С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 15 сеп 2019, 10:15, 3223 прочитания

Американските търговци ускоряват откъсването си от китайските доставчици

Те се насочват към производители от Тайланд и Виетнам

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американските търговски компании вече са започнали да спират доставката на стоки от китайски производители поради по-високите мита, обявени от президента Доналд Тръмп. Вместо от Китай те започват да доставят всичко - от колела до мебели, от страни като Виетнам, Камбоджа и Тайланд, пише Financial Times.

Китайските стоки и американските производители


Това решение на малките американски търговци е в резултат на влезлите в сила от 1 септември нови мита върху китайския внос. Те са в размер на 15% и общата им стойност е 112 млрд. долара. Търговската война между Вашингтон и Пекин обаче не е първопричината за намаляването на доверието към Китай и съответно по-малкото доставки оттам. От години американският купувач е все по-скептичен поради нарастващите разходи за заплати в азиатската страна и съответно на продуктите.

Очаква се все повече американски търговци да спират доставките си от Китай поради заплахите на Тръмп, който обещава да се наложи мита на повече стоки като будилници и бебешки дрехи.

Американските компании



Майкъл Кейси, председател и главен изпълнителен директор на детската верига за дрехи Carter's, заяви, че компанията планира да намали дела на продуктите, доставени от Китай, до края на годината. Той казва още, че китайските стоки вече трябва да са по-малко от целия обем продажби - 20%, а не 30%, както досега. Веригата вече доставя най-много стоки от Камбоджа.

Друга компания, която намалява вноса си от Китай, е American Eagle, която доставя около 30% от стоките си от страната. Компанията планира да намали този дял до 20% през следващите 12 - 18 месеца, заяви Робърт Мадоре, главен финансов директор, пред анализатори от Wall Street миналата седмица.

Робърт Уолстром, изпълнителен директор на компанията за дизайнерски чанти Vera Bradley, заяви, че компанията планира да намали броя на произвежданите в Китай чанти до по-малко от една четвърт до края на фискалната година.

Цените

Американските търговци на дребно прилагат различни тактики за защита на маржовете и избягване на покачването на цените. Някои от тях разчитат и на това доставчиците да поемат основната част от разходите. Миналата седмица Target заяви, че ще откаже да приеме нови увеличения на разходите, свързани с по-високите мита.

Малките търговци пък предупредиха, че пренареждането на веригите за доставки е сложно, а някои казват, че се съпротивляват на натиска от страна на инвеститорите да вземат прибързани решения.

Китай или алтернативните доставчици?

Крейг Джонсън, президент на Customer Growth Partners, заяви, че преместването на производството на стоки като облекло, обувки и други може да е обосновано, но пък, от друга страна, не е ясно доколко в другите държави, потенциални производители, има необходимите съоръжения и дали персоналът е обучен.

Нирадж Шах, съосновател на компанията за електронна търговия с домашни стоки Wayfair, смята, че въпреки митата има някои категории на производството, които "все още не е икономически разумно да се местят" от Китай. "Но освен това виждаме, че доставчиците агресивно се местят", отбеляза Шах и добави, че заради сложността, свързана с преместването на производството, са нужни няколко месеца за вземане на подобно решение, а в това време производството намалява.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 1162 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 826 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът окончателно блокира повечето активи на "Ремотекс - Раднево"

Очаква се решение и по иск на бивши работници и кредитори, което може да върне имущество във фалиралата компания

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм