С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 сеп 2019, 11:35, 1804 прочитания

Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили

Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Южнокорейската компания Hyundai Motor създава съвместно предприятие за 4 млрд. долара с базираната в Дъблин група за автомобилни технологии Aptiv за разработване на автономни коли до 2022 г. Това е най-голямата инвестиция на автомобилния производител в мобилната технология, защото изостава от конкурентите си в индустрията, съобщава Financial Times.

Ангажиментите


Hyundai заедно със своите поделения Kia Motors и Hyundai Mobis ще инвестират капитал от 1.6 млрд. долара в смесената компания, в която собствеността ще бъде разделена поравно. Освен това южнокорейската компания ще предостави 400 млн. долара под формата на услуги за инженеринг на превозни средства, средства за научни изследвания и интелектуална собственост. Aptiv, която преди се казваше Delphi Automotive, ще допринесе със своята технология за автономно шофиране и около 700 служители, за да разработят решения за автономно управление на автомобили.

Джойнт венчърът ще започне да тества системи без шофьор през 2020 г. и ще има готова за производство автономна платформа за шофиране до 2022 г.

"Новото съвместно предприятие поставя началото на пътуването ни с Aptiv към нашата обща цел да комерсиализираме автономното шофиране", заявява Ейсун Чунг, заместник-председател на Hyundai.



Централата на дружеството ще бъде в Бостън и ще се ръководи от Карл Ягнема, президент на Autonomous Mobility в Aptiv. То ще има технологични центрове в САЩ и Азия. Hyundai обяви, че корейските операции на съвместното предприятие ще послужат като ефективно изпитателно поле за автономни платформи за шофиране поради силните позиции на местния пазар и широко разпространената 5G мрежа в страната.

Време за наваксване

Hyundai заедно с Kia е петият по големина автомобилен производител в света, но изостава от конкурентите при създаването на автономни автомобили и технологии за електрически превозни средства. Миналата година компанията обяви амбициозен план да инвестира 21 млрд. долара в електрически автомобили, автономни превозни средства и свързаните с тях технологии. През последните години южнокорейската група подписа и много сделки с технологични компании, за да компенсира изоставането си.

През юни Hyundai разшири партньорството си американския стартъп за самоуправляващи се коли Aurora, а през март подписа споразумение с руската технологична компания Yandex, за да е по-конкурентна на компании като Waymo на Alphabet, Tesla и General Motors.

"Голямата инвестиция в джойнт венчъра, въпреки че дойде малко късно, ще намали рисковете Hyundai да изостане в надпреварата за автономните автомобили", коментира Лий Ханг-Коо от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.

Традиционните автомобилни производители се обединиха с технологични групи за разработване на софтуер за свързани автомобили и съвместни платформи, за да създадат напълно автономни автомобили. Toyota работи със SoftBank за разработване на технологии, докато Ford си партнира с китайската интернет група Baidu за тестване на самоуправляващи се автомобили. Volvo пък доставя автомобили на Uber.

Aptiv беше първата компания, чиито мобилни решения бяха използвани в производството на автономни автомобили с търговска цел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1401 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Азиатското поделение на AB InBev набра 5 млрд. долара от борсата в Хонконг

Това е второто по големина първично публично предлагане през тази година

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10