Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 сеп 2019, 11:35, 2122 прочитания

Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили

Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южнокорейската компания Hyundai Motor създава съвместно предприятие за 4 млрд. долара с базираната в Дъблин група за автомобилни технологии Aptiv за разработване на автономни коли до 2022 г. Това е най-голямата инвестиция на автомобилния производител в мобилната технология, защото изостава от конкурентите си в индустрията, съобщава Financial Times.

Ангажиментите


Hyundai заедно със своите поделения Kia Motors и Hyundai Mobis ще инвестират капитал от 1.6 млрд. долара в смесената компания, в която собствеността ще бъде разделена поравно. Освен това южнокорейската компания ще предостави 400 млн. долара под формата на услуги за инженеринг на превозни средства, средства за научни изследвания и интелектуална собственост. Aptiv, която преди се казваше Delphi Automotive, ще допринесе със своята технология за автономно шофиране и около 700 служители, за да разработят решения за автономно управление на автомобили.

Джойнт венчърът ще започне да тества системи без шофьор през 2020 г. и ще има готова за производство автономна платформа за шофиране до 2022 г.

"Новото съвместно предприятие поставя началото на пътуването ни с Aptiv към нашата обща цел да комерсиализираме автономното шофиране", заявява Ейсун Чунг, заместник-председател на Hyundai.



Централата на дружеството ще бъде в Бостън и ще се ръководи от Карл Ягнема, президент на Autonomous Mobility в Aptiv. То ще има технологични центрове в САЩ и Азия. Hyundai обяви, че корейските операции на съвместното предприятие ще послужат като ефективно изпитателно поле за автономни платформи за шофиране поради силните позиции на местния пазар и широко разпространената 5G мрежа в страната.

Време за наваксване

Hyundai заедно с Kia е петият по големина автомобилен производител в света, но изостава от конкурентите при създаването на автономни автомобили и технологии за електрически превозни средства. Миналата година компанията обяви амбициозен план да инвестира 21 млрд. долара в електрически автомобили, автономни превозни средства и свързаните с тях технологии. През последните години южнокорейската група подписа и много сделки с технологични компании, за да компенсира изоставането си.

През юни Hyundai разшири партньорството си американския стартъп за самоуправляващи се коли Aurora, а през март подписа споразумение с руската технологична компания Yandex, за да е по-конкурентна на компании като Waymo на Alphabet, Tesla и General Motors.

"Голямата инвестиция в джойнт венчъра, въпреки че дойде малко късно, ще намали рисковете Hyundai да изостане в надпреварата за автономните автомобили", коментира Лий Ханг-Коо от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.

Традиционните автомобилни производители се обединиха с технологични групи за разработване на софтуер за свързани автомобили и съвместни платформи, за да създадат напълно автономни автомобили. Toyota работи със SoftBank за разработване на технологии, докато Ford си партнира с китайската интернет група Baidu за тестване на самоуправляващи се автомобили. Volvo пък доставя автомобили на Uber.

Aptiv беше първата компания, чиито мобилни решения бяха използвани в производството на автономни автомобили с търговска цел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 1297 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 857 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Азиатското поделение на AB InBev набра 5 млрд. долара от борсата в Хонконг

Това е второто по големина първично публично предлагане през тази година

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10