DXC Technology вече има над 4500 служители в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Камен Добрев, директор "Глобален център за услуги" в DXC Technology

DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

Йоан Запрянов
10859 прочитания

Камен Добрев, директор "Глобален център за услуги" в DXC Technology

© Цветелина Белутова


IT компанията DXC Technology отбеляза наемането на 3500-ия си служител в България. Според данни на фирмата в нея работят непряко още 1000 души. Към този брой се добавят и 250 души, част от Luxoft, която беше придобита от DXC на глобално ниво за около 2 млрд. долара в началото на 2019 г., като и двете компании имат големи офиси в България. Така с общо над 4500 служители DXC Technology става най-големият работодател в IT сектора в страната.

Според данни от компанията тя е наела над 600 души само през първите шест месеца на 2019 г. Освен в София DXC има офис и във Варна. България е най-големият европейски център за доставка на услуги на глобалната компания.

Планове за бъдещето

DXC беше създадена през пролетта на 2017 г. след сливането на Computer Sciences Corp (CSC) и подразделението за IT услуги на Hewlett Packard Enterprise (HPE). Сделката доведе до гигант с 6000 клиента в над 70 държави, като двете компании се припокриваха в едва 15% от дейностите си. Още преди транзакцията и двете имаха големи инженерни звена в България. Приходите на DXC Technology за фискалната 2018 г. достигнаха 24.6 млрд. долара. Групата има 138 хил. служители в цял свят.

В България приходите и служителите на DXC са разделени между две компании - "Ди Екс Си технолоджи България" (преди "Си Ес Си България"), която за 2018 г. има 28.6 млн. лв. приходи, както и "Ентерпрайз сървисис България" (преди "Хюлет-Пакард глоубъл деливъри България сентър"), чиито постъпления са били 76.8 млн. лв.

"Хората често ни смятат за кол-център, но всъщност това е едва една четвърт от бизнеса ни в България", коментира Камен Добрев, директор "Глобален център за услуги" в DXC Technology. Останалата част от служителите в България работят в сферата на облачни услуги, дигитална трансформация, анализ на големи данни, сигурност, разработка на приложения и други. Услугите на DXC се използват от редица индустрии, сред които застрахователната, банковата, в сферата на здравеопазването, аеротранспорт, медии, публичния сектор и други.

Според Добрев над 870 служители в компанията са преминали професионални обучения от началото на 2019 г., като за това са отделени над 46 хил. часа и са инвестирани близо 700 хил. лв. "Плановете ни са екипът да достигне 7000 души в следващите 4 години", добави още Добрев.

IT компанията DXC Technology отбеляза наемането на 3500-ия си служител в България. Според данни на фирмата в нея работят непряко още 1000 души. Към този брой се добавят и 250 души, част от Luxoft, която беше придобита от DXC на глобално ниво за около 2 млрд. долара в началото на 2019 г., като и двете компании имат големи офиси в България. Така с общо над 4500 служители DXC Technology става най-големият работодател в IT сектора в страната.

Според данни от компанията тя е наела над 600 души само през първите шест месеца на 2019 г. Освен в София DXC има офис и във Варна. България е най-големият европейски център за доставка на услуги на глобалната компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Като се говори за компании от ИТ сектора и техните служители, е добре да се разделя на разработчици и други служители.

    Има огромна разлика в това дали има кол център с 1000-1500 служители и това да имаш компания с поне 3000 разработчици. Разлика в заплащането, в данъците, в рентабилността и добавената стойност.

    Иначе - браво! Дано се развиват компаниите от сектора и да има все повече добре платени специалисти в София и големите градове.

  • 2
    rw avatar :-P
    rw

    DXC беше създадена през пролетта на 2017 г. след сливането на Computer Sciences Corp (CSC) и подразделението за IT услуги на Hewlett Packard Enterprise (HPE). Сделката доведе до гигант с 6000 клиента в над 70 държави, като двете компании се припокриваха в едва 15% от дейностите си. Още преди транзакцията и двете имаха големи инженерни звена в България. Приходите на DXC Technology за фискалната 2018 г. достигнаха 24.6 млрд. долара. Групата има 138 хил. служители в цял свят.

    :))) Гигант с 6000 клиента в над 70 държави, обслужвани от 138 хил. служители. Всеки клиент е обслужван от 23 служители, за което е платил през 2018 г. 4,1 милиона долара.

  • 3
    biora avatar :-P
    biora

    Забравили са да кажат, че при основаването си през 2017 г. цената на акциите е около $60, като до септ 2018 г се покачва до малко над $90 и веднага след това започва да се срива и срива като от август 2019г. никога не успява да преминат бариерата от $40, а седи някъде $25-37. На международната сцена, заради проблеми в качеството и замиращи сегменти на услугите си, прогнозите не са добри. Фирмата губи огромни клиенти, оборотите им се сриват, привличането на нови клиенти не компенсира отлива, а в центъра в България цари некомпетентност, ниско възпитание, демотивация, които се компенсират с подмазвачество пред шефовете - последносто единствен, ексклузивен механизъм за кариерен напредък. В човешки ресурси и мениджърите назначават само с връзки, предимно с профил дълбок прованс и посредствена образованост. Заплатите изобщо не са на ниво на фона на индустрията. Центърът в България се развива като брой служители единствено заради по-ниските заплати в България на фона на други страни. За съжаление с тези по-ниски заплати, в 80% от случаите неимоверно експонентно спада и качеството на човешкия фактор.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK