С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 сеп 2019, 14:27, 2597 прочитания

JYSK откри дистрибуционен център в Божурище, в който вложи 107 млн. евро

Това е осмата логистична база на датската мебелна верига в Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датската верига за мебели и стоки за дома JYSK ("Юск") откри официално своя дистрибуционен център в Божурище. Това е осмият логистичен център на компания в Европа, в който тя инвестира 107 млн. евро.

Без човешка намеса


От компанията твърдят, че дистрибуционния център е най-модерното логистично съоръжение в България. Общата площ на складовата база е 95 хил. квадратни метра, а общият й капацитет за съхранение на стоки е близо 125 хил. палетоместа.

Най-впечатляващата част в логистичния център са двете изцяло автоматизирани кули (т.нар. high bays), чрез които процесите по складиране, пренасяне и транспортиране се извършват без човешка намеса. Те са с дължина 166 метра, ширина 55 метра и височина 42.4 метра.

По-малко километри, по-бързи доставки



Инвестицията в складовата база води до намаляване на времето за доставка както за магазините, така и за онлайн поръчките и означава по-бързи услуги за клиентите. С изграждането й JYSK ще спести приблизително 10 млн. километра годишно от стоки, продавани на Балканите.

Проектът носи и екологични ползи – технологията, по която е изграден центърът, осигурява енергийна ефективност и минимално количество въглеродни емисии, обобщи Ян Бьо, президент и изпълнителен директор на JYSK.

В момента центърът обслужва и доставя стоки до 80 магазина в България, Гърция и Сърбия. Плановете са още този месец да започнат доставките до Румъния, до края на годината – до Босна и Херцеговина, а постепенно до 2020 г. да се обхванат и всички онлайн поръчки в региона. Когато заработи с пълния си капацитет, ще обслужва над 320 магазина JYSK на Балканите. В центъра ще работят около 300 души.

Строителството на логистичната база в Божурище започна на 30 март 2017 г. Това е осмият дистрибуционен център на JYSK в Европа. Останалите са в Улдум – Дания, Радомско – Полша, Несшьо – Швеция, Камлах, Зарентин, Хомберг – Германия, Валенсия – Испания.

29 магазина в България. Засега

JYSK е международна верига магазини със скандинавски корени. Датската компания е сред най-големите търговци на мебели и декорации за дома в Европа. Тя е част от групата Lars Larsen, която притежава фирми с общ годишен оборот 4.02 млрд. евро.

Първият магазин на JYSK отваря врати във втория по големина град в Дания – Орхус, на 2 април 1979 г. Днес веригата има повече от 2800 магазина и 23 хил. служители в 52 държави.В Германия и Австрия магазините се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

JYSK отваря първия си магазин в България през 2005 г. в Пловдив като част от JYSK франчайз, а през 2013 г. става част от групата JYSK Nordic. От 2014 г. растежът в България е изключително бърз и през септември 2019 г. веригата има общо 29 магазина в 19 града в страната.

През финансовата 2018 г., която за датската корпорация е от 1 септември 2017 г. до 31 август 2018 г., българските клиенти на JYSK надхвърлят 957 хил., а продажбите на дребно достигат близо 46.415 млн. лв. Ръстът при съпоставим брой магазини е 54.9%, а заедно с новите – 68.7%, посочиха за "Капитал" от компанията. Данните включват само приходите от магазинната мрежа без тези за склада в Божурище.

Онлайн продажбите имат 7% дял от общите приходи на веригата и отбелязват 32% ръст от септември 2018 г. до март т.г. Най-продаваните стокови групи са мебели, завивки и възглавници, сезонни продукти и обзавеждане за градината, уточняват от дружеството.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 155 прочитания

"Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията "Филкаб" предлага на клиента всичко в сферата на енергетиката и индустрията

В следващите пет години продажбите на фирмена продукция все повече ще се дигитализират

20 сеп 2019, 568 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 3828 прочитания

20 сеп 2019, 3674 прочитания

20 сеп 2019, 1935 прочитания

20 сеп 2019, 1555 прочитания

20 сеп 2019, 1442 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата