В новия космически кораб на Boeing ще могат да пътуват и туристи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В новия космически кораб на Boeing ще могат да пътуват и туристи

От 2011 г. насам няма американски мисии до Международната космическа станция.

В новия космически кораб на Boeing ще могат да пътуват и туристи

Американски астронавти и пилоти вече тренират за мисия до Международната космическа станция

2929 прочитания

От 2011 г. насам няма американски мисии до Международната космическа станция.

© Mike Blake


Екипаж от астронавти и пилоти се обучават в Хюстън за мисия до Международната космическа станция с новия космически кораб Starliner, произведен от Boeing. Той може да бъде използван и за туристически полети при бъдещи космически мисии, пише Reuters.

Мисията на Boeing

Мисията на Starliner първоначално беше насрочена за този месец, но беше отложена за края на годината или дори за 2020 г. поради сътресенията в компанията. Кризата е в резултат на спрените поръчки за модела 737 MAX заради катастрофите в Етиопия и Индонезия, което пък доведе до загуби в размер на 4.9 млрд. долара.

Конкуренцията

Компаниите с авангардни технологии са тези, които биха спечелили най-много, тъй като виждат възможностите за приходи от индустрията, която е все по-пазарно ориентирана.

Boeing и SpaceX на Илън Мъск се състезават за това коя ще стане първата частна компания, която ще възобнови американските космическите мисии с астронавти, след като програмата за космическите совалки приключи през 2011 г.

Световната космическа станция

На Международната космическа станция, която е на стойност над 100 млрд. долара и е в орбита на 400 км около Земята, постоянно има астронавти от ноември 2000 г. За да изпрати персонал до нея обаче, НАСА от години разчита на руски космически кораби.

В опит да спре тази практика НАСА плаща на Boeing и SpaceX близо 7 млрд. долара, като за тази сума двете компании трябва да построят системи за изстрелване на ракети и ракетни капсули, чрез които астронавтите да могат да стигат до Международната космическа станция.

Екипажът на мисията

Reuters се свърза с работещите в Johnson Space Center в Хюстън астронавти - Никол Ман и Майк Финк от НАСА и Кристофър Фъргюсън от Boeing, който пък ръководеше последната американска мисия до Международната космическа станция през 2011 г. Техните упражненията за бъдещата мисия включват тренировки под вода, реагиране при кризи, приземяване на космически кораб и симулация на полет.

Майк Финк казва: "Досега само около 500 души са били в Космоса. Да се надяваме, че в следващите 10 години ще се увеличат от 500 до 5000. И през следващите 20 години може би до 50 хил. или повече."

Екипаж от астронавти и пилоти се обучават в Хюстън за мисия до Международната космическа станция с новия космически кораб Starliner, произведен от Boeing. Той може да бъде използван и за туристически полети при бъдещи космически мисии, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK