С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 сеп 2019, 11:50, 7133 прочитания

Европейските електрически автомобили набират скорост

Нов доклад предвижда шесткратно увеличение на производството на електрически превозни средства в Европа до 2025 г., въпреки че китайските производители продължават да доминират в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ще се движи ли Европа с електрически коли скоро? Доклад на базираната в Брюксел неправителствена организация "Транспорт и околна среда" предвижда бум на производството на електрически автомобили на континента през следващите години. Въпреки това обаче лидер в индустрията остава Китай, а Европа значително изостава от азиатската страна.

Проучването предвижда производството да скочи шест пъти, за да достигне 4 млн. електрически или хибридни превозни средства до 2025 г. Днес те представляват около 4% от общото европейско производство на коли, но се очаква делът им да скочи значително през следващите шест години. През 2025 г. се очаква 9% от всички произведени автомобили на континента да са хибридни, а 13% - електрически.


Нова възможност за европейската индустрия

Докладът описва подробно инвестициите, направени от европейските производители на автомобили, стимулирани от промяната на регулациите. Според Reuters те планират да инвестират 145 млрд. долара за електрификация през следващите няколко години. Това би помогнало за увеличаване на броя на електрическите модели от днешните 80 на 333 през 2025 г.

Същевременно преходът към електрически автомобили е нова възможност за индустрията – очаква се 250 хил. работни места да бъдат създадени само във веригите за доставки на батерии. Не всички производители на автомобили са ангажирани в еднаква степен. Взимайки предвид настоящите проекти в електрическата мобилност, индустрията се очаква да бъде доминирана от Volkswagen, PSA, алианса Renault-Nissan и Daimler.



Въпросът е дали тези произведени в Европа превозни средства ще се движат по европейските пътища. Изследователите от "Транспорт и околна среда" смятат, че да. Електрическите автомобили се нуждаят от специфична инфраструктура, като мрежа за презареждане, каквато не всички страни притежават - особено по-слабо развитите страни. Но европейските фабрики няма да доставят на най-големия пазар за автомобили в света Китай. Чуждестранните производители на автомобили са задължени да работят с местни компании, ако искат да правят и продават автомобили в Китай.

Следователно инвестициите се очаква да произведат резултат, но междувременно продажбите на електрически автомобили в Европа все още не са значителни, докато Китай запазва водещата си позиция. Повече от половината от всички електрически автомобили в света са в Китай, тъй като запасите на страната почти се удвоиха между 2017 и 2018 г.

Разпределение на световния парк от електрически автомобили по страни, в %


Лидерът Китай

Господството на Китай в сектора не е случайно. Азиатският гигант провежда решителна и проактивна политика, която включва субсидии за купувачи, регистрационна квота за електрически превозни средства и електрификация на обществените и публичните паркове. Тази стратегия помогна да се създаде цял индустриален сектор за електрически превозни средства. Батериите са в основата на това - наслаждавайки се на достъпа си до редките метали, необходими за производството на батерии, Китай контролира над 60% от световния пазар.

Тази индустриална политика увеличи значително дела на електрическите превозни средства сред продажбите на нови автомобили в Китай. Европа от своя страна изостава значително – електрическите коли предствляват едва 2% от продажбите на нови автомобили в Германия, Франция и Великобритания. Норвегия е самотното изключение с 46%.

Електрическите превозни средства като дял от продажбите на нови автомобили, в %


Промяната на регламентите на ЕС, по-специално по-строгият лимит на въглеродни емисии, идващ през 2020 г., би трябвало да подкрепи продажбите на превозни средства с ниски емисии. По този начин публичната политика косвено насърчава електрическите автомобили, които не допринасят за отделянето на вредни емисии и замърсяването на въздуха за разлика от двигателите с вътрешно горене, работещи на бензин и дизел.

Нищо от това непременно не прави сектора чист. Като се има предвид процесът на изграждане (включващ местно замърсяване) и необходимостта от производство на електроенергия (евентуално невъзобновяема), електрическите автомобили са несъвършена алтернатива, която няма да реши по-фундаментални проблеми на личния автомобил като вид транспорт.

Статията е публикувана в рамките на проекта EDJNET, в който "Капитал" е партньор.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 1163 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 829 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвеститорите изтеглят милиарди от Великобритания заради страх от Brexit без сделка

Над 4 млрд. долара са напуснали Ситито от май досега

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов