Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 сеп 2019, 14:07, 3100 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Румъния ще обяви търг за 700 млн. евро за изграждане на нов терминал на международното летище в Букурещ. Това обяви транспортният министър на страната Разван Кук, цитиран от SeeNews. Според него операторът на летище Henri Coanda International Airport в Отопени му е съобщил, че най-много до месец ще обяви търг за проект и изграждането му.

Инвестицията ще бъде финансирана от европейски фондове и средства от Bucharest Airports National Company (CNAB), която управлява летището.


Кук каза също, че летището, разположено в Отопени, на 16.5 км северно от центъра на Букурещ, първоначално е било проектирано да обслужва 7 млн. пътници годишно, докато в момента през него минават близо 14 млн.

CNAB управлява също така и по-малкото летище Aurel Vlaicu. Международното летище в Букурещ в момента обслужва 57 авиокомпании, които летят до 128 дестинации. През първото тримесечие броят на пътниците е нараснал с 8.5% на годишна база до 2.99 млн., а броят на полетите се е повишил с 3.6% до 27 029.

И другите в региона се разрастват



Летището в Букурещ е поредното в региона, което планира да се разширява. В началото на миналата година Сърбия избра френската компания Vinci за концесионер на международното летище "Никола Тесла" в Белград. По този начин Vinci Airports разшири експанзията си извън Франция, като целта на компанията е "Никола Тесла" да се превърне в неин хъб в Югоизточна Европа.

През пролетта заработи новото летище в Истанбул. Летището първоначално ще може да посрещне 90 млн. пътници, като капацитетът му ще бъде увеличен до 150-200 млн. пътници на година. Дестинациите, предлагани на аерогарата, ще са 350, а обслужваните авиокомпании – 150.

На фона на активността в региона България изостава с развитието на летище София. Транспортното министерство избра през лятото за следващите 35 години столичната аерогара да се управлява от обединението между фонда Maridiam и строителя Strabag, а техен партньор е операторът на летище Мюнхен, като компанията няма участие в консорциума, но покрива изискването на държавата да има ангажимент от летищен оператор.
Останалите четири кандидата обаче обжалваха избора на министерството в Комисията за защита на конкуренцията, защото не са съгласни с него.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 830 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 900 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10