Мотоциклетите в Европа стават по-търсени
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мотоциклетите в Европа стават по-търсени

"По-младите европейци не държат на това да имат кола, а и често не могат да си позволят такава."

Мотоциклетите в Европа стават по-търсени

Докато продажбите на автомобили се свиват, има скок в продажбите на мотори

1761 прочитания

"По-младите европейци не държат на това да имат кола, а и често не могат да си позволят такава."

© Rupak De Chowdhuri


На фона на спада в продажбите на автомобили в Европа търсенето на мотоциклети се увеличава. За първите шест месеца продажбите им са нараснали с 9%. Причини за това са по-лесното придвижване и по-ниската им цена, пише Bloomberg.

От четири на две колела

През първото полугодие регистрираните нови автомобили в Европа са с 3.1% по-малко на годишна база, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. На фона на това пък продажбите на мотоциклети са се увеличили с 9.1%, съобщават от Европейската асоциация на производителите на мотоциклети.

"Виждаме, че мотоциклетите отново са опция за пътуване на хората", каза Стефан Пиерер, главен изпълнителен директор на KTM Industries, най-големият производител на големи мотоциклети в Европа. "По-младите не държат толкова много на това да притежават кола, а много от тях и не могат да си позволят такава", допълва той.

Компаниите

От италианската компания Piaggio & C, която произвежда скутери Vespa, мотоциклети Moto Guzzi и Aprilia, казват, че продажбите им са скочили с 5.9% през първата половина на годината. BMW пък са продали със 7.3% повече мотоциклети за седемте месеца, докато продажбите на автомобили са се увеличили само с 0.9%.

Перспективи

Автомобилите обаче все още са много повече от мотоциклетите. През миналата година в ЕС са пласирани 15.1 млн. автомобила и само 1 млн. мотоциклети и мотопеди.

Ръстът до голяма степен се дължи на продажбата на електрически модели. В Европа продажбите на електрически скутери и мотопеди са се увеличили със 77% през първото полугодие до 34 хил. бройки. Именно те са и перспектива за производителите на превозни средства.

"Дори с електрически автомобил можете да стоите в задръстване в град като Париж или Рим, така че електрическите мотоциклети, с които това не се налага, са важни за нас", каза предишният изпълнителен директор на BMW - Харалд Крюгер.

KTM разработва по-малки електрически мотоциклети в Индия съвместно с Bajaj Auto, като първите модели излизат на пазара в края на 2021 г. Стефан Пиерър заяви, че ще покани европейски производители като Piaggio и Ducati на Volkswagen да се присъединят към този проект.

KTM също очаква да продаде около 65 хил. електрически велосипеда през тази година. Пиерър прогнозира, че обемът ще достигне 100 хил. до 2021 г., тъй като компанията започва продажби в Австралия и САЩ.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK