С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 сеп 2019, 11:35, 1334 прочитания

Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили

Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южнокорейската компания Hyundai Motor създава съвместно предприятие за 4 млрд. долара с базираната в Дъблин група за автомобилни технологии Aptiv за разработване на автономни коли до 2022 г. Това е най-голямата инвестиция на автомобилния производител в мобилната технология, защото изостава от конкурентите си в индустрията, съобщава Financial Times.

Ангажиментите


Hyundai заедно със своите поделения Kia Motors и Hyundai Mobis ще инвестират капитал от 1.6 млрд. долара в смесената компания, в която собствеността ще бъде разделена поравно. Освен това южнокорейската компания ще предостави 400 млн. долара под формата на услуги за инженеринг на превозни средства, средства за научни изследвания и интелектуална собственост. Aptiv, която преди се казваше Delphi Automotive, ще допринесе със своята технология за автономно шофиране и около 700 служители, за да разработят решения за автономно управление на автомобили.

Джойнт венчърът ще започне да тества системи без шофьор през 2020 г. и ще има готова за производство автономна платформа за шофиране до 2022 г.

"Новото съвместно предприятие поставя началото на пътуването ни с Aptiv към нашата обща цел да комерсиализираме автономното шофиране", заявява Ейсун Чунг, заместник-председател на Hyundai.



Централата на дружеството ще бъде в Бостън и ще се ръководи от Карл Ягнема, президент на Autonomous Mobility в Aptiv. То ще има технологични центрове в САЩ и Азия. Hyundai обяви, че корейските операции на съвместното предприятие ще послужат като ефективно изпитателно поле за автономни платформи за шофиране поради силните позиции на местния пазар и широко разпространената 5G мрежа в страната.

Време за наваксване

Hyundai заедно с Kia е петият по големина автомобилен производител в света, но изостава от конкурентите при създаването на автономни автомобили и технологии за електрически превозни средства. Миналата година компанията обяви амбициозен план да инвестира 21 млрд. долара в електрически автомобили, автономни превозни средства и свързаните с тях технологии. През последните години южнокорейската група подписа и много сделки с технологични компании, за да компенсира изоставането си.

През юни Hyundai разшири партньорството си американския стартъп за самоуправляващи се коли Aurora, а през март подписа споразумение с руската технологична компания Yandex, за да е по-конкурентна на компании като Waymo на Alphabet, Tesla и General Motors.

"Голямата инвестиция в джойнт венчъра, въпреки че дойде малко късно, ще намали рисковете Hyundai да изостане в надпреварата за автономните автомобили", коментира Лий Ханг-Коо от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.

Традиционните автомобилни производители се обединиха с технологични групи за разработване на софтуер за свързани автомобили и съвместни платформи, за да създадат напълно автономни автомобили. Toyota работи със SoftBank за разработване на технологии, докато Ford си партнира с китайската интернет група Baidu за тестване на самоуправляващи се автомобили. Volvo пък доставя автомобили на Uber.

Aptiv беше първата компания, чиито мобилни решения бяха използвани в производството на автономни автомобили с търговска цел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква Проектът на Facebook за криптовалута започна да се пропуква

EBay, Stripe, Mastercard и Visa обявиха, че се оттеглят от него, след като това вече направи PayPal

14 окт 2019, 433 прочитания

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 8 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 4803 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Азиатското поделение на AB InBev набра 5 млрд. долара от борсата в Хонконг

Това е второто по големина първично публично предлагане през тази година

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма