. и да стане неутрално въглероден до средата на века. Амстердам цели постепенно да забрани всички двигатели с вътрешно горене, което се отнася и за лодките и корабите, до 2025 г. Париж планира да го направи до 2030 г. Норвегия пък се стреми две трети от фериботите да бъдат "зелени" до 2030 г. Следователно лодките на батерии са бъдещето и ще има все по-голяма нужда от тях.

Конкуренцията

Индустрията на зеления воден транспорт се разраства, а конкуренцията става все по-значителна. Siemens разработва зелени фериботи в Норвегия и Финландия. През май пък италианската корабостроителна компания CCN представи първата си хибридна яхта.

Докато на сушата електрическите автомобили са съвсем реална алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене, във водата почти няма по-екологични заместители на корабите, изхвърлящи големи количества дизел и мазут. Причини за това са дългият живот на този тип кораби и липсата на инфраструктура за зареждане на батерии. Иновации обаче има. Зелените и тихи лодки на батерии вече са факт, пише Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK