С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 сеп 2019, 11:55, 2986 прочитания

Alibaba купува китайски сайт за търговия с луксозни стоки за 2 млрд. долара

Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Alibaba Group ще купи подразделението за електронна търговия Kaola на китайската компания за игри NetEase за 2 млрд. долара. Платформата е специализирана в снабдяването с луксозни стоки от чужбина на местни клиенти, съобщава Reuters.

Нови инвестиции


Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи, защото електронната търговия в Китай навлиза в зряла фаза. За целта тя ще инвестира 700 млн. долара в придобиването на миноритарен дял от подразделението за музикален стрийминг на Netease, като така ще се опита да конкурира лидера на китайския пазар Tencent Music.

Kaola е създадена от NetEase през 2015 г. и се е насочила агресивно към купувачи в Китай, като предлага продукти от водещи брандове като Gucci, Shisheido и Burberry. Обикновено тя получава стоки директно от доставчици и ги препродава на клиенти. Китайските клиенти осъществяват над 45% от глобалните покупки в сектора на луксозните стоки и имат сериозен принос за растежа с между 4% и 6% на продажбите на луксозни аксесоари, дрехи и козметика тази година.

Според експерти в търговията на дребно сделката е положителна за американските луксозни компании, включително Tiffany, собственика на Coach,Tapestry, и Ralph Lauren Corp, тъй като те ще имат още една платформа, чрез която да достигат до клиенти в малки градове в Китай. Много от тях вече инвестират във втората световна икономика - отварят магазини в големи градове, използват местни звезди като лица на бранда им и си партнират с Tmall, за да продават стоки с надеждата да компенсират спада на продажбите заради намаляването на броя на китайските туристи, пазаруващи в САЩ.



Придобиването на Kaola ще увеличи достъпа на Alibaba до заможни китайски купувачи. Онлайн продажбите на дребно в Китай са нараснали със 17.8% през първото полугодие на 2019 г., но на практика са забавят значително на годишна база, след като година по-рано са скочили с 32.4%, показват данни на правителството. Сделката ще помогне на китайския технологичен гигант да се справи и с растящата конкуренция от компании като Pinduoduo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит

Компанията спря всички резервации на полети и почивки по света, след като не успя да се договори за спасителния си план

23 сеп 2019, 1362 прочитания

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2342 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook прави лицевото разпознаване достъпно за всички потребители

Въпреки опасенията на потребителите функцията ще може да се ползва от всички, но ще има и възможност да се спре

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев