Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 сеп 2019, 13:25, 2903 прочитания

Мъск се насочва към застрахователния бизнес

Новата услуга ще бъде пусната първо в Калифорния и е предназначена ексклузивно за собствениците на автомобили на Tesla

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на електрически автомобили Tesla обяви, че ще стартира застрахователна услуга. Първоначално тя ще е достъпна само на най-големия пазар на компанията за електрически автомобили – Калифорния, но се очаква да навлезе и в други американски щати. Застраховката ще е предназначена ексклузивно за собственици на автомобили на Tesla и компанията твърди, че ще е с до 30% по-евтина от предложенията на останалите застрахователи, съобщава Financial Times.

Причините


Изпълнителният директор на компанията Илън Мъск е един от най-силните привърженици на идеята, че полиците за застраховане на автомобили трябва да са с по-ниска цена, тъй като технологията за подпомагане на водача и самоуправление става стандартна. Компанията не посочи застрахователен партньор, но уебсайтът на Департамента по застраховането в Калифорния показа, че Tesla е лицензиран като брокер за извършване на бизнес от името на State National Insurance Company, звено на Markel. Представители на компанията обаче обявиха, че тя "предприема стъпки за поемане на тези отговорност в бъдеще".

В съобщението на компанията за настоящата програма се казва, че тя е "предназначена да осигури на собствениците на Tesla до 20% по-ниска цена на застраховката, а в някои случаи и до 30%". По-ниската цена изненада някои наблюдатели на индустрията. "Това твърдение, изглежда, подсказва, че колите на Tesla попадат в по-малко произшествия – няма доказателства това да е така", коментира анализаторът в Morningstar Брет Хорн.

Tesla заяви, че седанът й Model 3 има най-нисък процент вероятност от нараняване измежду превозни средства, тествани от американската национална администрация за безопасност на движението по магистрали. Агенцията отговори, че Tesla прави "подвеждащи изявления" и през октомври миналата година изпрати на компанията писмо да се откаже то тези изявления. Автомобилите на компанията обикновено се нареждат сред тези с най-скъпи застраховки поради високите си разходи за ремонт на компоненти и сензорно оборудване.



Данни за 2018 г. от доставчика на финансови изследвания 24/7 Wall St., анализиращ честотата на претенциите и разходите за застраховка от Застрахователния институт за безопасност на магистралите, класира Tesla Model S и Model X на челните места в списъка на най-скъпите автомобили за застраховане.

Все по-голяма популярност

Въпреки че идеята за производител на автомобили, който държи застрахователните рискове в своя баланс, е много рядка, партньорствата между автомобилните и застрахователните компании, позволяващи превозни средства и полици да се купуват заедно, набират все по-голяма популярност.

Allianz е създал отдел, наречен Allianz Automotive, който търси подобни сделки. Той има споразумения с 40 производители на мотори, включително Volkswagen и PSA. Тази година подписа и сделка с BMW в Холандия.

"Колите стават все по-интелигентни и свързани. Виждаме голяма полза в работата с производителите на автомобили, за да уловим новата технология и да създадем по-добри продукти за потребителите", каза ръководителят на звеното, отговарящо за пазара на автомобили и иновациите в Allianz Мартин Хоф.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 492 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1594 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Монбат" увеличава печалбата си над седем пъти

Консолидираните приходи нарастват с близо една пета към средата на годината

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10