Alibaba купува китайски сайт за търговия с луксозни стоки за 2 млрд. долара
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba купува китайски сайт за търговия с луксозни стоки за 2 млрд. долара

Reuters

Alibaba купува китайски сайт за търговия с луксозни стоки за 2 млрд. долара

Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи

4407 прочитания

Reuters

© Reuters


Alibaba Group ще купи подразделението за електронна търговия Kaola на китайската компания за игри NetEase за 2 млрд. долара. Платформата е специализирана в снабдяването с луксозни стоки от чужбина на местни клиенти, съобщава Reuters.

Нови инвестиции

Компанията на Джак Ма търси нови източници на приходи, защото електронната търговия в Китай навлиза в зряла фаза. За целта тя ще инвестира 700 млн. долара в придобиването на миноритарен дял от подразделението за музикален стрийминг на Netease, като така ще се опита да конкурира лидера на китайския пазар Tencent Music.

Kaola е създадена от NetEase през 2015 г. и се е насочила агресивно към купувачи в Китай, като предлага продукти от водещи брандове като Gucci, Shisheido и Burberry. Обикновено тя получава стоки директно от доставчици и ги препродава на клиенти. Китайските клиенти осъществяват над 45% от глобалните покупки в сектора на луксозните стоки и имат сериозен принос за растежа с между 4% и 6% на продажбите на луксозни аксесоари, дрехи и козметика тази година.

Според експерти в търговията на дребно сделката е положителна за американските луксозни компании, включително Tiffany, собственика на Coach,Tapestry, и Ralph Lauren Corp, тъй като те ще имат още една платформа, чрез която да достигат до клиенти в малки градове в Китай. Много от тях вече инвестират във втората световна икономика - отварят магазини в големи градове, използват местни звезди като лица на бранда им и си партнират с Tmall, за да продават стоки с надеждата да компенсират спада на продажбите заради намаляването на броя на китайските туристи, пазаруващи в САЩ.

Придобиването на Kaola ще увеличи достъпа на Alibaba до заможни китайски купувачи. Онлайн продажбите на дребно в Китай са нараснали със 17.8% през първото полугодие на 2019 г., но на практика са забавят значително на годишна база, след като година по-рано са скочили с 32.4%, показват данни на правителството. Сделката ще помогне на китайския технологичен гигант да се справи и с растящата конкуренция от компании като Pinduoduo.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK