С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 сеп 2019, 12:07, 1639 прочитания

Мотоциклетите в Европа стават по-търсени

Докато продажбите на автомобили се свиват, има скок в продажбите на мотори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На фона на спада в продажбите на автомобили в Европа търсенето на мотоциклети се увеличава. За първите шест месеца продажбите им са нараснали с 9%. Причини за това са по-лесното придвижване и по-ниската им цена, пише Bloomberg.

От четири на две колела


През първото полугодие регистрираните нови автомобили в Европа са с 3.1% по-малко на годишна база, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. На фона на това пък продажбите на мотоциклети са се увеличили с 9.1%, съобщават от Европейската асоциация на производителите на мотоциклети.

"Виждаме, че мотоциклетите отново са опция за пътуване на хората", каза Стефан Пиерер, главен изпълнителен директор на KTM Industries, най-големият производител на големи мотоциклети в Европа. "По-младите не държат толкова много на това да притежават кола, а много от тях и не могат да си позволят такава", допълва той.

Компаниите



От италианската компания Piaggio & C, която произвежда скутери Vespa, мотоциклети Moto Guzzi и Aprilia, казват, че продажбите им са скочили с 5.9% през първата половина на годината. BMW пък са продали със 7.3% повече мотоциклети за седемте месеца, докато продажбите на автомобили са се увеличили само с 0.9%.

Перспективи

Автомобилите обаче все още са много повече от мотоциклетите. През миналата година в ЕС са пласирани 15.1 млн. автомобила и само 1 млн. мотоциклети и мотопеди.

Ръстът до голяма степен се дължи на продажбата на електрически модели. В Европа продажбите на електрически скутери и мотопеди са се увеличили със 77% през първото полугодие до 34 хил. бройки. Именно те са и перспектива за производителите на превозни средства.

"Дори с електрически автомобил можете да стоите в задръстване в град като Париж или Рим, така че електрическите мотоциклети, с които това не се налага, са важни за нас", каза предишният изпълнителен директор на BMW - Харалд Крюгер.

KTM разработва по-малки електрически мотоциклети в Индия съвместно с Bajaj Auto, като първите модели излизат на пазара в края на 2021 г. Стефан Пиерър заяви, че ще покани европейски производители като Piaggio и Ducati на Volkswagen да се присъединят към този проект.

KTM също очаква да продаде около 65 хил. електрически велосипеда през тази година. Пиерър прогнозира, че обемът ще достигне 100 хил. до 2021 г., тъй като компанията започва продажби в Австралия и САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 773 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1291 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Repsol води преговори да купи активи на Exxon в Мексиканския залив

Американската петролна компания продава част от тях, а цената е около 1 млрд. долара

Още от Капитал
Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10