С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 сеп 2019, 11:55, 4058 прочитания

Alibaba купува китайски сайт за търговия с луксозни стоки за 2 млрд. долара

Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Alibaba Group ще купи подразделението за електронна търговия Kaola на китайската компания за игри NetEase за 2 млрд. долара. Платформата е специализирана в снабдяването с луксозни стоки от чужбина на местни клиенти, съобщава Reuters.

Нови инвестиции


Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи, защото електронната търговия в Китай навлиза в зряла фаза. За целта тя ще инвестира 700 млн. долара в придобиването на миноритарен дял от подразделението за музикален стрийминг на Netease, като така ще се опита да конкурира лидера на китайския пазар Tencent Music.

Kaola е създадена от NetEase през 2015 г. и се е насочила агресивно към купувачи в Китай, като предлага продукти от водещи брандове като Gucci, Shisheido и Burberry. Обикновено тя получава стоки директно от доставчици и ги препродава на клиенти. Китайските клиенти осъществяват над 45% от глобалните покупки в сектора на луксозните стоки и имат сериозен принос за растежа с между 4% и 6% на продажбите на луксозни аксесоари, дрехи и козметика тази година.

Според експерти в търговията на дребно сделката е положителна за американските луксозни компании, включително Tiffany, собственика на Coach,Tapestry, и Ralph Lauren Corp, тъй като те ще имат още една платформа, чрез която да достигат до клиенти в малки градове в Китай. Много от тях вече инвестират във втората световна икономика - отварят магазини в големи градове, използват местни звезди като лица на бранда им и си партнират с Tmall, за да продават стоки с надеждата да компенсират спада на продажбите заради намаляването на броя на китайските туристи, пазаруващи в САЩ.



Придобиването на Kaola ще увеличи достъпа на Alibaba до заможни китайски купувачи. Онлайн продажбите на дребно в Китай са нараснали със 17.8% през първото полугодие на 2019 г., но на практика са забавят значително на годишна база, след като година по-рано са скочили с 32.4%, показват данни на правителството. Сделката ще помогне на китайския технологичен гигант да се справи и с растящата конкуренция от компании като Pinduoduo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 1 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 969 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook прави лицевото разпознаване достъпно за всички потребители

Въпреки опасенията на потребителите функцията ще може да се ползва от всички, но ще има и възможност да се спре

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10