С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 сеп 2019, 14:07, 1631 прочитания

Собственикът на Zara увеличава продажбите през първото полугодие

Добрите резултати на Inditex се дължат на навлизането на нови пазари и популярността на модел рокля

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията, майка на популярните брандове Zara и Bershka - Inditex, отчете увеличение на продажбите със 7% за първите шест месеца на годината. Основната причина за доброто представяне на най-големия търговец на дрехи в света на трудния пазар на дребно се дължи на един модел – емблематичната семпла, но популярна рокля с точки, пише Financial Times.

Финансовите резултати


Испанската модна група, която е представена и в България, генерира продажби за 12.8 млрд. евро през първото полугодие, а брутната печалба се увеличава със 7% до 7.3 млрд. евро. Оперативната печалба на компанията (EBITDA) нараства с 8% до 3.4 млрд. евро.

Повишението се дължи и на факта, че Inditex навлезе на редица нови пазари – испанската компания отвори онлайн магазин в Бразилия през март, а два месеца по-късно стартира онлайн продажби и в страни като Саудитска Арабия, ОАЕ и Мароко. Същевременно се предвижда и отварянето на физически магазини на нови пазари, което противоречи на тенденцията в модната индустрия такива да се затварят. През последните години заплатите на служителите се увеличиха, а доверието на потребителите отслабна и клиентите се насочиха предимно към онлайн пазаруване.

"Inditex продължава да бъде предпочитана заради силния си бизнес модел, който е сравнително интегриран и гъвкав – компанията изглежда привлекателно оценена в сравнение с глобални марки", коментира анализаторът от RBC Europe Ричард Чеймбърлейн.



От началото на годината до сега производителят на дрехи е отчел 31% поскъпване на акциите си, като така пазарната му капитализация достигна 90 млрд. евро. Основаната през 70-те години на миналия век компания е световен лидер в модната индустрия днес, като изпреварва шведския си конкурент H&M. Освен Zara и Bershka под нейната шапка са още брандовете Massimo Dutti, Oysho Pull and Bear и Stradivarius.

Тайната на успеха

В момента Zara продава продуктите си на над 200 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември. Освен това компанията приключи интегрирането на системата си за управление на стоките на близо петдесетте пазара, на които оперира и с физически магазини, и онлайн. Zara също така успя да създаде автоматизирани локации за доставка на онлайн поръчки в седем от магазините си в Милано, Амстердам, Глазгоу и Ливърпул.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена) Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена)

Компанията спря всички резервации на полети и почивки по света, след като не успя да се договори за спасителния си план

23 сеп 2019, 3036 прочитания

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2416 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
JYSK откри дистрибуционен център в Божурище, в който вложи 107 млн. евро

Това е осмата логистична база на датската мебелна верига в Европа

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата