Полет със субсидия
15 млн. лв от бюджета ще бъдат насочени за субсидиране на чартъри в слабите месеци по Черноморието
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- - Премиерът Бойко Борисов обяви, че държавата е готова да даде 15 млн. лв. за подпомагане на туристически чартъри.
- - Сумата ще важи за две години в "слабите" месеци по Черноморието, друг е въпросът, че договарянето за сезон 2020 е към края си.- Плюс на идеята е, че може да доведе нови клиенти, минус - че с парите на всички ще се субсидира конкретен частен сектор.
"Мога да ви обещая 10-15 млн. лв. за чартърните полети... Десет каза Горанов, от мен имате още пет -15.(...) Нашето правителство освен самолети, танкове и кораби - да пълним Черно море, може да очаквате да подпомогне туризма в тази му част. И да ви доведем от София до Варна магистралата." Думите са от изказване на премиера Бойко Борисов, който сряза лентата на нова многофункционална зала в курортния комплекс "Албена" и даде да се разбере, че дългогодишната идея да бъдат субсидирани туристическите чартъри има голям шанс скоро да бъде материализирана.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Повече ефект ще има субсидирането на редовни целогодишни и сезонни (мин. 6 месеца) полети до Варна и Бургас, а защо не и до Пловдив, защото България изостава именно в броя на индивидуалните туристи и точно там е скритият запас, чрез който туризмът може да нарасне. Редовните полети ще се ползват и от местното население и това от съседните области (вместо да летят от София, Букурещ и Истанбул), от бизнеса, емигрантите, чуждите студенти, съответно след като спре субсидирането, много от линиите ще бъдат добре разработени и ще продължат да съществуват, което не може да се каже за чартърните, зависещи изцяло от туроператорите.
Но само субсидии не са достатъчни, нужни са и други мерки за удължаване на сезона, като например хотелите да работят задължително поне 6-7 месеца в годината, да разполагат с отопляеми външни басейни и пр. екстри, което ще намали и броя на хотелите от ниска категория и ще вдигне нивото на туризма, а с това и заплатите.
Да се наблегне и на рекламата в Румъния и Украйна, откъдето с леки автомобили и организирано с автобуси могат да дойдат най-голям брой туристи извън топ сезона. Да се построи магистрала Черно море, както и продължение на север към Варна-Русе-Букурещ и Варна-Констанца-Одеса.
Израел предлага по 50-60 евро на докаран турист в зависимост от дестинацията. Същото може да направим и ние. И не би било непозволена държавна помощ защото ще е отворена към всяка авиокомпания.
Друият инструмент е т.н. Рublic service obligation. ЕС е създал тази възможност за субсидиране на непечеливши маршрути. обявява се конкурс и която компания поиска най-малка субсидия за редовен целогодишен полет до съответната дестинация печели.
най дразнещото на черноморието са скъпите шезлонги и чадъри. това не е продукт а рекет. чадърите трябва да са междудругото. но това е най лесният начин за събиране на пари, тоест правене на бизнес. даже и баничарят прави продукт и се иска опит за направянето на баницата, продажбата и, купуване на продукти, наеми осигуровки, данъци и др.
докато чадърите се купуват еднократно и всичко друго е рекет.
плажната ивица трябва да е свободна и хотелите да стопанисват чадъри и плажове, както е на повечето места.
Фрапиращ случай. Един приятел беше преди години с приятелката му мисля на слънчев бряг. седнали били на плажната ивица във водата, и дошъл някъв тип да им търси такса, при положение че не са си взели чадър. Чадърите били толкова близо до морето, че оня тип си помислил че притежава и водата..... без коментар повече.
туриста се чувства рекетиран и излъгън и раздразнен. Той взима генерално решение че никога няма да ходи повече там и го прави.
Няма да има силни сезони, докато не се сменят още поне едно поколение, Никоя държава е е прокопсала с мускулни и мутренски управляващи, понеже те не могът да създават бизнес, тоест продукт носещ облага на клиента. Във фитнесцентъра и анаболи не се учи бизнес туризъм а се учи да се гледа страшно и да се надуват мускули за да могът тези да изглеждат така все едно че ще се борят с тигри и крокодили.....
Ами успех! В Германия обсъждат налагане на данък върху нискотарифните полети. Ако почнем да субсидираме, ще пълним директно немския бюджет.
Поредната ялова идея на родното ни министерство на туризма.
Странно е, че сериозна медия като Капитал не си зададе основния въпрос - как би се тълкувало от ЕС нерегламентираната държава помощ към конкретни тур оператори за определен вид туризъм като субсидиране на чартърни полети. Защото това беше изначално идеята.
И ако тези 15 млн няма да са за субсидиране на чартъри (там санкциите от ЕС ни са в кърпа вързани), а за реклама, добре е да си зададем въпроса има ли смисъл да се наливат пари за реклама точно на този вид туризъм? Наистина ли някой смята, че отливът на туристи от традиционните ни пазари се дължи на липсата на реклама?
До коментар [#] от "
ruark
":
Средната цена на шезлонг в България е 5-6 лева, на чадър пак толкова. Ако това е скъпо, то къде сме тръгнали да развиваме туризъм изобщо.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.